Skocz do zawartości

JAWA 350 i AIR-SYSTEM????????


JAKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam to znowu ja z kolejnym tematem odnosnie JAWY TS 350. Gdzies kiedys obiło mi sie na jakiejs stronce cos o tym... no własnie tam było to nazwane AIR-SYSTEM, nie mam pojeciajka to sie nazywa itd takze nie bijcie i nie krzyczcie;) chodzi o wlot powietrza wysuniety do kierunku jazdy poprowadzony do puszki tłumika szmerów ssania. CZy bedzie mozna odczuc jakies zmiany dzieki temu? bo tak na mój chlopski rozum to takie rozwiazanie polepszy osiagi przy wiekszych predkosciach a przy mniejsszych pogorszy. Chyba zeby pokusic sie o jakas ruchoma przesłone dzieki której przy mniejszych predkosciach mozna by zamknac dodatkowy wlot powietrz i otworzyc tradycyjny w obudowie filtra powietrze i odwrotnie przy wiekszych predkosciach. CO o tym myslicie? czy warto próbowac? a moze ktos juz sie bawił z tym w ten sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tewż jestem zdania ,że na wolnych sie nie pogorszy.Swoją drogą przy większych prędkościach dostawał by dość sporo chłodnego powietrza (a takie jest bardziej zagęszczone) ,a przez to silnik był by bardziej żwawy .Pewnie konieczna będzie inna regulacja gażnika.Ale można wypróbować. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno poprawiło by to osiągi ale tylko przy większych prędkościach bo przy małych prędkościach nic by się niezmieniło, posłuże się przykładem. KAWASAKI ZX-12R Ninja ma 178KM a w pobliżu prędkości maksymalnej czyli przy największym ciśnieniu w układzie air ma 190KM. Widziałem już kilka takich patentów w jawach i cezetach w jedneji był zrobiony wlot powietrza w kształcie lejka zamontowany pod lampą i połączony z gaźnikiem wężem od odkużacza w całym tym układzie niebyło nawed filtra powietrza, koleś naprawde zrobił to z głową idjota jakiś, rozwaliło mnie to :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh ja probowalem zrobic inny patent w simsonie ;) Tam jest puszka filtra zaraz przy gazniku tylko idzie guma i do gardzieli gaznika:P Chcialem Tam wstawic wentylator 12V:P ;) gdy raz pojechealem na stacje paliw odkrecilem gaz na maxa i dowalilem jeszcze powietrza z kompresora do pompowania opon:P w poszerzone kanaly wepchalo sie chyba duuzo mieszanki bo myslalem ze mi sie silnik rozpadnie weszedl na takie obroty do pewnego momentu i zabraklo mu juz paliwa, gaznik nie dal rady;]Gdyby uzyskać tak chociaz jedna osmą tego cisnienia usczelnic gume na gazniku heh dynamika by wzrosla :D tylko skąd wentylator o takiej mocy na 12v:)pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zrobilem wzielem z zasilacza z kompa ale 1 to zamalo i nie uszczelnilem dobze wiec mailem tylko troche wieksze obroty na luzie:P bo moglem zrobic taką tube i w nią wsadzic wentylator zebu utworzyl sie strumien powietrza bo tak tlyko wlozony to malo dawal;]Ale to jest Wykonalne;]2 wentylatory wsadzone w no papierową tube a jej koniec do tej dziury gdzie idzie guma na gaznik;]wszystko uszczelnione hmm mozna by bylo zakombinować ciekaw sam jestem ;) :D szkdoa ze juz nie mam sima:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm ten patent mnie zaciekawił jak ktos ma jakies foty jak to jest wykonanae to niech zamiesci na forum;) mysle gdzie to zamontowac jesli chodzia o JAWET TS 350 albo w plastikowej obudowie filtra powietrza albo zastapic ten przewód gumoy łaczacu to plastikowe pudło z gaznikiem i tam własnie znajdowały by sie owe wentylatory. mysle ze przydałby sie tez regulator ich obrotów;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzilbym poczytac sobie troche na temat doladowania silnikow lub chociaz poszukac po necie :D

Znalazlem cos o elektrycznych chargerach stosowanych w samochodach:

 

"E-Turbo czy warto ??

