Skocz do zawartości

ktm exc 520


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 6 lat później...

chyba jestem zmuszony odgrzać ten stek. Planuję zakup enduraka, mam na to do wydania kolo 6tyś. Wiem doskonale że za ta kasę nie kupię dobrego sprzeta w 4t, ale jednak sporo szukałem i znalazłem exc 520 w tych pieniądzach w ładnym stanie, za prawie 7 jest wr250, klx250 i dr350 trudno uchodzic, a jak już sa to daleko odemnie i maja cene pod kreske 6 tyś. Nie jeździłem nigdy w terenie motocyklem, nie liczac komarka za młodu.Mam 25 lat i przelatane 4 sezony na turystycznej xj600. Motocykle to moje hobby, szybko łapię i mam lekka rekę. Nie chcę sie usprawiedliwać , bo wiadomo:) ale chcę jedynie 4t. Jak narazie na pierwszym miejscu stawiam KTMa bo jest blisko i stosunkow tanio z papierami zarejestrowany, a na tym mi zależy bo chcę jeździc sporo po drodze.

A właśnie, nie planuje zakupu pod katowanie maszyny po wszystkim poza asfaltem, chce motocykl do jazdy po drogach lokalnych, ale i czasem chce pojeździć po drodze leśnej, polnej, albo zupełnie po lesie. Nie lubię katować maszyny, przeważnie nie przekraczam połowy obrotów na każdym biegu.

Motocykl,hmmm ma byc zwinny, lekki, zawsz pod ręką, i co ważne zeby nie było problemów z odpalaniem, i był niezawodny, a spalanie oscylowało w granicach 5,6l Jednym słowem motocykl uniwersalny.

Wiem że mam wymagania jak baba ale wymagac trzeba, spełnia to exc 520 jak on się w tej roli spełni.

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji kupić zarejestrowanego 520 za 6K. Jeżeli masz takiego gdzieś od kogoś znajomego to bierz bez zastanawiania. Jak byś kupił egzemplarz z zadbanym silnikiem to pewnie nawet i 3 lata byś pojeździł nic nie robiąc. To jest jednak wyczynowy motocykl i jest ogromna szansa że trzeba będzie zrobić w takim tanim egzemplarzu choć by remont głowicy, wymiana łańcuszka rozrządu i pewnie napęd i opony do wymiany. a to kolejne 2000zł których nie masz. Napęd i tylną oponę ten silnik po prostu zjada w oczach.

Z resztą chyba nie jest Ci potrzebny 520 skoro nie masz wewnętrznego przymusu odkręcania gdzie popadnie :)

W porównaniu do xj600 wypada myślę podobnie jak GSXR (w kwestii odczuć oczywiście). Jeździłem 3 lata na zdrowiutkim 525 i większość szosowych spokojniejszych 600 wypada raczej blado.

 

Szkoda że już nie mam mojego 525 bo widzę że jesteś z Krakowa to dał bym Ci się przejechać żebyś zobaczył i poczuł o czym pisze

 

Z kolei sprzęt typu WR 250 to kolejna wyczynowa maszyna. Tego typu silniki mniejszej pojemności wymagają raczej utrzymywania dość wysokich obrotów. Czyli znów nie to czego szukasz.

 

Za tą kasę kupisz super zdrową i zadbaną DR 350 gdzie będziesz lał paliwo i hasał po łąkach nie myśląc o reżimie serwisowym.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest SX :) koło 19 i 4 biegi, czarny bak . ciekawe czy te papiery są w ogóle do tej ramy :) Ale tak czy siak ładnie przystosowany, oryginalne lampy, rozrusznik

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem. Tak czy siak opłaca się. Zwykle exc 520/525 z kwitem kosztują ok 10k i nie wiadomo co w silniku. Tutaj kupując to za 6K można od razu zaprowadzic do serwisu na remont i zmianę skrzyni na 6 i mamy pewny sprzęt na kilka sezonów w tej samej kasie. Znajomy ma wlasnie taką zmotę sx/exc z zawiasami od nowszego modelu sx-f po 2007 którą sam sobie poskładał i dopiero to mu gra.

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie mam jechać oglądać ten motocykl z linku za 6400zł ale jeszcze się zastanawiam, zobaczyć warto, nie wyglada na styrany sprzęt, jeżeli ktoś mnie nie uprzedzi, awentualnie myślę o dr350, ale ten z linku na zdjeciach ma oponki ładne, piasty, rama kolektory raczej zdrowe,

co do remontu tego KTMa to sam dość poważnie zaczynam mysleć o założeniu warsztatu motocyklowego, dlatego uczył bym się niejako mechanki na tym sprzecie, chyba ze jego stan jest przyzwoity.

A powiedzcie mi ile przy normalnej jeździe szosowej taka 520 spali, i czy ta skrzynia 4rka nie bedzie ograniczać mozliwosci, i co mnie zastanawawia, czy jednocylindrowe piece jak w tej EXC są czułe, czy idzie szybko wyczuc obroty

Edytowane przez soczi666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy DR350 a SX520 jest ładna różnica :D Spali około 6-7 po lesie przy 90kmh jeszcze się wyrywa skubaniec na koło. Mocny i narowisty sprzęt. Dobry na tor dla oszołoma. 4 biegowa skrzynia na pewno nie pomaga w enduro, ale da się z tym żyć, najgorsza jest długa jedynka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

exc 520 do twoich zastosowań to jak cycki silikonowe dla zakonnicy :D

 

na nauke mechaniki to też kiepski sprzęt błedy mogą być bardzo bolesne finansowo....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie jest ostatnią rzeczą o którą bym się martwił w starej wyczynówce.

Ten kat wisi juz jakiś czas, co przy chodliwosci modelu i cenie moze wzbudzac podejrzenia, wiem co mowie bo gdy w zimie pojawiał się taki sprzęt z kwitem nawet za 2-3k więcej we w miarę normalnym stanie to trzeba było od razu jechac.

4 biegi to ciężka sprawa, 1nka jest tak długa jak dwójka w enduro, ciężko jest ruszyc po pochyłym, sliskim gruncie, cała moc idzie w gwizdek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się uda, chyba ze to sprzeda, pojade zobaczę mowa o tym kacie, jak nie to szukam Drki z końca produkcji, za te pieniądze myśle że coś uchodzę, jeżeli znalibyście kogoś kto sprowadza albo ma drke 350 na sprzedaż, to czekam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...