freel4ncer Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Jako ze wlasnie chcialem zamowic filtr i olej naszla mnie zagwozdka , syntetyk , pol , czy mineralny . Monster jest z 1994r wiec i kilometrow ma pewnie nastukane ,sam do konca nie wiem ile ale napewno sporo do tego nie wiem czym byl wczesniej zalewany :( - czy w takiej sytuacji warto ryzykowac z takim np Shelem Advance Ultra 4 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frencci Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Sadze, ze duzym ryzykiem bedzie zalewanie pelnym syntetykiem skoro nie wiadomo jaki olej byl uzywany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuBBeN Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Jako ze wlasnie chcialem zamowic filtr i olej naszla mnie zagwozdka , syntetyk , pol , czy mineralny . Monster jest z 1994r wiec i kilometrow ma pewnie nastukane ,sam do konca nie wiem ile ale napewno sporo do tego nie wiem czym byl wczesniej zalewany :( - czy w takiej sytuacji warto ryzykowac z takim np Shelem Advance Ultra 4 ?? Chcąc zalać syntetyk należało by zlać stary olej wlać syntetyk pojeździć jakieś 50 km dobrze rozgrzać i wylać, dopiero wtedy wlać znów nowy syntetyk. Dlaczego? Otórz oleje syntetyczne oprócz dobrych właściwości smarnych mają również dobre włściwości czyszczące silnik czyli oczyści nam wszystki nagary i po zalaniu takiego oleju i pozostawieniu go potem w silniku można pozapychać różne kanały oejowe i w ten sposób spowodować śmierć silnika. Poza tym można równięż przez syntetyk w ten sposób rozszczelnić silnik. Chyba dobrze opisałem to o co mi chodziło. A może się mylę co wy na to. Do dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freel4ncer Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 No wlasnei tez czytalem o tych wlasciwosciach czyszczacych i boje sie tego rozszczelnienia , czyli jak? pol syntetyk czy mineral??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Można zaryzykować Szela półsyntetyka 15W50 Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duke75 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Przy jeździe w terenie zabudowanym 70 a poza 120-130 spaliła mi 6,5 litra to chyba normalnie. Wydaje mi się,ze pali conajmniej około 1 litra więcej niż powinien. Joy przy podobnej jeździe zanotował ok. 5.5 i ja to samo porównywaliśmy w jeździe z Poznania do Krakowa. A mam pytanie do Ciebie: czy nie masz tam większej zębatki z tyłu albo innego tuningu typu Power-Commander? Jak się nim przejechałem to mi się wydawał bardziej zrywny niż mój a dodatkowo to większe spalanie daje do myślenia. Jako ze wlasnie chcialem zamowic filtr i olej naszla mnie zagwozdka , syntetyk , pol , czy mineralny . Monster jest z 1994r wiec i kilometrow ma pewnie nastukane ,sam do konca nie wiem ile ale napewno sporo do tego nie wiem czym byl wczesniej zalewany - czy w takiej sytuacji warto ryzykowac z takim np Shelem Advance Ultra 4 ?? Ja bym nie lał syntetyka. Rzeczywiście może się rozciec. Najlepiej jakbyś wiedział czym był zalewany wcześniej. Ja jeździłem zawsze na Motul 5100 10W40- bardzo dobry pólsyntetyk. Cytuj DESMOBSESSION DOC POLSKA www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Tak nastraszyliście, że już teraz nie wiem jaki olej wlać... zawsze była mowa o Shellu full syntetyk 15W50 i taki miałam zamiar zapodać maszynce :/ Jestem w takiej samej sytuacji jak kolega, poniewaz nie wiem na jakim jeżdże obecnie. Chyba, że skontaktuje się z poprzednim właścicielem, ale może być ciężko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freel4ncer Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Ja moze nawet bym sie i nie zastanawial tylko lal mineralny ale od tego sezonu moto bedzie na codzien eksploatowane rowniez w zime ( aczkolwiek cieplejsza Irlandzka) boje sie by poranne odpalanie podczas przymrozkow na gestym oleju nie zniszczylo mi silnika . Poki co nie bierze nawet grama oleju i nie kopci , tak wiec musze znalezc kompromis pomiedzy utrzymaniem tej szczelnosci a dobrym smarowaniem w niskich temperaturach :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuBBeN Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Ja moze nawet bym sie i nie zastanawial tylko lal mineralny ale od tego sezonu moto bedzie na codzien eksploatowane rowniez w zime ( aczkolwiek cieplejsza Irlandzka) boje sie by poranne odpalanie podczas przymrozkow na gestym oleju nie zniszczylo mi silnika . Poki co nie bierze nawet grama oleju i nie kopci , tak wiec musze znalezc kompromis pomiedzy utrzymaniem tej szczelnosci a dobrym smarowaniem w niskich temperaturach :icon_rolleyes: na twoim miejscu zalałbym pół syntetyk castrol lub motul na tym kiedyś jeżdziłem, zawsze się sprawdzał, nawet jak nie wiedziałem co było wcześniej. pozdrawiam Wydaje mi się,ze pali conajmniej około 1 litra więcej niż powinien. Joy przy podobnej jeździe zanotował ok. 5.5 i ja to samo porównywaliśmy w jeździe z Poznania do Krakowa. A mam pytanie do Ciebie: czy nie masz tam większej zębatki z tyłu albo innego tuningu typu Power-Commander? Jak się nim przejechałem to mi się wydawał bardziej zrywny niż mój a dodatkowo to większe spalanie daje do myślenia. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia ale to prawda kopa to ma ostrego. Wydechy też ma na pewno wyprute ponieważ troszkę warczy. Może to temu, że mam z tyłu 190/50 a nie 180/55 ale z kolei szersza opona z tyłu daję większy promień czyli mniejszy styk z asfaltem. Ale to tylko tak sobie gdybam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam... Juz kiedys moj stary znajomy mechanik powiedzial mniej wiecej tak ( w tlumaczeniu na polski): polsyntetyk jest mniej wiecej 10 razy lepszy od minerala, a full syntetyk 10 razy lepszy od polsyntetyka... i tak mniej wiecej uczy me doswiadczenie... Rada jesli jezdzilo sie na ch....ym oleju lub niewiadomo na czym: zrobic kompletna rewizje silnika, przy okazji sprawdzi sie stan gladzi "nikasilowej", tlokow, pierscieni,zaworow, skrzyni biegow, stan walu korbowego itp... Wiem ze to trudne i uciazliwe i dla posiadacza i stanu konta wlasciciela, ale po przebiegach wiekszych od 60 tys km i tak radzilbym to zrobic w Ducatach- oczywiscie radze zrobic to w porzadnej firmie... Jesli chodzi o marke oleju- to wszyscy wiedza ze Nikiel zle sie o motulu wyraza i nie zmienilem zdania- na motulu niech japonce jezdza- My jezdzimy na Shellu :icon_mrgreen: zreszta kazden robi co chce...no mechanicy musza przeciez jakos zarabiac... Trzymta sie u nas zima idzie- brrr...Pozdr. Janek Klekotek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freel4ncer Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 dobra po doglebnych przemysleniach stwierdizlem ze zastosuje SHELL ADVANCE VSX 15W-50 w przyszlym tygodniu wymienie i potestuje zdam relacje jak sie sprawuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balzac Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Cześć, Ostatnio trochę polatałem po naszym pięknym kraju i już na 100% wiem, że zdążymy wybudować setki autostrad i dróg ekspresowych na Euro 2012 Dla nich bułka z masłem.....widziałem ich na własne oczy w akcji tutaj Pozdrawiam balzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franekfilm Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Cześć, Ostatnio trochę polatałem po naszym pięknym kraju i już na 100% wiem, że zdążymy wybudować setki autostrad i dróg ekspresowych na Euro 2012 Dla nich bułka z masłem.....widziałem ich na własne oczy w akcji tutaj Drugi od prawej już nawet ubrany na mecz jest. :icon_mrgreen: Cytuj http://toniekoniecdrogi.wordpress.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frencci Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Balzac miales szczescie, ze za ta fotke Ci 'miski' nie wyklepali, he he :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balzac Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Balzac miales szczescie, ze za ta fotke Ci 'miski' nie wyklepali, he he :bigrazz: no co Ty ? U nas na wsi to ja się nikogo nie boję :biggrin: ....no może trochę siebie :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.