Marshall Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 OK, patent z wentylatorem ze względu na jego wydaje mi się małą wydajność może spalić na panewce :crossy: Odnosnie tematu - RAM AIR łapie powietrze z prędkością równą z prędkością motocykla, czyli przy np. 150 km/h cisnienie to jest wielokrotnie wyzsze niż to co daje taki wentylator. Wystaw rękę za kierownicę przy tej predkości i porównaj tą siłę do tego co daje taki wiatraczek - jedna setna :?: Pytanie za 100 punktów: Właściwie w każdym motocyklu można czerpać powietrze spod lampy zamiast spod siedzenia zmiana miejsca to tylko kawałek rury nieistotny dla ceny motocykla. Jednak producenci nie korzystają z tego patentu powszechnie - dlaczego :?: Pamiętam jakie było zamieszanie jak w ZZR pojawiła sie "dynamika". Musi byc jakiś problem, bo na tak łatwy przyrost mocy kosztujący dolara połakomili by się wszyscy producenci. Tak na chłopski rozum to powietrze pędzące np z predkością 200 km/h do gaźników nie dociera tam w tej postaci bo "zawija" się na filtrze powietrza. Czy w RAM-ie stosuje sie inne filtry :?: Temat jest ciekawy i sam myślałem, o przełożeniu "łapacza" przed chłodnicę w mojej FZ, ale czy to coś da czy pogorszy sprawę:?: To były takie sobotnie spostrzeżenia przy teście nowej TATRY w butelkach 0,65 :P Nie jestem inżynierem, więc jeżeli nie mam racji to proszę mnie nie opier..... chociażby ze względu na mój wesoły stan :P :buttrock: :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Ten simson to porażka.. Taki wiatraczek dosyć sporo obciązy filtr powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 wlot powietrza wysuniety do kierunku jazdy Nie wydaje mi się aby miało to większy sens. Według ksiazki C.Kordzińskiego zastosowanie takiego "leja" do prędkosci 120km/h nie wpływa na osiągi' date=' przy 250km/h można liczyc na zwiększenie mocy o 3%. Więc w jawie całkowicie bez sensu [ [i']Dopisane: 07-01-2006, 23:24[/i] ]co do zastosowania wentylatora czy innej namiastki turbosprężarki to IMO wszelkie wentylatory od procesorów, zasilaczy itp odpadają ze wzgledu na zbyt małą wydajność. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to zastosować silnik + śmigło od modelu samolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Cos mi sie zdaje ze tego simsona tjuningowal szwab okolo 15 lat :buttrock: A ten wentylatorek chyba mu muchy nagania do filtra :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 A ja bym powiedział że silnik jawy jest silnikiem Wolnossącym i nie mozna tego zmenić w tak prosty sposób ponieważ zmiana układu dolotowego powietrza może tylko zaszkodzić. Trzeba pamietac że jest to silnik zasilanym gaznikiem czyli bedzie potrzebna regulacja gazników co jeszcze silnik jak dostaje duzo powietrza zacznie sie tez szybciej grzać. no i napewno powinny być inne tłoki bardziej wytrzymałe.Marshall Tak mysle nad tym co napisałeś i wniosek mi sie tylko jeden nasówa że może chodzić o stałą wartośc cisnienia :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 nie ma to jak dobrze sie uśmiać, no i teraz moge iść spać. A jeszcze są takie wiatraczki ze jak wieje wiatr, to sie kręca jak szalone, dużo dzieci z takimi biega po np. wesołym miasteczku. Jak ktoś takzrobi to niech napisze:D:D:D:D:D:D pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 nie ma to jak dobrze sie uśmiać' date=' no i teraz moge iść spać. A jeszcze są takie wiatraczki ze jak wieje wiatr, to sie kręca jak szalone, dużo dzieci z takimi biega po np. wesołym miasteczku. Jak ktoś takzrobi to niech napisze:D:D:D:D:D:D pozdro[/quote']To jest Odpowiedz doroslego czlowieka ktory dolączyl sie do tematu:DA moze misia lucas?? 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 odpowiedz dorosłego człowieka , do bardzo dorosłego pomysłu. lepiej już załużcie stożek, lekko skierowany na pęd powietrza jak musicie zrobc "air turbo system". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 gdzies czytalem ze doladowanie dmuchawami dwusuwa stosuje sie wtedy gdy nie ma sprezania wstepnego w komorze korbowej np w duzych silnikach dwusuwowych diesla. Silnik jest wyposazony w miske olejowa, smarowanie podcisnieniowe + rozbryzg jak w typowym 4T. Tlok pelni funkcje rozrzadu przy zasysaniu powietrza (otwiera i zamyka dolot) - w tuleji cylindrowej sa na dole kanaly dolotowe , natomiast wydechem steruje normalny zawor wydechowy. Paliwo jest wtryskiwane jak w normalnym dieslu. Osobiscie widzialem taki silnik w fabryce silnikow okretowych w cegielskim. Silnik mial 7 cylindrow i pojemnosc skokowa okolo 7 m3 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 no włąsnie.... jesli cisnienie było by znaczne to mieszanka po otworzeniu okien przepłukania... trafiła by w duzej czesci do wydechu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
april Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Nie no chyba żartujecie wszyscy.Ciekawe dlaczego producenci wyczynówek na to nie wpadli???Dajcie sobie spokój bo pół Polski sie pokłada ze smiechu.A zauważyliście może dlaczego w 2T nie ma turbosprężarek???Panowie trochę fizyki i w głowach sie pojasni na jakich zasadach pracuje silnik 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAKI Opublikowano 8 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 hmmm racja..... trzeba przejzec na oczy, gdyby tak prosty zabieg miał przynies jakies korzysci to zapewne byłoby o tym głosno juz od długiego czasu a tym czasem to chyba taka zmiane mozemy zaliczyc do kolejnej wiejskiej przeróbki:D nie załuje ze zaczołem ten temat bo teraz on przynajmniej jest na forum i jesli ktos kiedys bedzie myslał o takim nowatorskim ulepszeniu znajdzie te wypowiedzi i zapewne mu sie "poprawi" :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Nie no chyba żartujecie wszyscy.Ciekawe dlaczego producenci wyczynówek na to nie wpadli???Dajcie sobie spokój bo pół Polski sie pokłada ze smiechu.A zauważyliście może dlaczego w 2T nie ma turbosprężarek???Panowie trochę fizyki i w głowach sie pojasni na jakich zasadach pracuje silnik 2T. wytlumacz wszystkim tym ktorzy chca montowac wentylatorki do swoich 2T dlaczego nie mozna stosowac doladowania w tych silnikach. Nawrzucales tu mase hasel i zapytan a i tak nie wiedza o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 No własnie chetnie posłucham jak narazie znam tylko jeden powód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 No wlasnie ja tez:PJak jestes taki super fizyk mechanik inzynier biotechnik ginekolog to powiedz przynajmniej dlaczego:P:P 8) 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.