Na początek wyjaśnienie, otoż autorem poniższego tekstu jest inż. Pirowski, taka informacja była umieszczona na stronie z której około 3-4 lata temu zassałem te informacje. Zgody autora nie mam:-(, bo poprostu nie mam kontaktu z w/w Panem. Twórca strony z której zassałem ten tekst tez próbował sie z nim skontaktowac niestety bezskutecznie.Zapraszam do lekturyE-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie obciąża silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwiększa zużycia silnika i paliwa (wszystko w granicach rozsądku oczywiście). Prześwit nie jest potrzebny gdyż sprężarka mierzy ciśnienie na wyjściu i pompuje cały czas na tyle aby nie spadało poniżej atmosferycznego (praca jałowa, minimalne obciążenie), bądź powyżej pewnego zapotrzebowania uruchamia pełne obroty i spręża. Brak prześwitu daje następną korzyść - nie potrzeba kręcić bardzo szybko - komory sprężania są prawie szczelne! Nie trzeba więc skomplikowanego układu smarowania a podawanie powietrza jest ściśle zależne od jego zapotrzebowania i mocy. Silnik nie słabnie w żadnym zakresie obrotów, a charakterystyka momentu obrotowego rozszerza się nieco. Praktycznie same zalety o ile nie mamy apetytu na drastyczne wzmocnienie silnika. Sam miałem przyjemność pracować z silnikami z taką modyfikacją. Opiszę może przykład - najlepsze moim zdaniem rozwiązanie na rynku za rozsądną cenę: TurboECharger firmy Turbodyne INC:Stopień sprężania 0.4 Bar przy poborze prądu 95 A (silnik do 1.5 litra). Średnica wewnętrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez prześwitu. Wzrost mocy(producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26%wzrost zużycia paliwa - ok. 4 %.Czas montażu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h.Gwarancja 3 lata.Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprężanie , +4 Bar w cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie prądowe sprężarki ok. 100A*12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawność układu: silnik-alternator jest w granicach 30%,zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprężarki (i te konie właśnie zwiększają zużycie paliwa o 4 %); moc końcowa układu powinna wynieść 103 KM(znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskałem 131 KM. Ciut jakby gorzej ale... i tak nieźle (skądinąd po dalszych, prostszych modyfikacjach taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zużycia. A jaki ma moment obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiązania dla wszystkich lubiących moc w granicach rozsądku. "

 

Czy ktos z was analizowal jakie cisnienie i wydajnosc musialaby zapewniac taka dmuchawa (wentylator)-jej moc- dla Jawy 350ccm, przy pelnym obciazeniu silnika, aby byly jakies zauwazalne rezultaty podniesienia mocy silnika ?

Bo moze sie okazac ze wentylatorek z kompa zamiast dodawac mocy to jej odejmie - utrudni doplyw powietrza przy pelnym obciazeniu silnika - gaz do konca- wskutek zbyt malej wydajnosci i bedzie blokowal przeplyw. (nie jestem w stanie tego okreslic).

A moze ten wentylatorek z kompa cos da tylko zeby nie byla to kolejna "turbinka Kowalskiego" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm mi sie wydaje ze tam nie bedzie takiego ssania zeby wentylatorek blokował przepływ powietrza, pytanie gdzie go zamontowac miedzy pudłem filtra i gaznikiem czy moze gdzies w tym pudle np tam gdzie orginalnie przychodzi filtr powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm mi sie wydaje ze tam nie bedzie takiego ssania zeby wentylatorek blokował przepływ powietrza' date=' pytanie gdzie go zamontowac miedzy pudłem filtra i gaznikiem czy moze gdzies w tym pudle np tam gdzie orginalnie przychodzi filtr powietrza?[/quote']

 

Żeby taki wentylatorek coś dał to muiał by mieć strasznie wielką wydajność. Takiej wydajności nawet instalacja elektryczna Jawy nie zapoda... Na chłopski rozum, obroty silnika na minute razy pojemość silnika. We świat duży przepływ... Wiatraczek z kompa pewnie 1% wartośći max szybkości przepływu przez gaźnik na wysokich obrotach... Albo inaczej. Mocujemy dwa wydechy jawy do obudowy kompa. Pełna moc. Prędkość gazów wydechowcyh by wszystkie elementy kompa wywaiała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeceiz to nie musi byc wentylator z zasilacza kompa 8O :mrgreen: Tylko mozna kupic taki jak na procesory za 80 zloty kupisz ktory dziala inaczej wpycha powietrze w dul strumieniem a nie tak jak zwykly rozproasza powietrze..Gdy jescze dasz to w dube np prastikową i polonczysz z gumą na gaznik to musi dac:PPrzeceiz jak sciągniesz gume z gaznika i podwyzszysz iglice albo dasz wiekrz dysze i stozkowy filter to juz masz wieksza góre:p aty mozesz uzyskac cisnienie jakies...ganzikowi lepiej sie zaciaga juz powietrze...a te wentylatory krecą z predkoscią 14 tys obrmin juz przy 9V;p;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Wlasnie:D Ale jescze mozna wlozyc 2 do Środka Tam jest Miejsce!!! i bedzie dawal bezpośrednio juz na gaznik:)No ciekawe jak bym mial jeszce sima z checią bym sie tego podjol :buttrock: Dawno juz o tym myslalem;PHeh Turbo w simsonie za pomocą wentylatorow:DTo jescze tam do srodka puszki filtra wlozyc agregacik od lodowki samochodowej albo same plytki a agregacik z drugiej strony i mamy doladowanie powietrza i to Zimnego :mrgreen: :mrgreen: Inter Coller :mrgreen: :mrgreen: Nie no zart :crossy: Chociaz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...