Maniek6r Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 czy mozna filtr po przebiegu 1,5 km uzyc ponownie bo oczyszczeniu i czy da sie taki oczyscic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbbba Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Wymiana oleju 1.Odpalić motor i delikatnie podgrzać silniczek.2, Ustawić motor tak aby sie na nas nie obalił przy operacjach związanych ze zmianą oleju.3. sprawdzić gdzie znajduje sie korek spustowy i filtr,4. Delikatnie spróbować poluzować filtr (poluzowanie ma na celu sprawdzenie czy mozna go odkręcić ja kiedyś w aucie spuściłem olej a filtra nie mogłem odkręcić niezłą jazda była)5. odkręcamy srubę spustową w misce olejowej i podstawiamy miske lub coś innego6w międzyczasie odkręcamy filtr i wycieramy miejsce na filtr szmatą7. zakładamy nowy filtr smarując uszczelkę pierwej olejem czyli palucha w olej i delikatnie w koło*filtr dokręcamy ręką na maksa bub delikatnie kluczem(w tym czasie stary olej powionien wyciec wi.ęc zamykamy korek spustowy wlewamuy oleju zgodnie z instrukcj,.ą tylko tochemniej tak z 0.5 litra odpalamy silnik by filtr zasasł olej i gasimy silnik i zalewamy do stanu najlepiej 2/3 od minimum.I to wszystkoProste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Digidy Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Wczora jna TVN ogladalem jakis amreykanski program o motocyklistach i oproócz róznych sztuczek i trików pokazywali jak wymienic olej ,pomyslalem wtedy co za cieniasy z tych amerykanców =pokazywac motocyklistom jak wymieniac olej ,przeicez to kazdy umie - a tu prosze cytryna nie umie :buttrock: a to może mi jesteś w stanie wyjaśnić dlaczego ten koleś mówił o smarowaniu uszczelki filtra zużytym olejem? Nigdy nie widziałam, żeby ktoś smarował zuzytym, zawsze był to świeży olej.zużyty olej jest bardziej gęsty przez co łatwiej jest nasmarowac uszczelke ( a nawet wlewa sie go do filtra ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 K..wa, jak czlowiek czyta takie bzdury to mu dzemy w piwnicy gnija !!!Najpierw niebezpieczenstwo wlania syntetyka do Imprezy, gdzie jest to olej dedykowany do tego samochodu, a potem wlewanie zuzytego oleju do filtra przy wymianie na nowy.Ludzie opanujcie sie troche, bo chociaz klawiatura wszystko wytrzyma, to czytac hadko !Madee, to nie pierwszy raz w amerykanskiej telewizji pieprza jak potluczeni, mnie osobiscie palec nie boli zeby wetknac go do butelki z nowym olejem i posmarowac uszczelke filtra. Olej zuzyty zawsze bedzie mial minimalne drobinki brudu, metalu i oczywiscie jego zdolnosc smarna bedzie o wiele nizsza niz nowego.Marco, czy Rafal gdziezescie widzieli jakies szlamy czy brudy w silniku chodzacym na wspolczesnym oleju, rozbieraliscie jakis silnik ostatnio ???Ja na jesieni rozbieralem swego BSA, i on byl troche brudny bo duren P.O. uzywal jakiegos mineralnego syfu W50 za dolara / litr z Walmart, nie wymienial go przez ostatnie 3 lata i poza tym jezdzil bez filtra oleju - w silniku 40 letnim nie bylo filtra we wspolczesnym tego slowa znaczeniu i trzeba go sobie samemu zainstalowac.Wszystkie silniki japonii robione przeze mnie w ciagu ostatnich 20 lat byly czyste w srodku, mimo ze duza czesc jezdzila na mineralach. Ilosc dodatkow myjacych w olejach jest prawie taka sama, nie ma znaczenia syntetyk czy mineral, i silnik wlasciwie obslugiwany jest zawsze w srodku czysty. Brudne silniki to silniki zaniedbane przez wlascicieli.I to wszystko trzeba przeczytac przy okazji banalnego watku o wlasnorecznej wymianie oleju. Czego to ludzie nie wymysla. Adam M.PS. NAJGORSZY SYNTETYK JEST LEPSZY OD NAJLEPSZEGO MINERALA, CZY POLSYNTETYKA - musze zalatwic ze Shrekiem, zeby powiesil to haslo na wejsciu do Mechaniki Ogolnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastian zg Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 Adam nie nerwujsia. Niestety jest opinia, że olej mineralny jest bee a syntetyk czy pół jest najlepszy na świecie. A historia tego mitu jest krótka.Motoryzacja w Polsce cofając się o 10-15 lat wstecz to był olej mineralny Selektol każdy go lał bo tylko taki był, po przebiegu 10000 km do regulacji zaworów trzebabyło się dokopywać poprzez szlam. Rynek się otworzył zaczęły pojawiać się oleje z 'Zachodu' - oczywiście syntetyki lub semi. I wtedy ludzie się w nich zakochali - swoje doświadczenia przekazali wnukom a wnukowie nie dopuszczają myśli, że