Skocz do zawartości

GS500 duzy przebieg


Rekomendowane odpowiedzi

Historia mojego GS500E '98:

- kupiłem od pierwszego właściciela dwa lata temu z przebiegiem 28 tys km na liczniku, ksiażka serwisowa była oryginalna, stan maszyny odpowiadał przebiegowi.

- przy przebiegu 55 tys km wymieniono łańcuszek rozrządu i jeden ślizgacz, wymieniono uszczelniacze zaworów i naprawiano gniazda zaworowe i przylgnie zaworów - dwa były podparte - skutem zaniedbania terminu regulacji.

- po przebiegu 60 tys km wymieniono łożyska główki ramy i tarczę hamulcową z przodu, bo oryginalna była już mocno pływająca...

- obecnie maszyna ma nakręcone nieco ponad 70 tys i przed rozpoczęciem sezonu wymienię tarcze sprzęgłowe oraz komplet łożysk w kołach i tylnym zawieszeniu, pojawił się luz pionowy wyczuwalny przy "macaniu" wahacza góra-dół na centralce.

- z powodu zużycia oleju na poziomie 1 litr/1000 km i ciśnienia sprężania około 8-9 atm już czeka na półce komplet tłoków nadwymiarowych i pierścieni (oryginały), zastanawiam się czy szlif robić teraz czy nakręcić jeszcze z 10 tys km.

 

Opisywana maszyna od momentu nabycia przeze mnie, jest motocyklem szkoleniowym i jeździ z "elką" pod tablica rejestracyjną. Dlatego uważam że GS500 eksploatowany w rozumny sposób, jest w stanie zrobić 100 tys km pod warunkiem: terminowej wymiany oleju, regularnej kontroli i regulacji zaworów oraz wymiany łańcuszka rozrządu najdalej po 60 tys km (opinia mechaników Suzuki).

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- przy przebiegu 55 tys km wymieniono łańcuszek rozrządu i jeden ślizgacz

 

Dodam tylko (bo rozbierałem silnik przy tej okazji)' date=' że nie było niepokojących śladów zużycia panewek wału. Warto jest dodać, że motocykl jeździ na mineralnym Motulu 20W50. Dobór oleju, jak też jego systematyczna wymiana i kontrola poziomu ma [b']bardzo wazne [/b]znaczenie. Większości przypadków uszkodzenie wału w tych motocyklach (co jest spotykane) jest powodowane przez brak oleju !! Trzeba pamiętać, że ten silnik potrafi go trochę "łyknać", nawet jak jest w dobrej kondycji. Tomek dba o motocykl, dlatego cieszy się stosunkowo bezwawryjną eksploatacją.

 

Oby tak dalej :-)

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

oj to fakt moj prawie nowy lyka tez literka na 1000 km.

 

8O 8O 8O 8O 8O 8O

Zartujesz???

Myslalem, ze problem sie eskaluje wraz z wiekiem i przebiegiem... Nie sadziem, ze w nowych GSach wystepuje takie spozycie oleju 8O 8O .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też ma straszny apetyt na olej :? ale tak jak mlodywital pisze tylko gdy jeżdżę na wysokich obrotach... przy spokojnej jeździe nie ubywa prawie nic. W pierwszym roku użytowowania mojego Gs-a nic nie dolałam. Jednak już w drugim sezonie, gdy trochę gs-em poszalałam straty oleju są nieporównywalne... :)

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gs 500 to wytrzymałe motorki, fakt silniki nie zaawansowanie technicznie ale za to sprawdzone, jak kupiłes moto to daj go do serwisu na przegląd ja swojego gs daje co 6 tys ( ksiązka serwisowa ) i koszt takiego serwisiku to niecałe 400zł., a co do brania oleju to moj gs tez sobie lubi łyknąć :/:/ :]

pzdr Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania oleju, to ostatnio moja koleżanka kupiła ładną GS500 do codziennej jazdy do pracy i na uczelnię. Maszyna zalana była olejem 15W40, lecz jego zużycie było wyraźne, mimo że dziewczyna jeździ spokojnie. Po zmianie oleju na 15W50 tej samej marki, zużycie oleju spadło wyraźnie. Rzadziej trzeba dolewać, mimo że warunki eksploatacji nie zmieniły się: praca, szkoła, dom, wyprawy weekendowe.

Otóż cały numer polega na tym że olej ...W40 prędzej ulega rozrzedzeniu podczas przepychania się w korkach i katowaniu, niż ...W50. Zatem mniej tego oleju przedostaje się pod pierścieniem zgarniającym nad tłok.

Ja w swoim pancerskólbajku mam zalany mineralny olej 20W50, który jest tani, natomiast wykazuje dobre własności smarne i lepkościowe podczas ciężkiej pracy. Ktoś powie że półsyntetyki 15W50 są niewiele droższe, lecz ja co sześć tygodni, czasem częściej wymieniam 10-11 litrów olejów w maszynach szkółkowych.

 

Poziom oleju ma być równo z max, olej też chłodzi, szczególnie silniki chłodzone wiatrem. Mity że ma być dokładnie pośrodku, można w buty wsadzić.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam' date='

większość sprzedawanych obecnie Gs-ów (którykolwiek nie byłby to rocznik) ma przejechane ok. 30 tys. km :lol: - cud jaki czy co :? Widać więc po prostu, że masa osób kręci liczniki... więc lepiej wiedzieć, że ma się przejechane 100 tys. niż cieszyć się z motocykla, któy stał nieużywany w garażu :)

[/quote']

 

Podpisuję się pod powyższym oburącz i obunóż. Deklarowanym przez sprzedającego przebiegiem nie należy za bardzo się sugerować - śmieszą mnie rzekome przebiegi rzędu 30.000 km maszyn 10-letnich i starszych.

Osobiście wolałbym kupić motocykl z deklarowanym przebiegiem 100.000 km, a nawet większym - przynajmniej istnieje spore prawdopodobieństwo, że sprzedający jest człowiekiem uczciwym i nie kręci - niż trzyletnią maszynę z rzekomym przebiegiem 2000 km (jakiś czas temu natrafiłem na takie ogłoszenie).

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby tak brać na serio treść wszystkich ogłoszeń to można by dojść do wniosku' date=' że w Niemczech jeżdżą same kobiety i nie nakręcają rocznie więcej niż 2 tys. km :)[/quote']

Nie zapominaj o niemieckich staruszkach, co to tylko w niedziele jeździli :)

Staram się właśnie sprzedać swojego GSa z przebiegiem 32000 mil i ludzie kręcą trochę nosem, że duży. Nie zdziwię się jeśli ma jeszcze 10-15k więcej. Co do oleju to bierze tak jak wcześniej tutaj wspomniane sprzęty.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...