Skocz do zawartości

Wszystko o Simsonie !


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

fistach sprawdź dokładnie i napisz skąd konkretnie dochodzą te dźwięki? Z cylindra, z silnika od strony sprzęgła, czy iskrownika? Wtedy się coś może poradzi. I czy simson zaraz po odpaleniu chodzi dobrze czy też coś słychać? I jaki i ile masz oleju w silniku?

A po co ci konkretna liczba kilometrów? :icon_biggrin: Napewno na kilka tys. wystarczy :icon_mrgreen:

 

Pzdr Marcin

 

bo kumpel ma simsona z przerywaczem i ma nawinięte jakieś 9tys. kilometrów od nowości na jednym przerywaczu i ostatnio motor nie chce czasami odpalać jak jest ciepły albo czasami zdycha i ja myślę że to przerywacz poleciał...i interesuje mnie żywotność...filc był kilka razy smarowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

gdzie sie znajduje simering od strony sprzęgła?

chodzi o to ze pobiera mi olej ze skrzyni i chyba trzeba wymienic ten simering... chociaz niewiem czy o to chodzi ? w kazdym razie po odpaleniu moto zaraz mam świece całą w oleju z kolanka mi kapie olej i gęsto dymi. to na pewno simering?

 

 

 

Żeby wymienić ten zimmering musisz zdjąć lewą pokrywe po stronie sprzęgła i odkręcić zębatke, która znajduje się na wale i tam jest ten zimmering.

Niekoniecznie musi to być zimmering. Może to być również źle wyregulowany gaźnik lub nalałeś za dużo oleju do paliwa.

 

 

i dość łatwo to sprawdzić, piszesz że zaraz masz świecę w oleju, spuść olej ze skrzyni i odpal ( tylko nie jeździj ), jeśli teraz będzie ok. to rzeczywiście bierze olej, może to być simering, może też to być uszkodzona uszczelka między połówkami silnika ( ja tak miałem, musiałem rozpołowić silnik )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalania bez oleju w skrzyni nie polecam jednak... Cały szybko nie scieknie i nie zobaczysz skad ciagnie

wymien simmeringi (oba) i bedziesz miał spokoj. Tylko wymien na nowe, nie jak jeden gosc z ktorym na gg gadalem - twierdzil ze sa dobre, ale nie potrafil tego uzasadnic. Znaczy wygladały mu na ładne wiec stwierdził ze sa dobre

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem w simsonie z biegami. Jest takie coś że biegi na dół odnośnie 1 żeby ruszyć muszę trzmać noge na dzwigni dodać troche gazu i puścić troche sprzęgło. Jak można te biegi wyregulować? prosił bym o szybką odpowiedz.

Pozdrawiam

 

 

prosiłeś o szybką odpowiedź a tu nikt nie odpowiedział :biggrin: . W lewej połówce silnika ale od prawej strony jest taka dość duża śruba do regulacji biegów, popróbuj

 

Odpalania bez oleju w skrzyni nie polecam jednak... Cały szybko nie scieknie i nie zobaczysz skad ciagnie

wymien simmeringi (oba) i bedziesz miał spokoj. Tylko wymien na nowe, nie jak jeden gosc z ktorym na gg gadalem - twierdzil ze sa dobre, ale nie potrafil tego uzasadnic. Znaczy wygladały mu na ładne wiec stwierdził ze sa dobre

 

 

jedyny element jaki pracuje wtedy to sprzęgło, które i tak przez pewien czas będzie smarowane ( bo jest wilgotne i pełno jeszcze w środku mgiełki olejowej ). Oczywiście nie może chodzić dłużej niż parę minut i tylko luzie, ale jeśli świeca była od razu w oleju, to pewnie wystarczy minutę lub 2 aby zobaczyć różnicę, wymiana simmeringów to trochę kosztów i babraniny a jeżeli to nie to, jeżeli to gaźnik.

Możliwe także, że kompletnie się mylę i to jednak jest niebezpieczne dla silnika tylko tak na zdrowy rozum to nie widzę co miałoby się zepsuć podczas jałowej pracy na luzie przez 2-3 minuty

Greedo podaj proszę zagrożenia, zawsze chętnie się uczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja podam zagrożenia:

Tryby sprzegła pracują bez oleju.

Do wszyskiego przykleja się kurz i pył który może doprowadzić do skrócenia żywotności łożysk.

Wymiana simmeringów to prosta i tania czynność, nie rozumiem po co takie eksperymeny.

