Skocz do zawartości

Zagadka na którą znam odpowiedz a 90%ludzi udziela blednych


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pred chwila napisalem calego elaborata dlaczego oba sprzety przyja da rownoczesnie i kilknolem zeby wyslalo i tu dupa njic nie wyslalo nie zamierzam sie raz jescze produkowac. Ciekawskich zapraszam na gg to tam chetnie wyjasnie

 

Hahahaha :lol: :lol: ' date=' ja pier...ole!!! Czytam cały ten bzdurny temat po to tylko żeby się dowiedzieć jak z tego wybrniesz [b']samolot[/b], a Ty wybrnąłeś patrze...hahahaha....jak zawodowiec chłopie :) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot, to moze jednak warto to jeszcze raz napisac, bo chyba lepiej napisac to raz na forum niz 10 osobom na gg(chyba, ze liczysz na to, ze nikt sie nie odezwie?byc moze) :lol:

Stary wez pisz to w wordzie i potem skopiuj tu(w razie czego nie utracisz tego co napsales gdyby znowu "nie wyslalo") :mrgreen:

Caly czas jak czytalem ten temat to mialem takiego banana na ryju :mrgreen:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto rozwiazanie: na mecie oba motocykle znajda sie jednoczesnie!!!

 

Akurat to g...p prawda. Wyobraź sobie dwa identyczne motocykle z silnikami V2 różniace się TYLKO średnicą cylindra (pomijam zmianę masy ze wzgledu na szerszą tuleję i większe tłoki :) ). Jeden ma 883 ccm (moc na kole po małych modyfikacjach 50KM) a drugi 1200 ccm (moc na kole 50 KM bez modyfikacji).Przełożenia' date=' mapy zapłonu, rozrząd itp zostają te same. Na dowolnym dystansie powyżej 300 metrów bedzie szybszy ten z silnikiem 1200 ccm. No chyba , ze w swojej zagadce założyłes, że oba silniki mają taka samą charakterystykę....

 

Co innego jest moment na silniku a co innego na kolach

 

No pewnie, że co innego. Na kole zazwyczaj bedzie tego momentu miej o 10-20%. I to chyba moc (KM) wylicza się z momentu (Nm) a nie na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 pytanie: co to jest:

w zakresie wyscigowego przedzialu obrotow

 

wyscigowy... hmmmm... jak na studenta to wstyd przynosisz studentom :!: slyszalem o uzytecznym' date=' ale wyscigowym?? jezeli juz zadajesz tak "trudne" zagadki, to uzywaj nazewnictwa technicznego.

 

2. zapytanie:

A czego potrzebyjesz....przelozen. Owszem maja one w pewnym stopniu znaczenie na przyspieszenie

 

w pewnym? chyba w kluczowym? oprocz biegow, dochodzi jeszcze przelozenie wstepne i koncowe (zebatki).

 

