Skocz do zawartości

Mam dwa problemy (ETZ 250): skrzynia i ?


_PIOTREK_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Tu Piotrek.

 

Mama Mz-kę od roku. Kupiłem ją w opłakanym stanie ale już wygląda nieźle. Zrobiłem jej remont silnika. Wymieniłem korbowód, simmeringi łożyska tłok, zrobiłem szlif itp. Ale mam dwa problemy:

 

1. Gdy chcę wrzucić 3 bieg to motocykl zaczyna szarpać. Czuje się to tak, jakby tryby nie zachodziły dobrze na siebie. Czasem zdaża się, że wejdzie dobrze, ale z reguły jest kicha. Podczas rozbierania silnika przeglądałem skrzynię i nic w niej nie brakowało, ani jednego ząbka. Wodziki też są całe.

 

2. Czy możliwe jest żeby wał był krzywy mimo, że motor nie jest po wypadku ani nie był zatarty? Czy mógł się skrzywić od jeżdzenia na jedym kole lub zrywów? (gość od którego kupowałem motocykl tak jakoś wyglądał...) I czy nie wykryliby tego przy zmianie korbowodu na maszynie? A jeśli nie wał to może wirnik altenatora? Pytam, bo przerywacz otwiera mi się gdy tłok jest w DMP!!!! Krzywka i przerywacz są nowe.

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi. Idzie nowy sezon :D ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 - możliwe że wytarty jest wodzik albo jest też krzywy

ad2 - sprawdź czy dobrze założona jest krzywka- tzn czy przypadkiem nie jest krzywo wcisnieta w wał, Na mysl przychodzi mi jeszcze przekręcenie czopa wału, ale najpierw trzymajmy sie tych najprostszych mozliwych przyczyn :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o 1 problem, to ja obstawiałbym wodzik. To dość częsta przypadłość w MZ. Niestety żeby to sprawdzić musisz rozpołowić skrzynie... :?

 

Co do drugiego problemu to dość dziwna sprawa. Napisz, czy moto Ci odpala, bo jeśli przerywacz otwiera sie gdy tłok jest w DMP to za nic nie powinien chodzić.

 

Ja w swojej MZ mam elektroniczny zapłon i kiedyś przy składaniu założyłem na odwrót ten okrągły magnes, przez co iskra była właśnie w DMP. Napchałem sie jak głupi, zanim zczaiłem o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, też mam problem ze szkrzynką, biegi wchodzą twardo a jak chce przeżucić z 1 na 2 to wpada 3 o co chodzi?? Z kolei druga przypadłość mojego sprzęta jest taka że jak zwalniam , znaczy zamknę gaz to pochwili szarpie całym motocyklem tak jakby się bujał do przodu i do tyłu wiem na bank że to od silnika ale nie wiem co. Może ktoś coś wie od czego to wszystko się dzieje???Bo już dostaje białej gorączki na myśl żetrzeba rozłożyć silnik.

 

[ Dopisane: 21-01-2006, 19:07 ]

może ktoś wie ile mogą kosztować wodziki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam' date=' też mam problem ze szkrzynką, biegi wchodzą twardo a jak chce przeżucić z 1 na 2 to wpada 3 o co chodzi?? Z kolei druga przypadłość mojego sprzęta jest taka że jak zwalniam , znaczy zamknę gaz to pochwili szarpie całym motocyklem tak jakby się bujał do przodu i do tyłu wiem na bank że to od silnika ale nie wiem co. Może ktoś coś wie od czego to wszystko się dzieje???Bo już dostaje białej gorączki na myśl żetrzeba rozłożyć silnik.

 

[ [i']Dopisane: 21-01-2006, 19:07[/i] ]

może ktoś wie ile mogą kosztować wodziki???[/

 

 

To szarpanie to może być wina gaznika, odcina ci dopływ paliwa całkowicie motocykl hamuje, potem gdzies troche przepusci , szarpnie i znów hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szarpanie to może być wina gaznika, odcina ci dopływ paliwa całkowicie motocykl hamuje, potem gdzies troche przepusci , szarpnie i znów hamuje.

 

 

CZYTAJ UWAZNIE!! kolega ma problem z biegami!!! nie chodzi o to ze sie dławi i przygasa.

 

 

Moim zdaniem wypadalo by rozebrac jeszcze raz silnik,przejrzec jeszcze raz całą skrzynie(głównie wodziki i przesówki), wymienic to co jest zluzyte (moze byc bardzo delikatnie i nie bedzie chodzilo)! Radzil bym wymienic to co moze byc podejzane i Śmigać :D.

Skrzynia w MZ to prosta sprawa ale jesli nie masz o tym zbytnio pojęcia to oddaj to do fachowca bo tylko nerwy sobie popsujesz....

 

Pozdro!

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Gdy chcę wrzucić 3 bieg to motocykl zaczyna szarpać. Czuje się to tak, jakby tryby nie zachodziły dobrze na siebie. Czasem zdaża się, że wejdzie dobrze, ale z reguły jest kicha. Podczas rozbierania silnika przeglądałem skrzynię i nic w niej nie brakowało, ani jednego ząbka. Wodziki też są całe

 

ludzie, szukajcie w archiwum!