nie tylko syntetyki się technologicznie rozwijają ale również Mineralne i już tak pozostanie szkoda tłumaczeń i nerwów. A o zalewaniu nowego filtra starym olejem to też dopiero się dowiedziałem na tym forum :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 zużyty olej jest bardziej gęsty przez co łatwiej jest nasmarowac uszczelke ( a nawet wlewa sie go do filtra ) W Zetorze, czy Ursusie?? :lol:A w ogole to po co wymieniac?? :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Digidy Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 ale my nie mówimy o zmenianiu oleju zużytego po 20.000 km jak to Polacy robią, jak ktoś ma ścigacza w ameryce to napewno nie wymienia go jak zrobi sie z niego smoła ( a szczególnie dla tych co jeżdżą na maxymalnych obrotach), oczywiście ja słyszałem o wlewaniu oleju do filtra świeżego (ale w ameryce pewnie ten zużyty jest lepszy od naszych nowych :buttrock: ) choć niektórzy amerykanie wcale nie wymieniaja oleju - zmieniają cały motocykl na nowy. ale ja też nie słyszałem o wlewaniu oleju zużytego do filtra (pare ml) tylko o świeżym !!!!- tak to poprostu tłumacze to co mówili w tym programie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 ale my nie mówimy o zmenianiu oleju zużytego po 20.000 km jak to Polacy robią To ja' date=' i znakomita wiekszosc znanych mi osob nie jest Polakami w Twoim tego slowa rozumieniu. Chlopie, o czym Ty w ogole piszesz???? Pomysl moze czasem, co??ale w ameryce pewnie ten zużyty jest lepszy od naszych nowych Razz Boszzz :buttrock: :banghead: Powietrze zasysane do silnika tez maja lepsze?? :lol: ale ja też nie słyszałem o wlewaniu oleju zużytego do filtra (pare ml) tylko o świeżym Twoje wywody sa tak pokretne, jak zeznania Andrzeja Leppera. Moze zapisz sie do Samejbrony, co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 ile moze kosztowac wymiana oleju w gsf 400 ?? pytalem ostatnio Kilka sezonów jeżdziłem kupować olej i filtr do serwisu we Wrocławiu . Ale kupując olej -wymiana była gratis . Sądziłem ,że to powszechna praktyka . A tu nagle taka informacja ... :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 Adam nie nerwujsia. Niestety jest opinia' date=' że olej mineralny jest bee a syntetyk czy pół jest najlepszy na świecie. A historia tego mitu jest krótka. To nie mit, to prawda. Dlaczego, nie chce mi sie po raz setny tlumaczyc.Zle zrozumiales moj post najwyrazniej - chodzilo mi o teorie " rozszczelnienia starego silnika po uzyciu syntetyku"Sam jezdze na motocyklu z 84r zalanym syntetykiem i jakos mi sie nic nie rozszczelnia.Masz racje ze mineralne oleje sa ulepszane na rowni z syntetykami ale nigdy nie osiagna jakosci syntetyka w ciezkich warunkach pracy ze wzgledu na swoja baze. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 A może napiszecie co robicie ze starym olejem po wymianie pod blokiem? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 A może napiszecie co robicie ze starym olejem po wymianie pod blokiem? Wlewamy do Hondy;))) --pzdryah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 A może napiszecie co robicie ze starym olejem po wymianie pod blokiem? Nie wiem czy ja moge sie wypowiadac, bo w bloku nie mieszkam :banghead:Odstawiam go do goscia, ktory ma serwis samochodowy, a warsztat opala zuzytym olejem-wiec kazda ilosc bierze z pocalowaniem reki :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Digidy Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 A może napiszecie co robicie ze starym olejem po wymianie ?mam czym smarowac zderzaki :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 24 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 A może napiszecie co robicie ze starym olejem po wymianie pod blokiem?Jako, że mieszkam w bloku, czuję się obowiązany do wyjaśnień, a są one następujące:Smażę na nim frytki. Są takie...pikantne, pełne smaku rodem z Południa. Jeśli akurat nie mam ochoty na frytki oddaję olej do warsztatu mieszczącego się nieopodal, gdzie mają taki fajny zbiornik na zużyty olej. Mam nadzieję, że nie grzeszę w ten sposób za nadto. Kupuję syntetyk. Czy obchodzą mnie liczby zasadowe i lepkości przy różnych temperaturach, czy do szczęścia wystarczą już same słowa "fully synthetic"? Zerkam na parametry olei i widzę spore różnice. Zakłądając, że "cena nie gra roli" czym kierować się przy wyborze syntetyka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.