figer Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Ja wiem jedno - swego czasu ze 12 lat temu tankowalem moja MZ251 etylina 98 - z zasady - bo ojciec sponsorowal :P Kolega przyjezdzal do mnie na takim samym sprzecie i zawsze sie dziwilismy - czemu moj sprzet chodzi tak cicho i lagodnie, a jego dzwoni.No i ktoregos dnia przylecial do mnie ze juz wie! Zatankowal 98 i gadala tak samo. Uwazam, ze w osiagach moze nie byc zadnej roznicy, ale jezeli chodzi o miekkosc i kulture pracy silnika to ma duza. Im nowoczesniejszy silnik tym mniej sie to odczuwa. W mojej Astrze praktycznie nie czuje roznicy - bo w nowszych jednostkach komputer niweluje roznice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 To ja jako kompletna zielenina się zapytam co Koledzy na moim miejscu laliby do mojej Zuzi SV650S K5 :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 a co prolducent radzi ?? ... jak radzi żeby paliwo 95oct to takie lej i sie nie przejmuj, że może nie mieć pełnych parametrów bo i tak producent to wziął po uwage :P Jak Cie stać płacić kilkadziesiąt groszy wiecej za lepsiejsze (czytaj droższe paliwo) to lej takie , być może, że przez te dodatki uszlachetniające układ paliwowy bedzie bardziej czysty... różnicy w osiągach się nie doszukuj.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stopmen Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 A tak na marginesie to ta Verwa ma pewnie tyle oktanków co powinna mieć normalna bajurka A różnicę odczówamy bo ta zwykła to poprostu berbelucha... to jest najlogiczniejsze wytlumaczenie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 A tak na marginesie to ta Verwa ma pewnie tyle oktanków co powinna mieć normalna bajurka A różnicę odczówamy bo ta zwykła to poprostu berbelucha... to jest najlogiczniejsze wytlumaczenie :P a wy dalej swoje :buttrock: :twisted: jakby tak faktycznie było że ta 95 taka lipna i ma poniżej 93 czy wogule poniżej 90 to wydaje mi się, że wszystkie serwisy i warsztaty samochodowe czy motocyklowe pękały by w szwach a większości posiadającym auta/motocykle wmiare nowe wymienianoby całe silniki na gwarancji :lol: opanujcie się bo bredzicie troche ... oczywiściej jak komuś to poprawia samopoczucie i ma na to to polecam :buttrock: w przeciwnym wypadku nie widze sensu ... to wydaje mi się najlogiczniejsze :evil: ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logum Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 a wiecie moze czym mozna sprawdzić czy czegos na stacji nie dolewają do bęzyny jakies testy 1 razowe sa ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 90 i do warsztatu??? W niemczech mozesz zatankowac sobie 98 95 90. Nie ilosc octanow tylko syf jaki dodaja niszczy silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomaszek Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Na stacjach są kontorle jakości paliwa, więc syfu na renomowanych stacjach raczej nie zatankujesz. Na 98 ładniej silnik pracuje, bo jest mniejszy strzał w cylindrze. Im więcej oktanów tym łagodniej paliwo się spala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Na stacjach są kontorle jakości paliwa, więc syfu na renomowanych stacjach raczej nie zatankujesz. Na 98 ładniej silnik pracuje, bo jest mniejszy strzał w cylindrze. Im więcej oktanów tym łagodniej paliwo się spala. moj wojek byl kontrolerem paliw. Benzyna jest chrzczona 3 razy. Pierwszy raz w rozlewni paliwa, pozniej w cysternie, az wreszcie na stacji benzynowej. Mimo ze byl kontrolerem to nie udalo mu sie odzyskac kasy za zniszczony silnik. Zatankowal jakis syf i jego civik odmowil posluszenstwa. Nie odmowil od razu tylko kawalem za stacja i dlatego nie mogl udowodnic nic wlascicielowi bo przeciez mogl sam sobie czegos dolac czy byc na innej stacji. Udowodnisz cos jesli nie wyjedziesz nawet ze stacji. Gosc twietdzil ze jest ok bo ma certyfikat jakosci od goscia rozwarzacego benzyne a on zas od rozlewni no a oni tez maja najwyzszej jakosci paliwo. Naprawa silnika wyniosla kilka tysiecy. Dla tych co maja gaz: na tym mozna bardziej oszukiwac niz na benzynie bo nie odczuje sie spadku dynamiki natomiast syfu moze tam byc co nie miara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Myśle zewiem gdzie lezy wina;) Otuż... jak wieciew waszych kochanych maszynkach z japoni zapłon jest w formie mapy;] A ze 98 "dłużej sie pali" To potrzebainnej mapy niż do 95.. Wniosek prosty! Jeśli producent zaleca 95, to 98 nic nieda awręcz przeciwnie pogorszy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Etylina 98 nie pogorszy osiągów. Tylko po co przepłacać skoro motocykl jest przystosowany do mniejszej liczby oktanowej. Przykładem tego mogą być motocykle WSK 125, które jeździły na etylinie 76 a teraz 95 i nie ma żadnej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szulbor Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 WitamJa zazwyczaj zalewam 95 kilka razy mi sie zdarzylo lac 98 lub shell v power powiem tyle na shellu jakos lepiej szedl. nie wiem czy to przez wieksza liczbe oktanow czy moze po prostu mniej syfu daja do paliwa. a moze po prostu sam to sobie wmawialem zdeby przed soba usprawiedliwic taka "rozrzutnosc" :roll: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eric Trax Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Z tego co mi wiadomo to jest to tylko strata kasy osiągi co prawda podnośszą sie ale na tyle nieznacznie żę szkoda zachodu bo nawet ich nie wyczujesz... :) Cytuj Yamaha MT 03 ----> Suzuki GSXR 750 k6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygizz Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Osobiscie zawsze zalewam 98 Vervy, z motorem nigdy nie miałem problemów, raz zalałem na firmowej stacji Carefour i troszke mi Honda muliła jakgy gorzej wchodziła na obroty :/ :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Ja zawsze tankuję 95, bo poprostu szkoda mi kasy na 98 jak i tak nie ma różnicy w jeździe... Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.