 

 

Co do pytania o przebieg na przerywaczu. Mi udało się przejechać 6500km i przerywacz do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż mój problem polega na tym że nie moge odpalić Simsona (zapłon elektornik). Silnik po remoncie (chodził jak brzytwa) ,pojeździłem troche a później z braku czasu postawiłem go na 2 tygodnie w garażu. Wczoraj próbuje odpalić i nic. Iskra jest taka że by konia zabiła , świeca wilgotna (czuć benzyne) komprecha jest. Wlałem strzykawką do cylindra troche paliwa to zrobił pyr pyr i zgasł. Co jest nie tak ? Bo już mnie h** trafia :D :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż mój problem polega na tym że nie moge odpalić Simsona (zapłon elektornik). Silnik po remoncie (chodził jak brzytwa) ,pojeździłem troche a później z braku czasu postawiłem go na 2 tygodnie w garażu. Wczoraj próbuje odpalić i nic. Iskra jest taka że by konia zabiła , świeca wilgotna (czuć benzyne) komprecha jest. Wlałem strzykawką do cylindra troche paliwa to zrobił pyr pyr i zgasł. Co jest nie tak ? Bo już mnie h** trafia :D :)

pewnie ssanie nie działa jeżeli wlałeś do cylindra i zagadał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Mam problem z wyregulowaniem gaźnika 16n3-4 z dyszą od 70 (simson s51 przerobiony na 70). Niemoge go wyregulować. Jak go odpalam to chwile chodzi na niskich obrotach a potem po woli rosną po jakiejś minucie spadają i silnik chodzi albo gaśnie. jak dodam gazu to jest tak jak by sie blokowała linka w pancerzu (ale to na 100% nie linka) znaczy obroty troche idą w góre i znowu po jakieś 1min opadają. Prosze o jakąś odp jak to wyregulować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Mam problem z wyregulowaniem gaźnika 16n3-4 z dyszą od 70 (simson s51 przerobiony na 70). Niemoge go wyregulować. Jak go odpalam to chwile chodzi na niskich obrotach a potem po woli rosną po jakiejś minucie spadają i silnik chodzi albo gaśnie. jak dodam gazu to jest tak jak by sie blokowała linka w pancerzu (ale to na 100% nie linka) znaczy obroty troche idą w góre i znowu po jakieś 1min opadają. Prosze o jakąś odp jak to wyregulować

 

 

 

 

 

 

 

 

Proponuje sprawdzić czy nie zasysa lewgo powietrza, jeżeli po dodaniu gazu nie schodzi z obrotów. Gdy nie zasysa lewego powietrza to powodem może być dysza. Czy jest na pewno od s 70?

 

Może trzeba kupić kilka dysz i poeksperymentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Prawdopodobnie znalazłem przyczynę zgrzytania w silniku w moim simsonku.

Jest luz pomiędzy wałem a łożyskami wału. Wyjąłem wał a łożyska zostały w karterach.

Łożyska wchodzą bardzo lekko na ośke wału. Kupiłem nowe łożyska i jest tak samo.

Wydaje mi się że łożyska wchodząc na wał powinny mieć jakiś opór. Czy mam racje?

 

pozdrawiam fistach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Prawdopodobnie znalazłem przyczynę zgrzytania w silniku w moim simsonku.

Jest luz pomiędzy wałem a łożyskami wału. Wyjąłem wał a łożyska zostały w karterach.

Łożyska wchodzą bardzo lekko na ośke wału. Kupiłem nowe łożyska i jest tak samo.

Wydaje mi się że łożyska wchodząc na wał powinny mieć jakiś opór. Czy mam racje?

 

pozdrawiam fistach

 

 

Masz racje nowe łożyska na nowy wał wchodzą z dużym oporem. Wał trzeba wkleić loclitem do łożysk lub wymienić na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Prawdopodobnie znalazłem przyczynę zgrzytania w silniku w moim simsonku.

Jest luz pomiędzy wałem a łożyskami wału. Wyjąłem wał a łożyska zostały w karterach.

Łożyska wchodzą bardzo lekko na ośke wału. Kupiłem nowe łożyska i jest tak samo.

Wydaje mi się że łożyska wchodząc na wał powinny mieć jakiś opór. Czy mam racje?

 

pozdrawiam fistach

 

Miałem cos podobnego w moim simsonie sr2...wyrobiły się czopy wału...ja to potraktowałem klejem bo nie było możliwości wymiany, ale Tobie polecałbym wymianę czopów lub całego wału :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...