Skocz do zawartości

Wyswietlacz biegow w moto - kto ma/chcialby miec.


MłodyVFR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mysle ze mozesz sobie robic taki wyswietlacz biegow' date=' ale mnie sie wydaje ze o wiele bardziej przydatnym urzadzeniem ( i ktorego sprzedac mozna by o wiele wiecej ) byloby urzadzonko monitorujace stan naladowania aku przed odpaleniem moto i ladowania tegoz aku w czasie jazdy. Calosc oparta na diodach, np zolta, zielona i czerwona.

Ja mam taki gadget oparty na jednej diodzie ( czerwonej ), ktora swieci sie po wlaczeniu stacyjki ( pobor pradu z akumulatora ) a zaczyna sie zarzyc i w koncu gasnie gdy ladowanie osiaga 14.5V.

Dobre, ale wolalbym troche wiecej informacji, np wskazanie stanu naladowania aku przed odpaleniem moto (zielona dioda OK, zolta - potrzeba ladowania, czerwona - zdechl ). To samo pozniej z poziomem ladowania : czerwona - nic, zolta - 13V, zielona - 14.5V.

Gdybys cos takiego zrobil na porzadnym poziomie i za atrakcyjna cene to poszloby nawet na amerykanskim EBay.

Pomysl o tym

 

Adam M.[/quote']

 

W moim GPZ1000RX mam coś podobnego, to fabryczny wynalazek. Jest narysowana skala na zegarach(nie pamiętam ale chyba w tym od obrotów) i po naciśnięciu przycisku (takiego jakiego używany do skasowania licznika czasowego) pokazuje wskazówka stan akumulatrów, a po uruchomieniu silnika jego ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim GPZ1000RX mam coś podobnego, to fabryczny wynalazek. Jest narysowana skala na zegarach(nie pamiętam ale chyba w tym od obrotów) i po naciśnięciu przycisku (takiego jakiego używany do skasowania licznika czasowego) pokazuje wskazówka stan akumulatrów, a po uruchomieniu silnika jego ładowanie.

 

Ale zdecydowanie nie wszyscy jezdza na takich GPZ100RX - mase motocykli nie ma zadnego wskaznika tego typu, tak jak chociazby moje Suzuki, nie mowiac o calym rynku klasycznych motocykli brytyjskich, amerykanskich czy wloskich, gdzie ladowanie bylo zawsze marginalne i ludzie ktorzy nimi jezdza zawsze maja stracha ze wysiadzie w szczerym polu. Jezeli rzeczywiscie mozna to kupic w jakims supermarkecie za 20 zl

to bardzo prosze o zapodanie w jakim, a przedtem dokladne sprawdzenie czy rzeczywiscie dziala tak jak napisalem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M.

Ja mysle ze mozesz sobie robic taki wyswietlacz biegow, ale mnie sie wydaje ze o wiele bardziej przydatnym urzadzeniem ( i ktorego sprzedac mozna by o wiele wiecej ) byloby urzadzonko monitorujace stan naladowania aku przed odpaleniem moto i ladowania tegoz aku w czasie jazdy. Calosc oparta na diodach, np zolta, zielona i czerwona.

 

Mam takie cudo u siebie w Jawie już kilka lat a teraz mam zakładać do nowo nabytej XJ600. Działa bardzo dobrze niezależnie od warunków zewnętrznych. Paczuszka 1,5 na 5 cm a w tym 5 kolorowych diód które pokazują stan naładowanego aku, a w czasie pracy silnika stopień jego ładowania. Kupiłem takie coś na giełdzie do samodzielnego montażu, czym zajął się kumpel lepiej znający się na diodach i opornikach.

Dla niektórych to może zbędnych gadzet ale bywa że bardzo przydatny.

Pozdrawiam Kropelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale zdecydowanie nie wszyscy jezdza na takich GPZ100RX

Adam M.

