SOVIETVW Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 widzialem juz przekroje takich silnikow,ale smarowane byly normalnie,byly na panewkach i smarowane olejem w komorze korbowej,z tym ze to co ja widzialem to juz konstrukcje z konca lat 80,baqrdzo ciekawe pomysly,ale byly tylko sprezarki tlokowe przy tych silnikach,napedzane tym samym walem korbowym albo oddzielnym walem korbowym przez kola zembate,na tomiast turbosprezarki jak to ktos zauwazyl wczesniej skladaja sie z 2 wirnikow na jednym walku,jeden jest napedzany spalinami a drugi tloczy powietrze,zeby takie cos moglo dobrze pracowac musi byc smarowane olejem pod cisnieniem,i miec pteumatyczny uklad sterujacy zeby nie rozwalilo silnika,tzn zawory przeciazenieowe sterowane cisnieniowo west-gate lub turbosprezarki VTG o zmiennej geometrii sterowane podcisnieniowo,pozniej sa kompresory mechaniczne napedzane paskiem zembatym od walu silnika zastosowane np w VW Golfie II silnik o pojemnosci 1,8 l z sprezarka typu G60 osiagal 160km i calkiem pokazny moment obrotowy,albo np mercedes CLK itd,dlugo by o tym pisac,wkazdym badz razie w ani w MZ ani w zadnym innym 2T to nie ma prawa dzialac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 http://img70.imageshack.us/my.php?image=silnik36vw.png Jezeli na zielono zaznaczony jest naped sprezarki (np.lancuch) to nie jest to "Dwutlokowy silnik z turbosprezarka wirnikowa" tylko raczej dwutlokowy silnik ze sprezarka promieniowa (wirnikowa). Turbosprezarki jak juz napisalem wczesniej sa napedzane gazami spalinowymi. Predkosci turbosprezarek (mniejszych rozmiarow , a takze troszeczke wiekszych- wyczynowych) dochodza do ponad 200tys. obr/min. Dobrze kumasz ural ,tyle że pewnie myślisz o mnie , że dowiedziałem sie tego ze źródeł typu "zasłyszane u kolegi" ,albo może wymyślone, ale jest przeciwnie to jest turbosprężarka . Tych sprężarek o których mówi SOVIETEVW nie da się zastosować w 2T ,racja,tylko to są sprężarki przystosowane do czterosuwów nowej generacji i nie ma w tym nic dziwnego.Kiedyś definicja owej turbosprężarki wyglądała troche inaczej ,mimo to te mechanizmy pozwalały na doładowanie silnika w sposób na tyle efektywny że nie powstydzono by sie tego i dzisiaj.Pzdr. :D ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOVIETVW Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 chodzilo mi o to ze wogule silnik 2T doladowany to pomylka,i raczej te ktore wyszly to tylko prtotypy lub uzywane w sporcie bo taki silnik nie ma duzej zywotnosci,doladowanie silnika pociaga za soba wieksze cisnienia a co za tym idzie temperatury i obciazenia,dodatkowo kazdy silnik 4T doladowany jaki spotkalem ma tloki chlodzone denka tlokow olejem wtlaczanym don specjalnymi kanalami albo natryski olejowe od spodu co w 2T racvzej jest niemozliwe,wiec taki doladowany silnik 2T mial zywotnosc najwyzej jednego wyscigu i kaput... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
april Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 itd.... MŁODZIEŻY !!!!! SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE !!!!Bez obrazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOVIETVW Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 jakos watpie,a jezeli juz to nieodbiegajmy od tematu,bo w silnikach typu jawa 350,etz czy simson napewno nieznajdzie to zastosowania...pozatym silniki 2T wiadomo ze i tak charakteryzuja sie dobrymi osiagami z malych pojemnisci owiele lepszymi niz 4T z wiadomych wzgledow,i jak ktos chce miec potwora jakiegos to niech se kupi cos mocniejszego,a jak juz wyciagac wiecej koni z 2T to no polerka dolotu itd,jest na to wiele sposobow ale doladowanie to raczej nie realne na nasze mozliwosci techniczne...pozdro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Dobrze kumasz ural ,tyle że pewnie myślisz o mnie , że dowiedziałem sie tego ze źródeł typu "zasłyszane u kolegi" ,albo może wymyślone, ale jest przeciwnie to jest turbosprężarka . Ani rysunek ani logika nie wskazuje na to aby ta