Skocz do zawartości

Wszystko o Simsonie !


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

www.simson.strona.pl - na tej stronce dostaniesz dobry towar. Gość sprowadza częsci z niemiec (MZA DDR) ale i polskimi handluje. W dużej wiekszości przypadków towar jest naprawdę dobrej jakości.

Odkąd pomacałem towar od tego pana czy to oryginalny czy z nowej produkcji MZA, to nigdzie indziej nie kupowałem części. Po prostu mając w ręku przykładowo kondensator czy przerywacz od niego i z pierwszego lepszego sklepu w pobliżu to różnica jest aż widoczna gołym okiem na jego kożyść :icon_rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam mały problem z skrzynią biegów, otóż rozpołowiłem silnik aby wymienić łożyska na wale (trzeba było) przy rozpoławianiu wysypały się tryba skrzyni z wałka na którym jest kosz sprzęgłowy. Po wymianie łożysk poskładałem skrzynie zgodnie z schematem. Po odpaleniu niby wszytko ok ale przy obciążeniu skrzynia strasznie świszczy jeśli moto jest na stopkach i wrzucę bieg to jest ok ale jak siądę i jadę to słychać świst. podejrzewam że przy zakładaniu tryb na wałek założyłem je odwrotnie tzn kręcą się w odwrotnym kierunku i w momencie zazębiania się z drugim wałkiem świszczą z powodu niespasowania zębów. tryba są symetryczne i po wysypaniu ciężko było stwierdzić jak były założone. Czy ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem ewentualnie może się mylę ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam mały problem z skrzynią biegów, otóż rozpołowiłem silnik aby wymienić łożyska na wale (trzeba było) przy rozpoławianiu wysypały się tryba skrzyni z wałka na którym jest kosz sprzęgłowy. Po wymianie łożysk poskładałem skrzynie zgodnie z schematem. Po odpaleniu niby wszytko ok ale przy obciążeniu skrzynia strasznie świszczy jeśli moto jest na stopkach i wrzucę bieg to jest ok ale jak siądę i jadę to słychać świst. podejrzewam że przy zakładaniu tryb na wałek założyłem je odwrotnie tzn kręcą się w odwrotnym kierunku i w momencie zazębiania się z drugim wałkiem świszczą z powodu niespasowania zębów. tryba są symetryczne i po wysypaniu ciężko było stwierdzić jak były założone. Czy ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem ewentualnie może się mylę ???

 

 

Przez odwrotne założenie trybów na pewno nie będą się kręcić w drugą stronę kolego. Powkładałeś podkładki dystansowe między tryby w skrzyni?

Edytowane przez wojtek2812
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam następujący problem. Mój Simson S53 strasznie jest zamulony, bardzo ciężko wkręca się na obroty, muszę krecić aż pod czerwone pole, bo inaczej ledwo idzie. Przyspiesza tak wolno, że doprowadza do szału :biggrin: , póki osiągnie te 50 km/h to :buttrock: . Ale dziwne, że ostatni zauważyłem, że wskazówka nie przekracza 50, a motor dalej przyspiesza. Kiedyś leciał 60. Przyczyną tą jest sądzę regulacja gaźnika, ale może się mylę. Jednak jest tak, że jadę sobie w korku, prędkość spacerowa 5-10 i po około 2 minutach, gdy chcę przyspieszyć to przerywa silnik i w ogóle nie wkręca się na obroty. Muszę wtedy się zatrzymać i wyjąć świecę, która jest mokra, gdyż mieszanka jest za bogata, świeca jest czarna. Po wymianie świecy już nie przerywa, ale jak dojadę znowu do korku to będzie to samo. Czasem spali przy tym świecę, ale czasem później jak ją się wytrze to dalej nadaję się do użytku. Czekam na rady co zrobić, czy dokładna regulacja gaźnika wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyda się też sprawdzenie zapłonu, w simsonie to jest przekleństwo. Czyściłeś też gaźnik? Mi działo się podbnie gdy wybiło łożysko na sworzniu w tłoku. Świeca jest tylko zalana czy jest też jakiś nagar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyda się też sprawdzenie zapłonu, w simsonie to jest przekleństwo. Czyściłeś też gaźnik? Mi działo się podbnie gdy wybiło łożysko na sworzniu w tłoku. Świeca jest tylko zalana czy jest też jakiś nagar?

Na dniach będę robił przy gaźniku, wcześniej go czyściłem, ale nie był zbyt brudny, muszę jeszcze zmniejszyć mieszankę bo jest za duża. Na świecy jest czarny nagar, raczej mokra to ona nie jest. Czemu sprawdzenie zapłonu w Simsonie jest przekleństwem? Myślisz jak już miesznka będzie wporzo to będzie miał kopa.

Edytowane przez Marcin1sport
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty Marcin nic nie wiesz o tym "przekleństwie" zapłonu, bo masz elektronik :bigrazz: Chociaż ja bym zwykłego zapłonu na przerywaczach przekleństwem nie nazwał mimo, że do dziś czuje nogi ile się nakopałem i napchałem przez ten zapłon. Po prostu zakładać dobre kondensatory i przerywacze to będzie chodził aż miło. A naprawdę dobre to znalazłem tylko u pana Kniazia :lalag: W pobliskich sklepach sprzedawali części gorszej jakości i dlatego są te problemy. Natomiast powiem, że simsonowski zapłon to jest nic przy zapłonie jawy :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle, że mieszanka nie ma tu nic do rzeczy bo ja jeździłem na różnych miksturach i było ok. A jeśli Ci chodzi o mieszanke paliwowo-powietrzna to mozliwe ze cos jest z plywakiem, trzeba go umieć odpowiednio ustawić.

Przekleństwo bo ciągle go trzeba ustawiać było, pojeździłem trochę, dałem w palnik i już zapłon przestawiony. Wymieniałem platynki kilka razy, magneto, cewki aż się to nudne robiło.

Miałem też jawe (350 zwykła) i potwierdzam, zapłon to był dramat. Mechanik mi go prawie godzine ustawiał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...