 

raczej na 1000RX :buttrock: , a zastanawia mnie fakt dlaczego zrezygnowali z montażu takiego urządzenia. Jest to dość przydatne, nawet przy zakupie używki można bez problemu sprawdzić ładowanie. Nie mam pojęcia czemu zaprzestali produkcji takich urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU JEST TAKI WYŚWIETLACZ ALE TYLKO DO SUZUKI http://www.sportdevices.com/gearindicator/...arindicator.htm

 

A TU SCHEMAT http://www.sportdevices.com/gearindicator/.../schematics.htm

 

ZAKUPIŁEM JUŻ CZEŚCI NIEDŁUGO BEDZIE MONTAZ NAPEWNO JEST TO LEPSZE OD WYŚWIETLACZA FIRMY ACUMEN KTÓRE ZBIERA IMPULSY Z OBROTÓW SILNIKA I PREDKOŚCIOMIERZA NIESTETY TAKIE URZADZENIE KŁAMIE I JEST NIEDOKŁADNE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU JEST TAKI WYŚWIETLACZ ALE TYLKO DO SUZUKI http://www.sportdevices.com/gearindicator/...arindicator.htm  

 

A TU SCHEMAT http://www.sportdevices.com/gearindicator/.../schematics.htm  

 

ZAKUPIŁEM JUŻ CZEŚCI NIEDŁUGO BEDZIE MONTAZ NAPEWNO JEST TO LEPSZE OD WYŚWIETLACZA FIRMY ACUMEN KTÓRE ZBIERA IMPULSY Z OBROTÓW SILNIKA I PREDKOŚCIOMIERZA NIESTETY TAKIE URZADZENIE KŁAMIE I JEST NIEDOKŁADNE

 

taki pomysl tez mialem - montaz potencjometru, potem uklad programowalny. niestety, ze wzgledu na ilosc miejsca, potencjometr mi nie miescil sie. jezeli masz zamocowany fabrycznie potencjometr, to rzeklbym, ze masz 80% zadania z glowy. bo elektronika to pikus.

 

co do woltomierza, to widzialem w norauto za 20 zeta. wielkosc zegarka, taki 3x5 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU JEST TAKI WYŚWIETLACZ ALE TYLKO DO SUZUKI http://www.sportdevices.com/gearindicator/...arindicator.htm  

 

A TU SCHEMAT http://www.sportdevices.com/gearindicator/.../schematics.htm  

 

ZAKUPIŁEM JUŻ CZEŚCI NIEDŁUGO BEDZIE MONTAZ NAPEWNO JEST TO LEPSZE OD WYŚWIETLACZA FIRMY ACUMEN KTÓRE ZBIERA IMPULSY Z OBROTÓW SILNIKA I PREDKOŚCIOMIERZA NIESTETY TAKIE URZADZENIE KŁAMIE I JEST NIEDOKŁADNE

 

taki pomysl tez mialem - montaz potencjometru, potem uklad programowalny. niestety, ze wzgledu na ilosc miejsca, potencjometr mi nie miescil sie. jezeli masz zamocowany fabrycznie potencjometr, to rzeklbym, ze masz 80% zadania z glowy. bo elektronika to pikus.

 

co do woltomierza, to widzialem w norauto za 20 zeta. wielkosc zegarka, taki 3x5 cm

 

nie wiem jak w rocznikach przed 2000 r ale po 2000r we wszystkich GSX-r ach potencjometr jest zamontowany fabrycznie wystarczy sie do niego podłączyć i wszystko gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie z moim problemem. Naprawiłem wyświetlanie dwójki, ale działa tylko chwile, pare km jazdy i znowu się nie pojawia. Wlutowałem nowy kabel i zatopiłem go w plastiku - nie wiem gdzie jeszcze może leżeć przyczyna tego. Nie jest to wielka awaria ale chciałbym żeby ten wyświelacz działal. Co mam zrobić?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...