3. poprosze o link do strony, gdzie to jest bardziej fachowo wytlumaczone. jezeli tego Cie ucza, to sa jakies dowody: ksiazki, publikacje, rozprawy, net. rozumiem, ze moglo Ci nagle zniknac Twoje wytlumaczenie :) , ale ja sobie sprawdze w bibliotece/necie, kto takie farmazony pisze... jestem ciekawski z natury :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wyjasniam rozwiazanie zagadki. A wiec przyspieszenie w identycznie zbudowanych i obciazonych sprzetach o tej samej mocy ale o roznej pojemnosci zalezy od MOMENTU OBROTOWEGO NA TYLNYM KOLE. moment na tylnym kole jest zalezny (jest funkcja) od momentu obrotowego na silniku. I tu tkwi caly cwancich: okazuje sie ze w warunkach pelnego wykorzystania przyspieszenia moment na kolach obu pojazdow bedzie identyczny przy dowolnej predkosci pojazdu (mimo ze moment obrotowy silnika wiekszej pojemnosci bedzie wiekszy pojazdy bede jachaly obok siebie. A z jakich powodow tak sie dzieje. Mamy dwa silniki o mocy 120 koni (jeden ma poj 600 i osiaga moc przy 13 tys, drugi ma pojemnosc 900 i osiaga maxymalna moc przy 9 tys). Nie jest chyba tajemnica ze predkosc maksymalna zalezy tylko od mocy maksymalnej. Oba te pojazdy rozpedzaja sie na jedynce do 120km/h -wtedy ten mniejszy ma na obrotomierzy 13 tys a wiekszy tylko 9, a z czego wynika ta roznica? - z przelozenia glownego ktore jest dluzsze w motocyklach o wiekszej pojemnosci a krotsze w motocyklach o mniejszej pojemnosci. Zaraz ktos krzyknie to wystarczy zmienic przelozenia i 900 dokopie 600. Ale przeciez nikt nie bedzie specjalnie przerabiac motoru o poj 1000 ktory ma 120 KM po to tylko zeby wyprzedzic 600 o tej samej mocy (a predkosc maksymalna znacznie by wtedy spadla). Swoja droga jak nie skracaj przelozen w maluszku to i tak poloneza na przyspieszenie nie wezmiesz ( owszem przyspieszenie troszke sie polepszy). Wystarczy czy mam dalej tlumaczyc? Za przyklad poda wyscig CBR 900 z 1993roku z R6 z 2000 (po napelnieniu zbiornikow tak zeby sprzety te tyle samo wazyly). Oba sprzey maja okolo 120KM- zaswiadcvzam ze rownoczesnie znajda sie na mecie (roznica gora 0,2 sekundy). Aha do tych co sadza ze przy wyscigu wazny jest przebie momentu obrotowego ( owszem ale w bardzo zawezonych obrotach). NP scigam sie R6 - rozpedzam sie do 14 tys obrotow na jedynce wrzucam 2 obroty spadaja do 10 i tak dalej ( z tym ze spadek obrotow przy zmianie na nastepne biegi bedzie coraz mniejszy). Wiec co do cholery interesuje mnie przebieg momentu do 10 tys podczas wyscigu. Podczas codziennej eksploatacji owszem al;e podczas wyscigu ...... :)

 

[ Dopisane: 22-12-2005, 19:56 ]

I zapadla cisza hehehe. Takiego rozwiazania nikt sie nie spodziewal. Powiem wam tyle ze to pytanie zadalem wykladowcom, profesorom,doktorom na swojej uczelni. I zaden z nich nie powiedzial ze wygra motor z wiekszym silnikiem.( zaden z nich nie powiedzial ze to glupie pytanie- wtrecz odwrotnie dobre pytanie) Jedni nie wiedzieli, a ci mondrzejsci po krotkich obliczeniach potwierdzili moja teze. Zaraz powiecie teoria sobie praktyka sobie. Koledzy: fizyki nie da sie oszukac. Pozdrowioenia dla motocyklistow ktorzy powinni sie wstydzidc swoich poprzednich wypowiedzi

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wyjasniam rozwiazanie zagadki. A wiec przyspieszenie w identycznie zbudowanych i obciazonych sprzetach o tej samej mocy ale o roznej pojemnosci zalezy od MOMENTU OBROTOWEGO NA TYLNYM KOLE. moment na tylnym kole jest zalezny (jest funkcja) od momentu obrotowego na silniku. I tu tkwi caly cwancich: okazuje sie ze w warunkach pelnego wykorzystania przyspieszenia moment na kolach obu pojazdow bedzie identyczny przy dowolnej predkosci pojazdu (mimo ze moment obrotowy silnika wiekszej pojemnosci bedzie wiekszy pojazdy bede jachaly obok siebie. A z jakich powodow tak sie dzieje. Mamy dwa silniki o mocy 120 koni (jeden ma poj 600 i osiaga moc przy 13 tys' date=' drugi ma pojemnosc 900 i osiaga maxymalna moc przy 9 tys). Nie jest chyba tajemnica ze predkosc maksymalna zalezy tylko od mocy maksymalnej. Oba te pojazdy rozpedzaja sie na jedynce do 120km/h -wtedy ten mniejszy ma na obrotomierzy 13 tys a wiekszy tylko 9, a z czego wynika ta roznica? - z przelozenia glownego ktore jest dluzsze w motocyklach o wiekszej pojemnosci a krotsze w motocyklach o mniejszej pojemnosci. Zaraz ktos krzyknie to wystarczy zmienic przelozenia i 900 dokopie 600. Ale przeciez nikt nie bedzie specjalnie przerabiac motoru o poj 1000 ktory ma 120 KM po to tylko zeby wyprzedzic 600 o tej samej mocy (a predkosc maksymalna znacznie by wtedy spadla). Swoja droga jak nie skracaj przelozen w maluszku to i tak poloneza na przyspieszenie nie wezmiesz ( owszem przyspieszenie troszke sie polepszy). Wystarczy czy mam dalej tlumaczyc? Za przyklad poda wyscig CBR 900 z 1993roku z R6 z 2000 (po napelnieniu zbiornikow tak zeby sprzety te tyle samo wazyly). Oba sprzey maja okolo 120KM- zaswiadcvzam ze rownoczesnie znajda sie na mecie (roznica gora 0,2 sekundy). Aha do tych co sadza ze przy wyscigu wazny jest przebie momentu obrotowego ( owszem ale w bardzo zawezonych obrotach). NP scigam sie R6 - rozpedzam sie do 14 tys obrotow na jedynce wrzucam 2 obroty spadaja do 10 i tak dalej ( z tym ze spadek obrotow przy zmianie na nastepne biegi bedzie coraz mniejszy). Wiec co do cholery interesuje mnie przebieg momentu do 10 tys podczas wyscigu. Podczas codziennej eksploatacji owszem al;e podczas wyscigu ......

