MiND Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 http://agmot.strefa.pl/sklep.php?cz=20&k=36 tutaj znajdziecie uszczelke pod glowice czytajcie uwazniej prosze.. :) i tak apropo braku uszczelki mialem kumpla co jezdzil bez i mial takie luzy góra dół na tloku ze WOW i moze dlatego ze jest wieksza kompresja bez uszczelki i lozysko dostaje po dupie.. to tylko przypuszczenia i niebijcie mnie zanie ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszN Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 O ku**wa taka uszczelka rzeczywiście ma aż taką gruboś że brak spowoduje stopień spręzania 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Otoz co do dobierania uszczelek do simsonow, mzetek itp. To ze oryginalnie nie ma uszczelki to jeszcze nic nie znaczy (dopoki nie robimy remontu glownego) . Wiadomo ze silnik ma jakis tam zalozony przez producenta stopien sprezania. A stopien sprazania zalezy w duzej mierze od objetosci komory spalania. Jezeli robimy remont - wstawiamy nowe czesci (cylinder, tlok, wal, do tego jeszcze szlifujemy glowice (bo wczesniej byly jakies przedmuchy) ) to musimy doprowadzic do tego aby objetosc komory spalania byla taka sama jak producent tego sobie zyczy. Za mala objetosc - wyzszy stopien sprezania - silnik stuka, szybciej sie zuzywa, za duza objetosc - za maly stopien sprezania- silnik nie rozwija max mocy. Wlasnie za pomoca uszczelek pod glowice o roznych grubosciach regulujemy stopien sprezania. A pomiar tego stopnia sprezania dokonujemy posrednio przez pomiar szczeliny pomiedzy tlokiem a glowica tzn. przy dokreconej glowicy przez otwor swiecy wkladamy drut z jakiegos miekkiego materialu np olow i krecimy silnikiem tak aby tlok znalazl sie w gmp i scisnal drut. Pozniej mierzymy ten odcisk (jego grubosc) i wiemy jaka jest odleglosc tloka od glowicy. Ten pomiar dokonujemy oczywiscie przy brzegu tloka. Nastepnie producent ma okreslone wymiary tej szczeliny i jakiemu stopniowi sprezania odpowiada. Do regulacji sa odpowiednie podkladki pod glowice o roznych grubosciach. Jezeli ktos chce aby jego silnik pracowal dlugo i tak jak trzeba to sie w to bawi , a jezeli go to nie interesuje to zaklada bez uszczelki i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 O ku**wa taka uszczelka rzeczywiście ma aż taką gruboś że brak spowoduje stopień spręzania 15 no jednak ma , to poco planuja glowice jak nawet -1 mm to jush obciazenie dla lozyska :) brawoural_zgora widac ze znasz sie na zeczy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 zgadzam sie z uralem sam tak sprawdzalem w ecie i wyszlo mi ze musze dozlozyc 2 uszczelke ale po daniu 2 okazalo sie juz za duzo wiec zostalem przy 1 bo musial byc ta 2 na magnesowke dac a to kosztuje i nie wiem czy nie byla by grubosci foli aluminiowej :) w ecie chlodzonej powietrzem nie zmienialem uszczelki zdejmujac glowice a pare razy sciagalem i nigdy nic sie nie dzialo ale w sprzecie wysokoobrotowym chlodzonym ciecza nie ryzykowal bym takiego eksperymentu tylko dal nowa uszczlke Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Dodam jeszcze ze taka regulacja za pomoca podkladek (czy to pod glowice, czy to pod cylinder - jezeli glowica ma specjalne wkladki termiczne) wystepuje nie tylko w silnikach motocyklowych, ale takze w duzych silnikach diesla.A w silnikach chlodzonych ciecza, ktore troche popracowaly z dana uszczelka pod glowica, to ja bym sie nie bawil z zakladaniem tej samej uszczelki bo po co sobie stwarzac dodatkowa robote. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adik Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 W ETZ ryzykujesz najwyzej przedmuchy z komory spalania.. a sprzecie chlodzonym ciecza powazna awarie.. gdyz 1. plyn moze dostac sie do komory spalania2. zapaskudzi wszystko tworzac twarda skorupe i rozpocznie korozje3. jezeli nie mamy wskaznika ilosci plynu chlodzacego to mozemy zatrzec a nawet zarznac silnik nawet o tym nie wiedzac gdyz termostat wtedy nie zadziala gdy bedzie za malo plynu...4. w najlepszym wypadku plyn wyleci tylko na zewnatrz silnika a w najgorszym stanie sie to co powyzej.. wiec ryzyko jest cholernie nieoplacalne.. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 O przepraszam bardzo - nie we wszystkich nie ma uszczelek pod głowicą.Jeżeli mówicie, że w simsonach nie ma uszczelek to należy podać w których, bo w starszych modelach S 50 i S 51 były one FABRYCZNIE montowane. :D :) ;) :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.