gajoss Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 mój ojciec miał taką jawę problemy jakie nękają to złe ładowanie (brak lub za wysokie) u niego był jeszcze jeden problem prądnica zjadała mu szczotki :lol: ale ona miała jakiś tam wałek chyba wykrzywiony bo kupił ją po wypadku. Pozatym bardzo fajny motocykl :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 jezeli brac taka jawe to tylko ze stacyjka z amperomierzem na zbiornikuA dlaczego?? bo jest duzo ladniejsza...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniol Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 bo jak wiadomo Junak i Jawa mają + na mase. no właśnie i w związku z tym moje pytanie, bo tak się składa, że u mnie też jawa (taka jak w podpisie) z roku 1983. Jak ją odbierałem to plus była na masie ale coś mi się wydawało, że jest nie halo. Zresztą stwierdziłem też padnięcie mechanicznego regulatora. Z podłączeniem elekronicznego były jazdy ale w końcu go podłączyłem no i zmieniłem mase na minus. Jak na razie wszystko jest ok. Ale jak się włącza ładowanie to ta czerwona lampka na konsolce dalej się lekko tli. Więc których Jaw dotyczy ten plus na masie :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 + na masę mają stare wersje - jezeli twoja jest stara to moja jest bardzo stara bo z 1962r. Napisane jestt to na obudowie prądnicy - jest symbol masy i znak np. + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Dokladnie, nowsze modele, w tym i Aniola maja "-" na mase. Jawa dosc przyjemny motorek na pierwszy raz. Ale ja zaczynalem naprzyklad od WFM. Jesli nie musi byc Jawa w Twoim przypadku to proponuje mze cos polskiego - SHL M-11. Latwiejszy dostep do czesci i moze troche mniej klopotow, jak jzu wolisz.Z taka stara Jawa nie mialem stycznosci, ale moja CZ 175 (wiadomo ze inna technologia) to bardzo przyjemy motorek, daje radosc, chociaz napewno po jakims czasie, albo przejazdzce na czyms mocniejszym (nawet i zabytkowym) stwierdzisz ze to mul. :buttrock: Zycze wytrwalosci w remontowaniu motorka, ale pamietaj ze tego w miesiac nie zrobisz, w 2 tez nie. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rider41 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Posiadam Jawę 250 z 1957. Według mnie motorek jest bardzo przyjemny na niedzielne wypady głownie za sprawą klimatu, jaki stwarza no i ładnie grającego wydechu na niskich obrotach. Niestety prawdą jest, że nie za bardzo nadaje się do dłuższej jazdy z powodu niewygodnej kierownicy. Sprzęt jest ogólnie prostej budowy, choć nieco bardziej skomplikowany niż np. MZ. Części są niestety drogie (w porównaniu do polskich maszyn) co nie bardzo przekłada się na wartość odrestaurowanego motocykla :( Poza tym, koszty renowacji zwiększa duża ilość chromów i blach. Moim zdaniem, jeśli szukasz prostego sprzętu, który chciałbyś samodzielnie zrobić względnie małym kosztem, to warto rozejrzeć się za czym pokroju WFM, SHL, choć Jawa jest niewątpliwie ładniejsza :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Panowie przeglądam allegro i widze że są motocykle jawa 175 i cz 175, z podobnych roczników (mówie o latach 60-tych), czym one sie roznia?? Niedługo sam wejde w posiadanie motocykla Jawa 175 prawdopodobnie, mam ktoś może jakiś katalog części?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Panowie przeglądam allegro i widze że są motocykle jawa 175 i cz 175, z podobnych roczników (mówie o latach 60-tych), czym one sie roznia?? Niedługo sam wejde w posiadanie motocykla Jawa 175 prawdopodobnie, mam ktoś może jakiś katalog części??Inna rama(Jawa ma rame spawaną z kształtownika o przekroju prostokątnym - CZ zaś spawaną z rur), inny zbiornik, puszki boczne (w Jawie jest inne zamknięcie), CZ ma jeden wyech (prowadzony z lewej strony motocykla), inny cylinder, tłok, wał się minimalnie różni. "Więcej grzechów