Skocz do zawartości

DOT 3 czy DOT 4


Mario_PL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana co zmiane klocków ewentulanie najlepiej raz do roku jako że jest higroskopijny(pochłania wode)a dolewać jak ubędzie :)

Jak wymienisz co dwa lata, to nic sie nie stanie. Taki okres czasu przewiduje zarowno producent motocykla, jak i producenci plynow hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul twierdzi' date=' że DOT5.1 charakteryzuje się mniejszą lepkością i dlatego lepiej sprawuje się w systemach ABS (siakieś zaworki i inne wodotryski).[/quote']

 

OK, tylko nie sprawia to, ze nie można go zastosować w sysytemie bez ABS :-). O to mi chodzi.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę' date=' że problem wody raczej nie wchodzi w gre a jesli juz w chodzi to w duzó mniejszym niż zauważalny stopień [/quote']

 

Wchłania wodę, nawet jeśli pozornie jest to niemożliwe. 1,5 % kwalifikuje go do wymiany, przy 3 % w DOT 4 ma temperaturę wrzenia około 160 stopni !! A więc bardzo mało.

 

Płyn jest tani, a wymiana nieskomplikowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PGR, pooglądaj sobie zacisk hamulcowy w którym kilka lat nie zmieniano płynu hamulcowego - zaręczam że syfu tam będzie prawie tyle co w szalecie miejskim - a syf bierze się z wody (bo przecież wiesz ze szkoły że metal jest higroskopijny, czyli przepuszcza wodę - patrz metalowe / blaszane garaże), która to sobie reaguje ze stopami alu, z których są wykonane zaciski hamulcowe, z metalem, z których wykonana jest reszta ukł. hamulcowego.

Te dwa lata na wymianę płynu hamulcowego to naprawdę jest termin graniczny.

Co do DOT 5.1 dodam że płyn ten różni się od pozostałych, czyli DOT 3 i 4, tym że jest on syntetyczny. I stosowanie go związane jest z niebezpieczeństwem rozpuszczenia uszczelnień pompy hamulcowej i innych elementów ukł. hamulcowego. Przy czym mam tu na myśli układy starszej daty. Dobrze jest zapytać producenta / dealera danej marki czy można go w danym modelu zastosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak w ogole PGR to po co ci na ulice taki plyn? no tor owszem ale tak to nie wiedze najmniejszej podstawy. a co do higroskopijnosci to praktycznie nie ma takiego zwiazku ktory by nie chłonoł.

poza tym do pomiaru zawartosci wody w plynie jest odpowiednie urzadzenie ktore ma wiekszosc warsztatów.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawartosci wody w plynie jest odpowiednie urzadzenie ktore ma wiekszosc warsztatów

 

Ja mam i ... Nawet pozornie czysty płyn (z wyglądu) czasami posiada masę wody, co mi owe urządzenie oznajmia złowrogo świecącą się czerwoną lampką :-).

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...