Skocz do zawartości

GSX 750F - odkręcenie filtra oleju...


Rekomendowane odpowiedzi

To co, w takim razie polecasz go poprostu teraz spuscić na zimno mimo iż moto ostatni raz było palone w listopadzie czy tez warto go odpalic do nagrzania a później poczkac jak sobie troszke ostygnie i jeszcze w miare ciepłego spuścic :?: Wszedzie gdzie czytałem o tym to przed wymianą karzą rozgrzaż silniczek, ale moze faktycznie to mit(taki jak z tym ze nie można przechodzić z półsyntetyka na syntetyk) i w dzisiejszych olejach jest to zbędne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźmy jednak małą poprawkę na temperaturę. I nie chodzi tu tylko o olej. Po zmianie oleju trzeba na chwilę uruchomić silnik, a to lepiej zrób na starym oleju, tak byś po wymianie odpalił go na chwilkę już bez ewentualnych problmów. A jak już go uruchomisz, to go zagrzej. Tylko nie spuszczaj oleju na gorąco, niech chociaż kolanka wydechów ostygną. Będziesz miał wtedy kompromis i zero wątpliwości - nie poparzysz, się, a silnik pochodzi. Po co do wiosny czekać ??

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no po to, ze motor stoi w nieogrzewanym garazu i teraz ujemna temperatura+długi postój=długie kręcenie i niepotrzebne meczenie silnika. A tak przyjdzie +10 i silniczek powinien szybko załapać, chwile później wymieni sie olej i motorek przedmucha na tarasie, swiece sie rogrzeją i oczyszczą i bedzie chodził jak ta lala(tzn mam taka nadzieje :evil: ).

Ps. Zawsze olej wymieniam pod koniec sezonu ale tu był wyjątek, bo moto kupiłem w zimie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wbijanie śrubokręta też nie jest proste, nie wspomnę że na kręcenie nie ma miejsca, a jeszcze trzeba użyć dużej siły więc śrubokręt powinien być długi i gruby. Same sprzeczności .W tamtym roku dorobiłem sobie klucz-nasadkę na podstawie zakupionego nowego filtra. Niestety stary filtr miał inny rozmiar wielokąta .I trochę sie namęczyłem .Na ten sezon mam K&N i on ma na końcu normalny sześciokąt 17 - odkręcanie nasadową 17 .Zobaczymy czy sześciokąt który jest wytłoczony z blachy wytrzma przykręcanie i potem za 12kkm odkręcanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten sezon mam K&N i on ma na końcu normalny sześciokąt 17 - odkręcanie nasadową 17 .Zobaczymy czy sześciokąt który jest wytłoczony z blachy wytrzma przykręcanie i potem za 12kkm odkręcanie .
Też mam taki filtr,już czeka na założenie.Ale sześciokąt służy raczej do odkręcania bo dokręcasz ręcznie filtr,kluczem możesz za mocno dokręcić i mogą być przy następnej wymianie problemy z odkręceniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

długi i gruby

 

Ten do zrobienia dziry musi być długi i cienki, będzie łatwiej.

 

PS> Wilku, jak masz mróz, to pewnie, nie ma co sie napinać. poczekaj do dodatniej temp. i rób swoje. Może do tego czasu zdobędziesz narzędzie.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sześciokąt służy raczej do odkręcania bo dokręcasz ręcznie filtr

Jak pamiętam w samochodach przykręcało się ręką .Teraz w instrukcji obsługi motocykla każą ręką do momentu zetknięcia się uszczelki z silnikiem .I wtedy dociągnąć o 2 obroty kluczem .Jak ostatnio wymieniałem dało się tylko o 1,5 obrotu i koniec .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 90% przypadków z jakimi się spotkałem, to filtr trzeba dokręcić momentem 17nm, więc łapą, szczególnie w trudnodostępnym miejscu może być trudno, ja zawsze dokręcam na wyczucie kluczem i problemów z odkręcaniem nie miewam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalezy wspomniec tez o takim szczegole, przy montazu nowego filtra, jak posmarowanie uszczelki czyms tlustym (np olejem) gdyz ulatwia to slizganie sie gumowej uszczelki po obudowie - przy dokrecaniu. (pewnie wszystkim znane ale tak sobie napisalem :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. wpadnij do mnie do Lubina to moze zalatwie ci klucz ja jutro biore sie za filtr w mojej suzi tesame dojscie mamy do filtra .I mam fajny patent na te dziury w bocznych owiewkach spodobaja Ci sie .POZDRO DZIEJU 8)

 

[ Dopisane: 13-02-2006, 23:53 ]

HEJ. wpadnij do Lubina to moze zalatwie ci klucz ja jutro biore sie za filtr w mojej SUZI zobacze jak pojdzie to sie odezwe wsumie te same dojscie mamy do filtra chyba. Narka

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W czasie zmarnowanym na pisanie kolejnych postów miałbyś już odkręcony filtr, a pewnie zmeiniony cały olej i założone plastiki. Nie medytuj, tylko zabieraj się do roboty :) . Śrubokręt wbij bliskjo denka (czyli tej zewnętrznej, tylnej pokrywy) to masz gwarancję, ze niczego nie popsujesz (jakbyś się obawaił o gwint wychodzący z silnika, na który nakręca się filtr). Przebij [beeep]a na wylot i odkręć.

Pawel

 

 

 

też prawda, do roboty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie chcesz brutalnie traktowac sprzeta to moze wymien filtr na taki

 

http://www.allegro.pl/item92970257_filtry_...a_kawasaki.html

 

zebys nastepnym razem sie nie meczyl...wprawdzie nie jest on akurat do GSX 750 F ale kilka miesiecy temu udalo mi sie znalezc filtr K&N do mojej GSX 600 F no i ponoc nieco mocy dodaje =)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...