nie pamiętam" - ale jak sobie przypomnę to dam znać :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Witam!Podłącze się pod temat. Swego czasu śmigałem przez tydzień Jawą 250 z 1960 roku i muszę przyznać że motocykl do codziennej eksploatacji się moim zdaniem nie nadaje... Kopa zero , wieczne kłopoty z ładowaniem , kumplowi który nią latał wcześniej wirnik się rozplątał w czasie jazdy... Hamulce , hm... do dupy? . A teraz do rzeczy :banghead: Bo jest niedaleko mnie Jawa 175 z końca lat 60-tych w stanie idealnym , 100% oryginał , zarejestrowana, normalnie jeżdżąca tylko ma jeden mankament , mianowicie cena... Gość chce za nią 2200 i tak się nad tym zastanawiam czy cena nie jest zbytnio wygórowana ale z drugiej strony taka jawka w stajni fajna sprawa i tak sobie dumam nad tym... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Dziki cena jest zaporowa, jawke z papierami w miare kąpletną na alledrogo chodzą ok. 1000 zł. Facet ma tą z amperomierzem na baku?? Co do ładowania to trze elektronika wstawić i można dać stojan od CZ z lat 70-80 tych. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 Witam!Podłącze się pod temat. Swego czasu śmigałem przez tydzień Jawą 250 z 1960 roku i muszę przyznać że motocykl do codziennej eksploatacji się moim zdaniem nie nadaje... Kopa zero , wieczne kłopoty z ładowaniem , kumplowi który nią latał wcześniej wirnik się rozplątał w czasie jazdy... Hamulce , hm... do dupy? . Stara, socjalistyczna maszyna wiec czego od niej wymagacAle jak w czasie jazdy sobie pomyslisz ze wczesniej wygladała jak kupa złomu i odbudowywałeś ja przez 3 lata...... wtedy wszystkie jej mankamenty odchodza na dalszy plan i cieszysz sie jazda... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 Stara, socjalistyczna maszyna wiec czego od niej wymagaćRaczej nie socrealistyczna - wystarczy poczytać sobie trochę o historii fabryki i o modelach motocykli i ich osiągnięciach np. na sześciodniówkach aby dowiedzieć się o klasie tych maszyn - oczywiście w tamtych czasach.Jeśli trochę zainteresujesz się historią Jawy to może gdzieś doczytasz się ile jeszcze jeździ 250-tek w Czechach a ile w Turcji... pojedź na wakacje do Turcji to na własne oczy zobaczysz :icon_mrgreen: :crossy: A swoją drogą widziałeś "japońce" z lat pięćdziesiątych i znasz ich parametry. :D :icon_exclaim: :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 (edytowane) edit: do skasowania Edytowane 18 Października 2007 przez Aster Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takiro Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Dziki cena jest zaporowa, jawke z papierami w miare kąpletną na alledrogo chodzą ok. 1000 zł. Facet ma tą z amperomierzem na baku?? Co do ładowania to trze elektronika wstawić i można dać stojan od CZ z lat 70-80 tych. Pozdro W 2003 r. za Jawę 250 (amperomierz na zbiorniku ) zapłaciłem 1 200 PLN.Moto było na chodzie, oryginalny lakier ( w stanie w miarę dobrym), kanapa po remoncie, mechanicznie mój egzemplarz miał kilka drobych przeróbek w stos. do oryginału (zarejestrowany, ważne bad. techn.)Moto oryginalne, jest tego zdecydowanie mniej niż Junaków i w każdym miejscu gdzie się zatrzymałem zawsze podchodziło kilku zainteresowanych. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Moto oryginalne, jest tego zdecydowanie mniej niż Junaków i w każdym miejscu gdzie się zatrzymałem zawsze podchodziło kilku zainteresowanych.Hehe - i tu się mylisz;Jawa 353 była produkowana dość długo i w dużych ilościach (później ze zmienionym stertem i lampą jako 559 zdaje się, że do lat 70-tych); Junaków było zdecydowanie mniej - i mniej przetrwało ich do dziś dnia;Sprawa zainteresowania przechodniów ma się praktycznie jednakowo do wszystkich weteranów (nawet mój rusek o dziwo przyciaąga uwagę); Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.