PGR Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 Jeśli masz szczelny układ to ską ta woda się bierze? Skoro płyn nie wycieka to woda się dostaje do środka? pewnie ma mniejszą gęstość niż płyn ale... 8) Mniejsza o to. Sam pisałem że płyn to nie majątek, więc zmieniajmy jak tylko zajdzie potrzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 Wielu producentów płynu hamulcowego DOT5.1 ostrzega przed stosowaniem w starszych pojazdach ze względu na agresywne zachowanie w stosunku do uszczelek gumowych.Cena płynu DOT 4 nie powala na kolana i w naszym warsztacie podczas każdej wymiany klocków wymieniamy również płyn w układzie.Jeśli masz szczelny układ to ską ta woda się bierze? A jeżeli jest nieszczelny to automatycznie nie masz hamulca.PGR nie słyszał o starzeniu się płynu podczas używania układu hamulcowego? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 O starzeniu słyszałem, inaczej nie wymieniałbym dla zasady. Jesli hamulec cały czas masz tzn ze układ jest szczelny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 Ale nie na tyle, by wilgoć nie dotarła do wnętrzności układu (wszelkie połączenia itp. Moze PGR wydaje się to niemożliwe, ale jest to fakt. Narzędzie do badania zawartości H2O w płynie nie kłamie :-). Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pac1man Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 no nie wiem czy nie klamie.te urzadzenia sa tworzone w wiekszosci przypadkow do celowego uswiadamiania uzytkownika ze plyn hamulcowy jest do wymiany.wezcie sobie swiezy plyn i zmierzcie takim urzadzeniem zareczam ze bedzie oszukiwac.po drugi raczej zalecam stosowanie DOT4 jego przeznaczenie jest do ukladow hamulcowych tarczowych lub tarczowo-bebnowych moze byc i ABS. co do DOt 5.1 jest on na bazie siliconu wiec moga wystepowac klopoty w starszych ukladach hamulcowych(gumki na tloczkach). DOT 3 zas jest przeznaczony do ukladów bebnowych lub. poza tym chyba nikt z was raczej nie osiaga temperatur (w normalnie uzytkowanym) motocyklu powyzej temperatur 200 stopni celsjusza.Jedno co warto to wymieniac co 2lata lub okolo 40tys.km i wymieniac dobrym(markowym) plynem np Lucasa.A jak ktos ma za duzo kasy do wpakowania w hamulce to radze juz kupic markowe klocki hamulcowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 PGR znajdz na necie albo w encyklopedii pojecie higroskopijnosc i bedziesz wszystko wiedzial na temat min. wody w ukladzie hamulcowym. :) po drugie jesli bedziemy zakladac ze urzadzenia pomiarowe typu wskaznik poziomu wody w ukladzie hamulcowym to cala diagnostyka w pizdu siadzie. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 nop wiesz, zazwyczaj prawda lezy gdzies posrodku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 A jak ktos ma za duzo kasy do wpakowania w hamulce to radze juz kupic markowe klocki hamulcowe. Chciales powiedziec ze jak nie ma kasy to kupic firmowe klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pac1man Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 raczej jak masz za duzo kasy. i chcesz wlewac DOT 5.1 dostar sztarszego motocykla to lepeij zainwestowac w klocki czy przewody w oplocie stalowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 raczej jak masz za duzo kasy. i chcesz wlewac DOT 5.1 dostar sztarszego motocykla to lepeij zainwestowac w klocki czy przewody w oplocie stalowymNo ,teraz zrozumialem konkluzje :)Tylko roznicy w cenie pomiedzy DOT 4 a 5.1 praktycznie nie ma :) Wiec na klocki ani na przewody raczej nie wystarczy :) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 wezcie sobie swiezy plyn i zmierzcie takim urzadzeniem zareczam ze bedzie oszukiwac Nie oszukuję' date=' sprawdzałem, też zadałem sobie to samo pytanie. Jak mi nie wierzycie, poczytajcie sobie, będzie tam odpowiedź na wiele pytań. http://www.hamulce.net/plyny.htm Ja wymieniam płyn nawet częściej, co rok, lub przy każdej wymianie klocków. Koszty są śmieszne - 10 - 12 zł za pól litra płynu DOT4, co wystarczy spokojnie na 3 tarcze jednego motocykla :-) Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Wydaje mi sie ze koledzy DarekS i Pac1man myla tutaj DOT5 z DOT5.1Ten ostatni robiony rowniez na bazie glycolu jest mieszalny z 3 i 4 i ma bardzo dobre parametry ale dalej absorbuje wode i zre farbe.DOT5 ma baze siliconowa i wody nie absorbuje, ale wcale nie ulatwia odpowietrzenia hamulcow ( naraza uklad cham. na korozje gdy dostanie sie do niego woda ) ma nizsze punkt zagotowania niz DOT4 i daje wrazenie miekszego pedalu hamulca gdy porownamy go np z DOT4.Oprocz tego jest drogi i trudny do kupienia.Wg mnie najlepszym kompromisem ceny i jakosci jest DOT4. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Nie napisałeś czy DOT 5 też żre farbe :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Nie zre.Pierwsze odmiany DOT5 mialy za duza ilosc dodatkow spulchniajacych i niszczyly gumowe elementy ukladu - teraz to zmieniono od jakiegos czasu i problem zanikl. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 DObrze wiedzieć. Czyli można stosować do malowanych zacisków :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.