Skocz do zawartości

2L oleju na 6000km?


Bubu Goryl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie dużo jak na ten rocznik w tym modelu. Koszt naprawy to kilkaset złotych jak to tylko uszczelniacze zaworowe, (liczę uszczalniacze, które sa akurat tanie, ale też uszczalki pod głwice i cała robocizna) a jak pierścienie to bym nie ruszał, tylko jeździł dalej. Odpowiedzią będzie między innymi badanie kompresji w cylindrach.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna od 10 atm w górę. 8 to juz słabo, ale wielu ludzi nadal tak jeździ :-). Mój rekordzista pojechał na kompresji 5 na jednym i 6 na drugim garze do Brna. Wrócił ledwo, teraz moto nie pali i czeka u mnie na reanimację (zakupione w Niemczech sprawne elementy z dobrego silnika już czekają, nie bawię sie w remonty "hand made" typu dorabianie pierścieni :twisted: ).

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój rekordzista pojechał na kompresji 5 na jednym i 6 na drugim garze

Phi! ;-) U mnie, jak juz FZR padla na amen, to zmierzono kompresje po 0,3 - 0,5 na poszczegolnych cylindrach. Do dzis nikt za bardzo nie wie, jak ten motocykl jezdzil - a tydzien wczesniej wrocilem z nad morza... Przyczyna byly podparte i wypalone zawory oraz wypalone gniazda zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli miales cisnienie sprezania rzedu 0.3-0.5 bara to to nie moglo chodzic tym bardziej jezdzic....

W momencie pomiaru to i owszem' date=' motocykl juz nie jezdzil, nie odpalal itp. Jednk jak mowilem - tydzien wczesniej jakos udalo mi sie nim wrocic z Ustronia Morskiego do Poznania, jednak dopiero po odpaleniu na pych przy uzyciu linki holowniczej (ogromne klopoty z odpalaniem na zimno) http://yahoo.allegro.pl/fat/galerie/przed/...gepages/06.html Pozniej koza stala przez tydzien nie ruszana, no i juz wiecej nie ruszyla... :?

 

Sam pomiar kompresji byl zas wykonywany w HRG chyba ze 3 czy 4 razy, przy uzyciu dwoch roznych manometrow, bo jakos nikt w te wyniki uwierzyc nie mogl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli miales cisnienie sprezania rzedu 0.3-0.5 bara to to nie moglo chodzic tym bardziej jezdzic....

 

(...)

 

Sam pomiar kompresji byl zas wykonywany w HRG chyba ze 3 czy 4 razy' date=' przy uzyciu dwoch roznych manometrow, bo jakos nikt w te wyniki uwierzyc nie mogl...[/quote']

 

Potwierdzam, specjalnie na potrzeby tego sprzęta kupiliśmy drugi manometr, bo to było nie do wiary. Na 15 z 16 zaworów nie stwierdzono żadnego luzu zaworowego, wskazówka manometru na trzech cylindrach w ogóle się nie poruszała, a na jednym tylko lekko drgała. Mimo tego FZRka jak już zapaliła (zwykle na sznurku), to gadała i jeździła dobrze. Nie potrafię sobie tego wytlumaczyć do dziś, ale było jak mówię, i jest na to sporo świadków :) Po naprawie głowicy w Marex-Motorze (frezowanie i szlifowanie gniazd i grzybków zaworowych, wymiana uszczelniaczy, planowanie powierzchni, ogólne mycie i czyszczenie (samej robocizny dla M-M było bodaj 600 zł) - paliła na dotyk i miała kompresję jak fabryka kazali. Pierścieni nie ruszaliśmy. Po kilku (bodaj 3) tysiącach od remontu kompresja jeszcze wzrosła, chociaż zawory ssące miały tendencję do kasowania luzów, podobno w tym modelu typową. No tak było, Rysiu. :)

 

--

pzdr

yahoo & 636 '02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

z takimi objawami to nie idzie sie nie zgodzic....

:mrgreen:

Wmojej sece było tak samo .Zimna zapalała po około km. holowania.Jak mi mechanik pomierzył ciśnienie w cylindrach to stwierdził,że to nie ma prawa jeżdzić.Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy 2 litry oleju w hondzie shadow 500c 83r. na 6000km to duzo? i czym to swiadczy? jaki ewentualny koszt naprawy?

Jak odkrecisz kolanko wydechowe od glowicy to zobaczysz okopcony sucha sadza wylot.Wez latarke,zajzyj glebiej zobaczysz prowadnice zaworowa.Jesli prowadnica jest tlusta to masz dowod ze przynajmiej czesc oleju ci tamtety pociaga.Czyli wtedy uszczelniacze na zaworach :icon_mrgreen: Ale coz wymagac,one po ponad 20-tu latach nawet w magazynie musza ztwardniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...