Skocz do zawartości

Czy trzeba wymieniać uszczelke pod głowicą?


cypek41
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://agmot.strefa.pl/sklep.php?cz=20&k=36  

 

tutaj znajdziecie uszczelke pod glowice

 

 

czytajcie uwazniej prosze.. :)

 

i tak apropo braku uszczelki mialem kumpla co jezdzil bez i mial takie luzy góra dół na tloku ze WOW i moze dlatego ze jest wieksza kompresja bez uszczelki i lozysko dostaje po dupie.. to tylko przypuszczenia i niebijcie mnie zanie ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otoz co do dobierania uszczelek do simsonow, mzetek itp. To ze oryginalnie nie ma uszczelki to jeszcze nic nie znaczy (dopoki nie robimy remontu glownego) . Wiadomo ze silnik ma jakis tam zalozony przez producenta stopien sprezania. A stopien sprazania zalezy w duzej mierze od objetosci komory spalania. Jezeli robimy remont - wstawiamy nowe czesci (cylinder, tlok, wal, do tego jeszcze szlifujemy glowice (bo wczesniej byly jakies przedmuchy) ) to musimy doprowadzic do tego aby objetosc komory spalania byla taka sama jak producent tego sobie zyczy. Za mala objetosc - wyzszy stopien sprezania - silnik stuka, szybciej sie zuzywa, za duza objetosc - za maly stopien sprezania- silnik nie rozwija max mocy. Wlasnie za pomoca uszczelek pod glowice o roznych grubosciach regulujemy stopien sprezania. A pomiar tego stopnia sprezania dokonujemy posrednio przez pomiar szczeliny pomiedzy tlokiem a glowica tzn. przy dokreconej glowicy przez otwor swiecy wkladamy drut z jakiegos miekkiego materialu np olow i krecimy silnikiem tak aby tlok znalazl sie w gmp i scisnal drut. Pozniej mierzymy ten odcisk (jego grubosc) i wiemy jaka jest odleglosc tloka od glowicy. Ten pomiar dokonujemy oczywiscie przy brzegu tloka. Nastepnie producent ma okreslone wymiary tej szczeliny i jakiemu stopniowi sprezania odpowiada. Do regulacji sa odpowiednie podkladki pod glowice o roznych grubosciach. Jezeli ktos chce aby jego silnik pracowal dlugo i tak jak trzeba to sie w to bawi , a jezeli go to nie interesuje to zaklada bez uszczelki i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ku**wa taka uszczelka rzeczywiście ma aż taką gruboś że brak spowoduje stopień spręzania 15

 

no jednak ma , to poco planuja glowice jak nawet -1 mm to jush obciazenie dla lozyska :)

 

brawoural_zgora widac ze znasz sie na zeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z uralem sam tak sprawdzalem w ecie i wyszlo mi ze musze dozlozyc 2 uszczelke ale po daniu 2 okazalo sie juz za duzo wiec zostalem przy 1 bo musial byc ta 2 na magnesowke dac a to kosztuje i nie wiem czy nie byla by grubosci foli aluminiowej :)

 

w ecie chlodzonej powietrzem nie zmienialem uszczelki zdejmujac glowice a pare razy sciagalem i nigdy nic sie nie dzialo ale w sprzecie wysokoobrotowym chlodzonym ciecza nie ryzykowal bym takiego eksperymentu tylko dal nowa uszczlke

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze taka regulacja za pomoca podkladek (czy to pod glowice, czy to pod cylinder - jezeli glowica ma specjalne wkladki termiczne) wystepuje nie tylko w silnikach motocyklowych, ale takze w duzych silnikach diesla.

A w silnikach chlodzonych ciecza, ktore troche popracowaly z dana uszczelka pod glowica, to ja bym sie nie bawil z zakladaniem tej samej uszczelki bo po co sobie stwarzac dodatkowa robote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ETZ ryzykujesz najwyzej przedmuchy z komory spalania.. a sprzecie chlodzonym ciecza powazna awarie.. gdyz

1. plyn moze dostac sie do komory spalania

2. zapaskudzi wszystko tworzac twarda skorupe i rozpocznie korozje

3. jezeli nie mamy wskaznika ilosci plynu chlodzacego to mozemy zatrzec a nawet zarznac silnik nawet o tym nie wiedzac gdyz termostat wtedy nie zadziala gdy bedzie za malo plynu...

4. w najlepszym wypadku plyn wyleci tylko na zewnatrz silnika a w najgorszym stanie sie to co powyzej.. wiec ryzyko jest cholernie nieoplacalne.. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...