Skocz do zawartości

Shimmiaste KTMy ?


Rekomendowane odpowiedzi

czesc

 

Czytalem kilka opisow KTMa lc 640 i 950 adv. i nurtuje mnie czesto wspominany problem shimmy. W zwiazku z tym mam pytanie: czy ten producent tak ma? Podobno w 950 zjawisko to jest o wiele gorsze niz we wczesnej hondzie CBR 600, ktora ma przeciez zupelnie inna charakterystyke. Czy moze mnie ktos oswiecic, bo wiekszosc z Was powie, ze KTM to swietna marka. Wiem, ze powinien pomoc amortyzator skretu, ale czy nie powinien byc montowany fabrycznie? Wydaje mi sie to dziwne, ze taka wada nie dyskwalifikuje tych motocykli wogole. Prosze o pouczenie :buttrock:

 

Czy z takim osprzetem nie jest bardziej meczaca praca kierownica i czy sa jakies skutki uboczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością nie wpływa to na komfort jazdy. Wiele motocykli typu ścigacz mają shimmy. A co do amortyzatora skrętu to raczej sie nie montuje w enduro ponieważ by był często narażany na uderzenia itp.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością nie wpływa to na komfort jazdy.

Wpływa a w szczególności na bezpieczeństwo.

 

A co do amortyzatora skrętu to raczej sie nie montuje w enduro ponieważ by był często narażany na uderzenia itp.

Stosuje sie, np w rajdach paryż dakar ale wygladaja i działaja troche inaczej niz w szosówkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SEBOOL, ty chyba nie wiesz co to shimmy, tutaj działają straszne siły, które po "rozpędzeniu" są nie do utrzymania tzn, kiera zaczyna walić o ograniczniki co przy większych prędkościach kończy się figurą, dla przykładu wypmnij koło z roweru , złap je za końce ośki, poproś kolege żeby mocno zakręcił, gdy już się mocno kręci szarpnij ośką w bok i spróbuj utzrymać

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Z pewnością nie wpływa to na komfort jazdy. Wiele motocykli typu ścigacz mają shimmy. A co do amortyzatora skrętu to raczej sie nie montuje w enduro ponieważ by był często narażany na uderzenia itp.

 

8O

Raz, że poziom "rybki" (nie shimmy) w szosowych KTM - szczególnie w LC4 - WŁAŚNIE WPŁYWA na komfort jazdy, jest upierdliwy i powyżej 130 km/h naprawdę daje się we znaki.

Dwa że amortyzatory w enduro, włącznie z tym najbardziej profesjonalnym, jak najbardziej się montuje - na kierownice.

Trzy że takim amorkom grozi dokładnie tyle samo, co wszystkiemu innemu w motocyklu - narażony na uderzenia jest tak samo jak wszystko inne, włacznie z kierowcą.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz, że poziom "rybki" (nie shimmy) w szosowych KTM - szczególnie w LC4 - WŁAŚNIE WPŁYWA na komfort jazdy, jest upierdliwy i powyżej 130 km/h naprawdę daje się we znaki.

 

:P dokladnie tak, od 130km/h - jakby bylo "wprogramowane" ;)

 

A problem rozwiazuje amortyzator, na przyklad jak ten

http://www.ohlins.com/mc_sd_mx.shtml

 

kasetowa kostrukcja, zwarta, motowany na srodku kierownicy, trzeba do ramy ponizej dospawac pionowa sztyce, ktora wchodzi w ucho wystajace z amora.

Co ciekawe- producent proponuje 2 wersje - do enduro i do crossu (o ile dobrze mi to wytlmaczono), wersja 'cross' amortyzuje na boki, ale ma "wolny" powrot do osi moto

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
fajny ale pewnie kosztuje z 5 tys zl

 

Nie jest tak źle, na amerykańskim jebaju można znaleźć takie ohlinsy po ledwie 300-400 dolarów. Świetna sprawa, jazda po miękkim podłożu w wyczynowym enduro z czymś takim to zupełnie inne przeżycie, niż bez takiego tłumika.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie nieduzo i warto zainwestowac tymbardziej ze sprzedajac moto mozna go zdjac i zamontowac w nastepnym

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Sobie kupilem w PL' date=' w Warszawie (na poczatku 2004r) nowke za ok 1600 PLN, tyle ze nie z brandem Ohlins'a ale SCOTTS - poza tym nie roznia sie zupelnie niczym.[/quote']

 

Dobra cena!

Możesz zapodać więcej informacji? Interesuje mnie:

- sposób montażu

- zakres regulacji

- jak Ci się z tym jeździ

- duzo kręcisz ustawieniami, czy trzymasz jednakowe

- czy model od LC4 pasowałby do EXC

- jak się zachowuje na luźniejszej nawierzchni

- może masz jakieś foto

itd ;)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra cena!  

Możesz zapodać więcej informacji?....

 

Zdjecia amortyzatora, montazu oraz odpowiedzi i kontakt na importera podam przy weekendzie - bo sie teraz kita nakryc musze ;)

 

Sono pazzo!!... Sono schiavo del mio lavoro!! :roll:

pozdr

 

[ Dopisane: 04-03-2006, 20:36 ]

witam,

Zgodnie z obietnica. Na poczatek zdjecia:

 

dsc000365ge.jpg

 

dsc000354du.jpg

 

dsc000347hj.jpg

 

dsc000313im.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...