 

[ Dopisane: 22-12-2005, 19:56 ']

I zapadla cisza hehehe. Takiego rozwiazania nikt sie nie spodziewal. Powiem wam tyle ze to pytanie zadalem wykladowcom, profesorom,doktorom na swojej uczelni. I zaden z nich nie powiedzial ze wygra motor z wiekszym silnikiem.( zaden z nich nie powiedzial ze to glupie pytanie- wtrecz odwrotnie dobre pytanie) Jedni nie wiedzieli, a ci mondrzejsci po krotkich obliczeniach potwierdzili moja teze. Zaraz powiecie teoria sobie praktyka sobie. Koledzy: fizyki nie da sie oszukac. Pozdrowioenia dla motocyklistow ktorzy powinni sie wstydzidc swoich poprzednich wypowiedzi

 

A ja sie nie zgodze, poniewaz motocykl z mniejszym momentem straci kilka sekund na starcie no bo jak wiadomo musi osiagnac jakos te obroty przy ktorych zaczyna jakostako przyspieszac (strzał ze sprzegla przy 10000obr/min raczej nie wchodzi w gre! )

Potem juz przyspieszenia moga byc takie same ale po danym czasie, gdy 2 motocykle rusza rowno z predkoscia poczatkowa rowna 0km/h, predkosc motocykla o pojemnosci 600cm3 bedzie nizsza niz predkosc motocykla o pojemnosci 900cm3 ( a tak jak ktos pisal wyzej warunkiem jest to zeby w kazdym momencie predkosci obydwu motocykli byly sobie rowne!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zalozenia byly by takie jak napisales w rozwiazaniu to "moze" uda sie to... Ale pomysl, ze kazdy motocykl ma inaczej zbudowany silnik, inny moment itp. wiec podajac dwie pojemnosci i moc 100KM nic nie dalo sie przewidziec - kazdy mogl wybrac swoja pojemnosc i miec racje w konkretnych przypadkach...

Nastepnym razem sie zastanow przed zadaniem pytania...

 

Poza tym pytanie do niczego nie przydatne - moze u Was na uczelni ludzi to rajcuje, ale tutaj jak widac nie jest to zaden szpan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sluszales o takim czyms jak ruszanie z duzych obrotow rzedu 7- 10 tys. Spojrz jak robia to kierowcy wyscgowi. Oni wcale ze sprzegla nie strzelaja, tylko przy minimalnym poslizgu sprzegla ruszaja z duzych obrotow. No ale jak sie nie ma takiego doswiadczenia to zeby wygrywac to trzeba przy tej samej mocy miec wiekszy silnik.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sluszales o takim czyms jak ruszanie z duzych obrotow rzedu 7- 10 tys

Nawet jesli to tak jak pisales w zalozeniu, wtedy 900cm3 bedzie miala juz maxymalna moc, natomiast 600cm3 bedzie jeszcze troche brakowalo i zanim osiagnie te 13000obr/min to minie chwila (predkosc 900cm3 bedzie wieksza niz 600cm3 w tym samym momencie).

No ale jest tak jak pisał Thomaszek--> to zalezy od wielu czynnikow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest takie proste jak mowisz Myslisz ze R6 bedzie miala najlepszego kopa na jedynce przy 13tysiacach? Zapewniam cie ze tego uzyska wczesniej (nie nalezy oceniac przyspieszenia na podstawiwe subiektywnych odczyc). A pozatym to kto ci broni ruszac z 13 tys? (oj sprzeglo smierdziec bedzie)

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...