Skocz do zawartości

Grubość tarczy hamulcowej


jokoko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zaznacze, że szukałem na forum i nie znalazłem.

Zatem. Grubość tarcz w moim motocyklu Cagiva Mito mają przód i tył 3 mm. I zastanawiam się czy nie jest to juz zbyt mało ? Jak narazie przedni hamulec hamuję świetnie ( tylni źle odpowietrzony ;) ) Chciałem zaznaczyć, że na tylnej tarczy są dość znaczne w dotyku fałdowania tarczy. Z przodu jest one bardzo minimalne ale jednak jest. Jeżeli tarcza nadaje się do wymiany a jej nie wymienie na co jestem narażony, prócz braku hamulca ;)

 

Orginalna tarcza to koszt około 1000zł :-x

 

Co mam robić ? Objade jeszcze ze dwa sezony? Poradźcie :)

 

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalna :) odezwij sie na priv albo looknij na allegro tam jest gosciu (nie wiem czy ten sam) co robi tarcze hamulcowe. Ja zamawialem takie tarcze maja juz ponad rok i wszystko jest zajebi....scie cena to 160 zl warunek ze nie moze byc plywajaca

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy wyczujesz że klamka lub dźwignia nożna w trakcie hamowania "faluje" , gdy tarcza wygląda jak tarka do prania :mrgreen: , gdy masz próg na tarczach taki że możesz sobie nim żyły podciąć to nie ma co gdybać i szukać nowego zamiennika.

Pozdro all :D

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy wyczujesz że klamka lub dźwignia nożna w trakcie hamowania "faluje" , gdy tarcza wygląda jak tarka do prania  , gdy masz próg na tarczach taki że możesz sobie nim żyły podciąć to nie ma co gdybać i szukać nowego zamiennika.  

Pozdro all

Mam lekkie fałdy na tarczy ale mam nadzieje, że to nie oznacza koniec mojej tarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy tarcze sa lekko zwichrowane jak wspomniano powyzej,objawem jest pulsowanie klamki hamulca, potem przy hamowniu zaczyna trzepotac kierownica. Wiec ja bym sie nie przejmowal. Z reguly tarcze nie wichruja sie od normalnej eksploatacji. Na ogol wystepuje to po glebie, nawet czasami lekkiej. Wtedy nic nie pomaga tylko wymiana na inne. Mialem kiedys prostowane tarcze wytrzymaly niecaly 1000km. Faldy na tarczy? Normalny objaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie te faldy to normalka, wiadomo ze klocki nie naciskaja na tarcze rownomiernie i z tad sie to bierze, w samochodach sie przetacza bebny i tarcze zeby sie klocki szybciej nie zuzywaly, no ale w moto sie nie da niestety, dlatego klocki szybko sie dostosuja do tarczy i tez beda nierownomiernie wytarte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[powyzej 100km/h]

a to trzepotanie klamki występuje przy lekkim hamowaniu, czy przy ostrym?

 

 

bo u mojego starego w pugu 406 gdy lewa przednia tarcza miała bicie kilka mikronów (i mieściła się w 'normie') to przy 150 lekkie przychamowanie wyrywało kierownicę z rąk (dosłownie! cos jak shimmy tylko, ze w samochodzie :evil: ) a przy mocnym depnięciu po hamulach było normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...