sprezarka ([/img] http://img70.imageshack.us/my.php?image=silnik36vw.png ) byla napedzana turbinowo. Jest to moim zdaniem wykluczone z wielu wzgledow. Musial to byc naped mechaniczny.Turbo do dwusuwa moim zdaniem jest wykluczone z uwagi na dzialanie pulsacyjne gazow wylotowych ale sprezarka mechaniczna na kolektorze dolotowym? Hmm... moze i dzialaloby Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Turbosprezarka sklada sie z turbiny i sprezarki. A ta sprezarka na zdjeciu napedzana jest lancuchem (tym zielonym czyms),czyli napedzana mechanicznie. Zatem nie jest to turbosprezarka. I przez lata niesadze aby cos sie w nazewnictwie zmienilo lub mialo zmienic. A pozatym tak jak juz wczesniej pisalem i inni tez pisali turbosprezarka umieszczona w skrzyni korbowej nie wytrzyma obrotow (niedostateczne smarowanie), po drugie musialaby miec jakies zawory sterujace cisnieniem doladowania, kierownice itp, a po trzecie nie widzialem turbosprezarki ktora by sprezala powietrze razem z dostarczanym paliwem (czyli mieszanina przeplywa przez turbosprezarke) - nie wiem jak jest na tym rysunku bo nie jest zaznaczone zasilanie paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOVIETVW Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 dokladnie to jest nastepny problem silnik musial by byc na wtrysku,pozatym niesadze zeby spaliny silnika 2T mialy odpowiednia moc aby nadac odpowiednia predkosc turbawce a ta skolei nie dala by odpowiedniego cisnienia co w rezultacie moglo by dac tylko duza kupe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Witam W pełni się zgadzam z poprzednikiem.Nie jest to realne do wykonania w naszych warunkach.Miałem na celu pokazanie ,że turbosprężarka jest możliwa do zrealizowania w 2T i tyle.Poza tym jestem zwolennikiem usprawniania 2T wykorzystując inne sposoby, które mają mniejszy wpływ na jego żywotność.. PSNie ma się co unosić panie april, bez szukania nic nie znajdziemy. :) :) Pozdrawiam serdecznie. [ Dopisane: 14-01-2006, 21:10 ]Turbosprezarka sklada sie z turbiny i sprezarki. A ta sprezarka na zdjeciu napedzana jest lancuchem (tym zielonym czyms)' date='czyli napedzana mechanicznie[/quote'] Ten schemat przerysowałem z SM i tam nazwano to turbospręzarką.Trudno ,widocznie dzisiaj nietrafne jest nazwanie tego patentu w ten sposób.Ale uważam to za ciekawe rozwiązanie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter19850207 Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 (edytowane) Cześć chłopaki! A co myślicie o tym? Znalazłem to na necie ostatnio! Własnie pracuje teraz nad tym patentem! Zobaczymy co to da?! Sam jestem ciekaw! Pozdrawiam! http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e2718dabd72f2c6.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc0625e703e9a8de.html Edytowane 25 Czerwca 2006 przez piter19850207 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 (edytowane) kiedys byłm nieżle napalony na takie rozwiazanie, jeden prosty test dał mi nieźle do myslenia:otóżdmuchnołem do wlotu obudowy filtra powietrza- tam pod siedzeniem- odkurzaczem i dodawałem gazu itp. silnik gasł!!!! a nie przyspieszał!. owszem napewno i cisnienia nie były odpowiednie ale:w dizelkach nie ma problemu- jaki we wrtyskach bezpośrednich ale w gaznikach mieszanka jest wytwarzana za pomoca odpwiedniej róznicy podciśnien a że wiadomo ciśnienie rozchodzi sie we wszystkich kierunkach a nie tylko przchodzi przez gaźnik, wpycha paliwo w dyszach spowrotem do kubeczka i tyle. OWszem jak najabrdziej można jak dla mnie zastosowac turbinkę w gaźnikowcacha ale za gaźnikiem, wtedy ok, wytworzy wiecej mieszanki i wpakuje ją do cylindra ale co z przepłukaniami? czy nie będzie więcej spalac takisilniczek choc by mając na uwadze tylko straty w wylocie?, a co z pręznoscią mieszanki pal pow w zmieniającej sie temperaturze? jak dla mnie dajcie sobie spokój i nie niszczcie obudowy filra Edytowane 26 Czerwca 2006 przez madras30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.