viader Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Witam...Mam pytanie... hmm postanowiłem uszczelnić mojego Janka tak żeby już ani kropelka z niego nie ciekła i zabrałem się za jedyne miejsce skąd z mojego moto kapie conieco... hmm wymieniłem simmering w sprzęgle - i mam pytanko... ja w miom moto mam dość twarde sprzęgło... ale jak teraz je skręcałem to zauważyłem że jak dokręcam śrubę która ściska sprężynę znajdującą się wewnątrz tarcz sprzęgłowych na maxa to sprzęgło faktycznie jest strasznie twarde.. jak daję jej ciut luzu - wtedy jest oki.. czy ta śruba ma być przykręcona na maxa i jednocześnie ta sprężyna ma być bardzo ściśnięta czy właśnie nią się reguluje sprzęgło - nie wliczając naciąglu linki ;-) ... jeżeli ktoś coś o tym wie i jest stanie mi pomóc - proszę o kontakt.. jeżeli coś niejasno napisałem to pytaj ;-) i jeszcze jedno.. jaki macie luz na łańcuchu sprzęgłowym??Pozdrawiam wszystkich forumowiczów ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Z tego co wiem to sruba o ktorej piszesz ma byc dokrecona solidnie, tzn. momentem kreslonym w instrukcji serwisowej i nie sluzy ona do regulacji sprzegla od tego masz srube regulacyjna popychacza i napinacz linki :) Jezeli sprezyne masz oryginalna i np. nabiles nowe tarcze korkowe to poczatkowo mozesz miec efekt twardego sprzegla, po kilkuset kilometrach powinno wszystko sie dotrzec i ulozyc a problem zniknie jak reka odjal :lol: Co do lancuszka i jego napiecia wstepnego to ja ustawiam go na oko amplituda max 1 cm....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Owszem o ile mnie pamiec nie myli to pod sprezyne poklada sie podkladki i wowczas skreca co oslabia docisk sprezyn i ulatwia operacje sprzeglem. Ale ze pamiec jest zawodna to najlepiej spojrzec na strone Jacota o Junaku na riders.pl w dziale "sprzeglo". Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 29 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 spręzyna jak i korki są oryginalne.. korek jest oki i nie wygląda na to że szykuje się do wymiany... własnie o to chodzi że jak już składałem moto to pod sprężyną nie było żadnej podkłądki a czytałem o takowych 4.. ale czy to jeszcze bardziej nie zciśnie sprężyny?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 A moze taki docisk jest niezbedny aby zapobiec slizganiu sie sprzegla (przenoszeniu wlasciwie momentu) ? Ja bym sie nie odwazyl tak na oko oceniac czy sprezyna jest za twarda, badz tez powinna byc bardziej miekka. Mozesz zastosowac bardziej miekka sprezyne , lub o innej charakterystyce , jednak nie bedziesz mial pewnosci czy sprzeglo zdola przeniesc zalozony moment. Jezeli Ci sie nudzi to poszukaj wzorow odnosnie obliczania sprzegiel. Masz moment obrotowy, ilosc, powierzchnia tarcz,rozmiar sprzegla i wyliczysz sobie wymagany docisk. A pozniej mozesz sprawdzic sprezyne. Lub w druga strone majac sile jaka wytwarza sprezyna (przy odpowiednim ugieciu) mozesz sobie sprawdzic czy nie zostaly przekroczone naciski dopuszczalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Mozesz zastosowac bardziej miekka sprezyne , lub o innej charakterystyce . Co do tej miękkiej sprężyny to nie wiem czy jest to dobry pomysł. Umnie była oryginalna (od sprzegła) i po 2 kopnęciah sprzęgło ślizgało się z powodu ze był za mały docisk. Męczyłem się z tym dłuższy czas. Na prube założyłem sprężyne z wału (grubsza i twardsza). Przy odpaleniu wszystko było OK sprzęgło wogule nie ślizgało się jedynie problem był z wysprzęglaniem. Biegi ciężko wchodziły. Więc to odpada. Założyłem z powroten oryg. sprężyne + jeszcze inną zaworową od jakiegośchyba samochodu (dokładnie nie pamiętam). I od tamtej pory mam spokój. Czyli jedym słowem trzeba dobraż odpowiednią spreżyne odpowiedniej twardosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 29 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 nie oceniam na oko tylko widzę że sprzęgło jest tak twarde że muszę obiema rękoma je wciskać... więc od razu wiem że coś jest nie tak... i dlatego jest ten post na forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Tak jak juz pisalem, zajrzyj na strone Jacota - wszystkie sprawy junakowe sa tam swietnie opisane, druga opcja to strona Junaka Pomorskiego, lub zadaj pytanie na grupie `Dziki Junak` - ktorys z kolegow popelnil niezly referat na temat co zrobic aby sprzeglo Junaka dzialalo lekko i skutecznie.Tak na szybko to w twoim przypadku odpialbym linke od sprzegla i sprawdzil czy ona nie daje duzych oporow, ew przesmarowl ja. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 przesmarowl jaDokładnie tak to dużo pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 29 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Witam.. sprzęgło juz poskręcane po po raz wtóry... otórz włożyłem jedną podkładkę którą wyszperałem z moich klaotów od janka.. podłożyłem tam gdzie w serwisówce powinny być.. bo wcześniej u mnie ich tam niebyło - i tak było gdy dorwałem ten silnik.. i teraz sprzęgło chodzi oki.. starter się nie ślizga i jest niodzio :-) do tego przetarłem blachy + korki w tarczach drobniutkim papierem ściernym - żeby wyczyścić ze "szlamu" - bo potrafiły się sklejać... pozdrówka dla wszystkich i dziękujęza pomoc :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?ukasz24 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Tez mam problem ze sprzegłem i jak rozbierałem sprzegło to śruby nie dokręcilem do końca. Problem jest w tym że starter się ślizga zwłaszcza teraz gdy wymieniłem cylinder i tłok na nominał a drugi problem jest taki że nie moge go wyluzować bo sprzęglo cały czas ciągnie. Bedę musiał też tam jakieś podkładki dopasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.