Skocz do zawartości

Czy liczycie biegi? Robię sondaż.


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli czy brak informacji o numerze zapiętego przełożenia wpływa na komfort/dynamikę/ekonomikę/itd. jazdy?

.

mam xt zero zegarow(w garazu zostaly) zdaza sie zapinac 6 na obwodnicach , wiec obrotomierzy i predkosciomierzy nigdzie niepotrzeba :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Jednymi z nielicznych momentow, gdy faktycznie licze biegi, jest hamowanie przed skrzyzowaniem czy rondem. Wowczas zrzucajac kolejno z 5 biegu warto wiedziec, co sie ma, np. wjezdzajac na rondo.

Tzn. bardziej bylo mi to potrzebne w MZ, ktora miala relatywnie mniej elastyczny silnik niz CB. W CB nie ma to juz az tak znaczenia...

 

Tez wrzucam po kilka razy 5, szukujac 6 biegu. Po GSie chyba to naturalna sprawa :clap:. Bardzo mi 6 brakuje!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może podam tylko jeszcze jeden malutki aspekt. w motocyklu takim jak mój 6 bieg jest nad biegiem do zrzucenia obrotów i ekonomiczniejszej jazdy. wiec podczas sprintu (wiem ze to nie moto do wyścigów ale :clap: ) zapieńcie 6 było by związane z utrata mocy. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może podam tylko jeszcze jeden malutki aspekt. w motocyklu takim jak mój 6 bieg jest nad biegiem do zrzucenia obrotów i ekonomiczniejszej jazdy. wiec podczas sprintu (wiem ze to nie moto do wyścigów ale :clap: ) zapieńcie 6 było by związane z utrata mocy. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może podam tylko jeszcze jeden malutki aspekt. w motocyklu takim jak mój 6 bieg jest nad biegiem do zrzucenia obrotów i ekonomiczniejszej jazdy. wiec podczas sprintu (wiem ze to nie moto do wyścigów ale :clap: ) zapieńcie 6 było by związane z utrata mocy. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dotychczasowe wypowiedzi i proszę o następne.

Temat sprowokowałem celowo, jest mi to potrzebne w pracy.

Celowo, jednak przy okazji tematu o montażu wyświetlacza w dziale mechanika ogólna.

 

Kolejne pytania:

- Czy uważacie ze pierwszy bieg jest przeznaczony tylko do ruszania?

- Jak wygląda "długość" i użyteczność jedynki w Waszych motocyklach?

- Z jaką najmniejszą prędkością bez szkody dla motocykla, możecie jechać po płaskiej równej drodze na najwyższym biegu?

 

Dla przykładu zacytuję wypowiedź kolegi który był ze mną we Lwowie. Jednego wieczora lansowaliśmy się ze trzy godziny po dziurawych ulicach, po zjeździe na nocleg rzeczony powiedział: jeszcze z nikim nie zrobiłem 30 km na pierwszym biegu (Bandit 1200)...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hurtowa odpowiedź:

- kupiłem moto z uszkodzonym wyświetlaniem biegów

- nigdy go nie naprawiłem bo nigdy nie był potrzebny

- po ruchu dźwigni wyczuwam jedynkę i szóstkę wyczucie pozostałych biegów nie jest potrzebne gdyż dostosowuję je do warunków jazdy

- jeżdżę głównie w oparciu o obrotomierz i słuch więc wyświetlacz nic by nie zmienił

- jedyka służy mi tylko do ruszania lub przemieszczania się w korku. Mam nawyk wrzucania dwójki jeżeli tylko prędkość na to pozwala

- trudno powiedzieć jaka jest minimalna prędkość na szóstce nieszkodliwa. raczej nie schodzę na 6 poniżej 100-110 nie wiem czy to szkodliwe czy nie, zależy pewnie od prędkości max motocykla i zakresu użytecznych obrotów.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

1. nie licze biegow, choc czasem mam podobnie jak zbychu:

 

Jednymi z nielicznych momentow' date=' gdy faktycznie licze biegi, jest hamowanie przed skrzyzowaniem czy rondem[/quote']

 

2. Nie obrazilbym sie jakbym mial wyswietlacz, choc niezbedny nie jest tzw. gadget :D

 

3. Na pewno nie, ja zawsze na rondzie czy przy predkosci ponizej 30-40 daje na 1 zeby zaraz moc konkretnie odkrecic :clap:

 

4. do odciecia :) aczkolwiek czasem do polowy zakresu obrotow ale nigdy nie zapinam 2 zaraz po ruszeniu ok 10-20km/h jak to robi duzo osob (bez kitu)

 

5. W moim poprzednim ZZR600 to czasem zapinalem 6 przy ok 70-80 na zwylkej drodze miedzy wioskami jak jechalem "patrolowo" ;)

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czy uważacie ze pierwszy bieg jest przeznaczony tylko do ruszania?

Nie tylko' date=' zdaża sie że jedynką hamuje :mrgreen:

 

- Jak wygląda "długość" i użyteczność jedynki w Waszych motocyklach?

No za długa to nie jest i szybko zmieniam na dwujke. Użyteczność jak wyżej.

