Encik Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Silnik jest orginal.. Caly.. Gaznik tak jak mowisz powinien byc amal ale nie idzie nigdzie takiego dostac.. Poprzedni wlasciciel mowil ze jak go kupil to juz byl gaznik PEGAZ i tak jezdzil. Amala od M07 to nigdy jeszcze na oczy nie widzialem.. Bardzo malo ich bylo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Idzie - od czasu do czasu pojawiaja sie na Ebay amerykanskim i angielskim. Jezeli piszesz ze silnik oryginal to znaczy ze nie mieliscie problemow z regeneracja walu, pradnicy, odpowietrzeniem skrzyni korbowej, nie dzialajacym iskrownikiem czy wielu innych.Ogolnie mowiac szczesciarze.Poza tym to prawda ze jakby sie nie spierac o szczegoly to moto jest porzadnie odrestaurowane i oby wszystkie tak wygladaly. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Encik Opublikowano 23 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Orginal - znaczy ze byl przy moto jak go kupilismy i numery sie wszystkie zgadzaly.. Odma jest puszczona z lewej strony kapy na dole a nie jak w 10 na zebatke.. Jest to lepsze rozwiazanie moim zdaniem bo nie ma kaluzy oleju pod motorem. Silnik byl oczywiscie caly remontowany.. Kilka czesci skrzyni biegow zostalo wymienione. Szlif cylindra, regeneracja walu. Pradnica jest przewinieta - orginal 6v. Nastepnie zostalo wszystko wypolerowane i poskladane do kupy. Zaplon jest przerobiony na cewke ktora jest pod zbiornikiem - na standardowym ukladzie zaplonowym byly caly czas problemy - na wyzszych obrotach iskra albo uciekala albo byla w zlym momencie - strzelanie z tumika itp. Stwierdzilismy ze nie ma sensu sie z tym babrac bo moto ma jezdzic i zalozylismy cewke. Wszystkie problemy zniknely jak reka odjal. A dla tych co mysla ze moto jes tylko zrobione i stoi dodam ze bylo na zlocie w Ilawie w zeszlym roku - dojechalo o wlasnych silach - ok 200 km w deszczu. Bez zadnej awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Gaznik tak jak mowisz powinien byc amal ale nie idzie nigdzie takiego dostac.. Poprzedni wlasciciel mowil ze jak go kupil to juz byl gaznik PEGAZ i tak jezdzil. Amala od M07 to nigdy jeszcze na oczy nie widzialem.. Bardzo malo ich bylo.. Na temat 'pierwotnych' gaźników można poczytać na stronie Jacota.Jest tam też fotrelacja z 'wykopania' w Łodzi idealnie zachowanego (w sensie kompletności) modelu M07.Gaźnik powinien być taki' date=' jak na jednej z fotografi (Amal] :) Co do gaźnika, tak się składa, że posiadam gażnik Amal Made in England. Tyle, że posiadany przeze mnie egzemplarz, nie jest dokładnie modelem 276/117, a ma oznaczenia 276/014R. Co jak sądzę, związane jest z zastosowanymi innymi dyszami. Ale zewnętrznie jest identyczny z prezentowanym. 8) Ale to szczegół. Brakuje w nim jedynie - śrub regulacyjnych linek oraz przepustnicy ssania. Mogę przesłać fotki.Jeśli sprawa będzie w sferze twoich zainteresowań jestem gotów podjąć negocjacje ;) Nie będzie zapewne łatwo, ale może?Ja nie zamierzam w najbliższym czasie wracać do junaka, chociaż wspominam go z wielką sympatią.A motorek, który posiadałe mw latach 1989-94 można zobaczyćw galerii stronki NSU: Mój junak Pisałeś, że byłeś w zeszłym roku w Iławie? Ja też!! Faktycznie było mokro, a potem i zimno.Byłem na zielonym Iżu-49 z kolegą na BMW-R61.Być może, że widzieliśmy się ;) A motocykl widziałem na 99%.A najbliższy sezon zamierzam spędzić na swieżo odrestaurowanym innym motocyklu, jak ktoś chce popatrzeć to zapraszam:NSU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekk Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Czy M07 nie miało innego iskrownika mnie sie zdaje że tam był taki z okrągłym dekielkiem taki sam jak u Ciebie mam u siebie w M10. Gratuluje udanej restauracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IRBIT Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Nie znam sie na Junakach ale gratulacje z mojej strony, naprawde dobra robota :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Pozwolcie, ze ja sie pochwale, w tym roku udalo mi sie zakupic oryginalnego amala montowanego w MO7 i to w bardzo przyzwoitym stanie, wciaz jednak szukam oryginalny licznik VDO, gdyby cos sie kiedys obilo o uszy to czekam na info...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Piekny Janek!A ze powinien byc Amal to chyba sie mylicie, bo Amale byly w pierwszych seriach montowane, czyli w '57. A Pegazy byly juz w '58.(z reszta mozna o tym przeczytac w ksiazce "Polskie motocykle 1946-85", wydanie piersze str. 19 w drugim wydaniu nie wiem ktora strona) Moj wujek ma Janka numer 234. Kupil go juz bez oryginalnego osprzetu, ale wlasnie kompletuje oryginaly, gaznik ma (swoja droga ode mnie) tyle ze wlasnie ten gaznik nigdy nie chodzil w Junaku a w jakims angliku i moze byc problem z dyszami, szuka jeszcze reszty importowanego osprzetu, ciezko idzie niestety, ale pozniej jaka radosc. :)Pozdrawiam. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 W pierwszych Mo7 byly stosowane amale, tak samo jak zbiorniki z WFMki, czy metalowe podnozki pasazera, jak rowniez wiele innych oryginalnosci i nic tego nie zmieni...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Kiedyś Junaki za flaski oddawali. Dzisiaj niestey niema tak łatwo. :? Kumpel kilkanaście lat temu M07 z ziemianki wyciagnął. A obecnie takie rzeczy rzadko się spotyka. Ech kiedyś to byłu czasy. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IRBIT Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Tak było dawno i nie tylko z Junakiem, każde motocykle były tanie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Powiedz mi jeszcze na ilu śrubach jest montowany iskrownik do karteru.W swoim Junaku miałem siódemkowy silnik z pierwszych egzemplarzy.Iskrownik z okrągłym dekielkiem mocowany na czterech śrubach,odma po prawej stronie przedniego mocowania silnika do ramy,dwa kanały olejowe na spodzie silnika,filt oleju zamykany trójkątnym dekielkiem na trzy szpilki i kilka innych pierdółek.Do tej pory takiego silnika nie spotkałem. Spód silnika z filtrem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 to dlaczego sie go pozbyles??:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Pozbyłem - nie pozbyłem.Kiedy zakupiłem sobie Yamaszkę silnik powędrował jako narząd ruchu do Junkersa kolegi,który też full-oryginała składał,z zaznaczeniem,że kiedyś nie sprzeda z nim motocykla.Tak samo było z moim Junkersem.Formalnie silnik jest dalej mój,heh,mam na niego umowy kupna sprzedaży od '72 roku. Kilka motocykli z nim przejeżdziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 sprzedaj....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.