 

wina za to jest zuztye sprzeglo klowe trybow (te 3 wypustki z boku trybow, musza byc pod katem okolo 3 stopni do wewnatrz i wowczas powstaje sila zaciagajaca bieg), a nie wodzik! wymiana samego wodzika nic nie da, chyba, ze komus chodzi o 1000km. aby usunac problem nalezy kupic:

- tryb 1

- tryb 3

- tryb przesuwny 1i3

- wodzik 010

 

 

2. Czy możliwe jest żeby wał był krzywy mimo, że motor nie jest po wypadku ani nie był zatarty? Czy mógł się skrzywić od jeżdzenia na jedym kole lub zrywów? (gość od którego kupowałem motocykl tak jakoś wyglądał...) I czy nie wykryliby tego przy zmianie korbowodu na maszynie? A jeśli nie wał to może wirnik altenatora? Pytam, bo przerywacz otwiera mi się gdy tłok jest w DMP!!!! Krzywka i przerywacz są nowe.

 

stawiam na wirnik, a dokladniej na krzywe osadzenie krzywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co do punktu 1. to wiem już z czym walczyć. Natomiast jeśli chodzi o punkt drugi...

Zapłon mam mechaniczny. Zwykły przeywacz. Zaczyna mi się on otwierać gdy tłok jest na dole. Gdy pnie się do góry to jest otwarty, ale przed samym martwym punktem zamyka się i zaraz znowu się otwiera. Ruch podstawką prawie nic nie wnosi. Gdy motor chodzi a ja nią poruszam (podstawką) to jesgo praca prawie się nie zmienia.

Motor pali od kopa ale jest trochę słaby, tzn. nie ma tej mocy którą mają MZ (mówię tu o motocyklach, w których nic nie jest przerabiane). Wydaje mi się, że ma to związek z tym, że właściwie nie mogę ustawić odpowiednio zapłonu. Krzywkę wyciągałem i nawet kupiłem nową, ale brak efektu. Zakładałem ją dokładnie. Sprawdzałem czy równo dochodzi i wszystko było dobrze. Obawiam się, że coś jest krzywe wał lub wirnik. Może łoże w wirniku gdzie wciska się krzywkę... Może ktoś go kiedyś "ściągał" młotkiem... Mam takie podejrzenia bo widziałem śruby w silniku tak zmasakrowane, jakby ktoś miał tylko młotek i śrubokręt albo przecinak i zabierał się do rozbierania silnika... Wszystkie musiałem wymieniać...

Chciałbym wiedzieć czy to, co myślę jest możliwe. A ten opis nasunie komuś coś do głowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. moze ta dzwigienka co sie znajduje za duzym kołem zembatym (to ktoro prznosi naped z silnika do skrzyni),jest zle załozona albo sprezynka spadła ,to ona ustala prawidłowe polozenie wałka wodzikow,przynajmniej tak mi sie wydaje, jak remontowałem silnik probowalem na sucho posprawdzac biegi, i bez tej dzwigienki czasami bieg wszedl a czasami nie.

 

2. w mojej etz tez zauwazylem ze styki przerywacza rozwieraja sie w DMB, ale rozwieraja sie takze w GMP, takze moto chodzi bez zarzutu. ale jezeli u ciebie otwieraja sie tylko w DMP?? albo czop walu sie ukrecił, albo łoze w wirniku na krzywke jest jakies lipne, powinien byc tam taki wypust a w krzywce rowek, albo moze klin na wale scielo i ci sie cały wirnik przekrecił!!

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko kupiłem nowe tarcze sprzęgłowe, założyłem, poskładałem wszystko do kupy (poprawnie) a tu się w ogóle klamki nie da wcisnąc a na starych tarczach wszystko wporzo , sprawdzalem to kilka razy na starych da sie wcisnąc klamke a na nowych nie i o co w tym chodzi :D a odnośnie jeszcze skrzyni to jakim olejem najlepiej zalać?? Brat mi powiedział że najlepiej ATF i co wy na to?? POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko kupiłem nowe tarcze sprzęgłowe, założyłem, poskładałem wszystko do kupy (poprawnie) a tu się w ogóle klamki nie da wcisnąc a na starych tarczach wszystko wporzo , sprawdzalem to kilka razy na starych da sie wcisnąc klamke a na nowych nie i o co w tym chodzi

 

A sprawdzales grubosci nowych tarcz sprzeglowych?

 

podaje Tobie dane odnosnie sprzegla:

 

płytka cierna:

- grubość 3,0+/-0,1mm

-maxymalne zuzycie 0,3mm

 

plytka stalowa:

- grubosc 1,5+/-0,1mm

- maksymalna odchylka plaszczyzny 0,2mm

 

dlugosc sprezyny dociskowej:

- w stanie swobodnym 28,3+/-0,6mm

- po wmontowaniu 17,0mm

 

moze kupiles jakies lewe tarcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze pomierzyłem, wszystkie w normie czyli tak jak podaje książka więc nie wiem o co chodzi. Nic się w koszu nie kantuje wszystko wchodzi bez oporu . tarcze są niby orginalne niemieckie. A w koncu to może być ten ATF do skrzyni czy nie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze kupiles jakies lewe tarcze ?

 

na bank kupil lewe tarcze, bo innych w handlu nie ma. dobrze kombinujesz z ta gruboscia ural_zgora :P

 

tarcze dostepne sa za grube!

 

przy wymianie tarcz sprzeglowych w etz nalezy, jezeli chodzi o cierne:

- rozebrac sprzeglo :D

- sprawdzic wizualnie prostote i jakosc tarcz

- wywalic najgorsza i dac 1 nowa

 

jezeli sprzeglo nadal jest "za cienkie", dac 2 nowe

 

tarcze w etz maja to do siebie, ze przetrwaja silnik, chyba, ze ktos jezdzi na polsprzegle. wymiana wszystkich nie ma sensu, bo sprzeglo bedzie za grube i nie bedzie dzialac - ostatnia tarcza wypada i blokuje kosz (nie chwyta jej zabierak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...