Skocz do zawartości

Ural 800ccm?


wieczny student
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Chciałbym się dowiedzieć możliwie dużo o powiększeniu pojemności silnika w uralu 650ccm. Słyszałem trochę o tym, równiez trochę rzeczy na tym forum się pojawiło. Nawet kiedyś był taki temat na forum, ale został skasowany w trakcie procesu czyszczenia i nie zdążyłem go przeczytać dokładniej...

Czy ktoś miał okazję przerabiać taki silnik? Czy przeróbka ta to inwazja niepozwalająca wrócić do stanu orginalnego? Czy uzyskanie osiągów BMW R75 jest możliwe, i czy różnica w osiągach (w porównaniu do seryjnego silnika urala 650ccm) jest zauważalna? Jeżeli wiece cokolwiek - piszcie :buttrock: . Do głowy mi wpadła taka przeróbka...

PS: jezeli uważacie że to kalectwo, to piszcie ;-). Jestem ciekaw każdej opinii. Z góry dzięki za odzew, bo spodziewam się tu wypowiedzi kilku forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec bez przerobek nie inwazyjnych na 800ccm sie nie da :cry:

Jezeli bys sobie przeliczyl te 800ccm na srednice tloka (przy skoku 68mm) to wychodzi 86,5 mm, a oryginalny cylinder uralowski ma po wierzchu (na dolnym kolnierzu) srednice okolo 82,5mm. Wiec przy oryginalnym stanie nie da rady tego zrobic.Trzeba by rozwiercac blok i kombinowac z cylindrami, glowicami.

Jezeli natomiast wstawic by wal od dolniaka (tak jak bylo o tym wspomniane w innym poscie) ktorego skok to okolo 78 mm, no to do osiagniecia tych 800ccm bylby potrzebny tlok o srednicy kolo 80mm (czyli np bis).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam świadomość, że by uzyskać ponad 750ccm trzeba przerobić silnik na wał od emki/kaśki. Modyfikace cylindrów wchodzą w grę, bardziej chodzi mi o naruszenie boku silnika (jeżeli w ogóle trzeba będzie...). Czy przeróbka pociagnęłaby za sobą usprawnienie ukladu smarowania (t.j. pompa większej wydajności itp.)?

No i czy w ogóle ktoś miał okazję takim czymś jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba bedzie dać podkładki pod cylindry - to na pewno. Z jednej strony większy skok spowoduje chyba zmniejszenie obrotów maksymalnych silnika, z drugiej strony rozrząd pozostałby od szybciej kręcącego się górniaka...

Halo, specjaliści :buttrock: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi podkladkami pod cylindry to ja bym tak z gory nie zakladal ze beda na bank potrzebne (choc nie zaprzeczam ze moga byc potrzebne). Trzeba by zmierzyc szerokosc bloku dolniaka (miezac szerokosc pomiedzy plaszczyznami mocowania cylindrow) i porownac to z blokiem uralowskim. A takze pomierzyc cylindry (ich dlugosci, mierzac od palszczyzny mocowania do bloku do plaszczyzny mocowania z glowica, oraz kolnierze co wchodza w blok) z dolniaka i porownac z uralem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nie taki proste. Rozrząd z Urala może niekoniecznie współpracować z nowym silnikiem. To delikatna sprawa. Poza tym ciekawe jak sprzeglo, skrzynia i dyfer zniosą nagły (zakładam spory) wzrost mocy?

 

Nie chcę gasić Twojego zapału ale koszty i poświęcony czas moga być duże. Moze taniej wyjdzie kupno silnika 800ccm od BMW? Chociaz chyba Adam M. pisął, że "ruskie" podzespoły nie wytrzymywąły podobnej przeróbki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest po to, by mi uświadomić co mnie czeka i ewentualnie wybic mi ten pomysł z głowy, więc walcie bez ogródek ;-). Nie myślę o kupnie silnika od BMW, bo chciałbym zachować pozory. Poza tym mam prawie cały drugi silnik od Urala (chyba m67) w zupełnych częściach i mógłbym go złożyć modyfikując lekko środeczek. Prawdopodobnie do owego silnika złożyłbym nową skrzynię (dniepr/ural) i zakupił dyfer 10, nie dokupując szybkiej 4. Za przeróbkę brałbym się nie wcześniej, niż w przyszłą zimę. Do tego czasu będę się starał dowiedzieć maksymalnie dużo na temat takiej przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wieczny student wieczny kiedys kolega mi mowil ze tak "tuninguja" nawet to 900! (nie wiem przy jakim silniku, ale to sie wydaje w ogole abstrakcyjne..) a drugiej strony.. po co mu powiekszac pojemnosc? jak chcesz poszalec to japoni masz od koloru do wyboru. kaski emki urale mw bmw to juz "dziadki" piekne i nie ma sensu dodawac im koni.

 

Goska

 

[ Dopisane: 19-1-06, 17:45 ]

dlatego.. daj sobie siana! :evil:

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło w kacapach jest wykonane z zap[asem wytrzymałosci trzykrotnym bodajże (kiedysw Ś ktoś to liczył, moze i nawet Sałek) , skrzynia też ma zapas wytrzymalosci jeśli jest z odp materialów bez defektów,zwłaszcza stara na kłach . Osiągnięcie z pieca uralowego parametrów podobnych do BMW R75 nie bedzie problemem (oczywiscie to moje zdanie) . Takie patenty sa juzprzetestowane i kilka jeździ po Polsce. Nie dopytalem jednak jakie walki rozrządu stosują -dolne czy górne od urali. Jeśli dasz tłoki od poldka ,albo fiata 125p mozesz dać z tych wersji bardziej odprężonych i sprężanie pozostanie w normie , pojemność ok 750-780cm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi zaczal lazic po glowie wlozenie walu z dolniaka do urala. Dzis wzialem i porownalem oba waly, pod cylinder trzeba by dac podkladki tak 2 cm (nie mierzylem jeszcze dokladnie) i dluzsze laski popychaczy dobrac z czegos. Z czego dorobic podkladki pod cylinder? Moze z aluminium albo z nierdzewki... Jaki material byl by lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...