 

- Z jaką najmniejszą prędkością bez szkody dla motocykla' date=' możecie jechać po płaskiej równej drodze na najwyższym biegu? [/quote']

Za dużo tego nie praktykowałem ale chyba z 80-90 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy do ruszania

Jedynka chyba dosyć długa

Na ostatnim biegu ciągnie b.dobrze od jakiś 50 ale nie jestem pewien to wszystko raczej chodzi na wyczucie staram się nie wpatrywać w liczniki :twisted:

pozatym wolnoobrotowa v2 to chiba troszkę inaczej :lol: się sprawuje niż GS ,CB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja jestem jeszcze poczatkujący i może dlatego uważam że wyświetlacz biegów by się przydał, mam na myśli dwa momenty:

 

1) Wrzucanie nieistniejącej 7-ki (nie jest to duży problem można od biedy się zorientować na podstawie obrotów i prędkości)

2) Często dojeżdżając do skrzyżowania, ronda czy czegoś podobnego gdzie akurat nic nie jedzie i nie muszę się zatrzymywać uznaję że wystarczającym biegiem na jego przejechanie będzie dwójka, niestety przy hamowaniu z redukcją zdaża mi się przesadzić i zredukować do jedynki (orientuję się zazwyczaj po fakcie - błyśnięcie zielonej lamki) i to mi przeszkadza (wolałbym wiedzieć wcześniej że to już).

 

W czasie normalnej jazdy po mieście, czy gdzieś w trasie z prędkościami od 30 do powiedzmy 90, bieg na którym jadę tak bardzo mnie nie interesuje, redukuję bądź zmieniam na wyższy w zależności od potrzeb i obrotów (dźwięku) silnika.

 

Zdrówka życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadze ze wskaznik biegow potrzebny jest najczesciej na tor' date=' tam trzeba ostro zapier... i sie nie mysli zbytnio jaki ma sie bieg, [/quote']

.. nie no sorry, ale nieważne czy to tor czy miasto, z maszną stanowimy JEDEN zespół i muszę czuć rumaka, a nie myśleć jaki mam bieg.

Z takim podejściem bałbym się na twoim miejscu wyjechać z garażu... sorry jeżeli uraziłem, ale chyba mam prawo do wyrażenia swojego przekonania.

 

 

- Czy uważacie ze pierwszy bieg jest przeznaczony tylko do ruszania?

... zależy jakie moto' date=' bo tu podobnie jak w katamaranie nie zawsze opłaca się (można) zapiąć jedynkę. A nie jeden raz automat we Volvo zapinał mi jedynkę.

 

 

- Jak wygląda "długość" i użyteczność jedynki w Waszych motocyklach?

- Z jaką najmniejszą prędkością bez szkody dla motocykla, możecie jechać po płaskiej równej drodze na najwyższym biegu?

... zależy od moto, rocznika, pojemności, jeźdca, regulacji gaźników i milona innych spraw.

sorry, moim zdaniem nie da się powiedzieć, że 400 nieszarpie przy 20, a 1000 to można zejść do 30km/h, bo....(patrz wyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Przy elastycznosci silnika CB750 moge zejsc na ostatnim biegu do 40km/h, i lagodnie dodajac gazu spokojnie, bez szarpania sie da rozpedzac. Ale sprawdzilem to tylko raz i wiecej raczej nie zamierzam.

Na piatym biegu staram sie nie schodzic ponizej 2 tys. obr, co daje, jak dobrze pamietam 50km/h.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Jak wygląda "długość" i użyteczność jedynki w Waszych motocyklach?

 

na jedynce wkręcam się na tyle, żeby po wbiciu dwójki mieć jakieś 5tys obr żeby nie zamulać silnika, albo kręcę pod czerwone podczas dynamicznego przyspieszania

 

- Z jaką najmniejszą prędkością bez szkody dla motocykla, możecie jechać po płaskiej równej drodze na najwyższym biegu?

 

nie wiem jaka to prędkość, bo w minionym sezonie nie działał mi szybkościomierz :clap: ale jest to w okolicach 5-6tys obr

 

Nawet niedoświadczony kierowca odczuwa kiedy trzeba zredukować a kiedy wrzucić wyższy bieg. Wyświetlacz jest tylko kolejną rzeczą na której się koncentrujemy i może nas rozproszyć. Co nam da to że wiemy jaki mamy bieg? Bo wg. mnie NIC

 

dupa. jak mi nie działał prędkościomierz i jechałem powoli na 2 (a myślałem, że jadę na 3) to przed skrzyżowaniem redukcja do nieoczekiwanej jedynki bywała nieprzyjemna (uślizg tyłu). Albo jadę długą prostą przekonany, że mam zapiętą 6, na końcu zakręt 90* zwalniam i redukuję do 2... czyli 6,5,4,3,2.... wbita jedynka - slide... jechałem na 5, a nie na 6...

 

na własnym przykładzie mogę powiedzieć, że początkującym (szczególnie z niedziałającym szybkościomierzem :mrgreen: ) wyświetlacz biegów napewno przydałby się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

A to jest fakt ;)

Mnie osobiscie irytuje to, ze probuje drugi raz wrzucic piaty bieg i czasem rezygnuje z tego pomyslu, myslac "na pewno juz jest".

A potem sie okazuje, ze jednak jade na czworce :clap:.

Ale to juz sie mi zdarza rzadziej na CB. Na GSie czesciej pilowalem na piatce, zamiast na szostce, lub wrzucalem nieistniejaca siodemke :).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...