Skocz do zawartości

Kawy maja to "cos" ZX6R ZX7R ZX9R


Gość Ali
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to jakąs kąbinacja alpejska z tym zx-sem widze ze nawet lagi ma od nowszej wersji zaciski.. no czyli jednak cos nie tak albo z papierem albo z moto :)

Bo to w ogóle jest nowszy model, a nie tylko lagi i zaciski! Rocznik na moje oko 99, tak jak pisałem. Więc albo ma coś nafajdane w papierach, albo gość się najzwyczajniej pomylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gosc twierdz  ze 94 a poprzedni własciciel zmodernizował go... :roll:

A świstak siedzi... :) Nie ma to jak sprzedawca, który nie wie co sprzedaje i na dodatek wciska takie kity. Tak jak mówi Maniek - w '94 nie było jeszcze w ogóle zx6r, tak więc ciekawe od czego są te papiery. A ja jestem niemal na 100% pewny, że to jest rocznik '99.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wlasnie model 98-99,z zewnatrz, raczej gosc sie pomylil, no chyba ze sie kontaktowales i wmawia ze to 94. Nie wiem wlasnie nawet do jakiej ramy by to pasowalo z 94 roku. Dziwna sprawa. Smierdzi to i omijaj. Moj moto ma elementy wlasnie z roznych innych 6-ek, a lampe ma z 9-tki. Wlasnie tak jest jak sie napalisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Końcem lutego lub początkiem marca kumpel planuje kupić Dziewiątkę. Rocznik to 98-99 - w tych granicach. Teraz namierzył gdzieś pod Warszawą (Milanówka czy coś;) ) jakąś za 14 czy 15 tyś (nie wiem dokładnie) z przebiegiem 25k km. Sprowadzona z Niemiec, przebieg udokumentowany. W związku z tą konkretną jak i innymi Kawami jakie będziemy oglądać mam pytanie - na co głównie zwracać uwagę przy kupnie? Wiem jak sprawdzić czy jest ładowanie , łożysko główki ramy, czy też obejrzeć dokładnie ramę w poszukiwaniu pęknięć - oczywiście będę się starał wszystko dokładnie obejrzeć. Kumpel bierze mnie ze soba, bo sam ma mniejsze pojęcie na co zwrócić uwagę, ale że nie czuję się aż na tyle super kompetentny, żeby tylko polegać tylko na tym co mam w głowie - pytam :P

P.S. Sprawdziłem w wyszukiwarce wpisując "ZX9R" i wyskoczyło mi 14 wyników, i w tym nic pomocnego nie było, więc założyłem nowy temat.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc ;) i

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa to sprawdż czy wszystkie plastiki pasują, przede wszystkim dolny pług- zobacz czy śruby są wkręcone tak jak powinny( nawet lekko krzywa rama powoduje że trudno, lub niemożliwe staje się przykręcenie do ramy). Następnie sprawdz lewy dekiel, ten od alternatora-jest słaby i trudno dostępny.

Jeżeli wizualnie plastiki wszystkie pasują i szpara pod zbiornikiem jest równa to powinno być ok, a jak jeszcze rama ma orginalne "malowanie" i nie widać na niej żadnych zadrapań to wszystko jest ok.

Silnik to już musisz sam obsłuchać- u mnie przy przebiegu 25tys musiałem wymienic łańcuszek rozrządu bo już głośno hałasował.

Tak poza tym moim zdaniem jet to jeden z bardziej udanych modeli kawki- mam ją 3 lata i ten sezon jeszcze na niej polatam.

 

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy możesz jakoś uzasadnić?

 

No właśnie z uzasadnieniem może być ciężko, bo 9tki (modele 1998 do 2003 bez 2000 i 2001) to zacne sprzęty sportowo-turystyczne. Wygodne (również na tylnym siedzeniu), zapewniające dobrą ochronę przed wiatrem, szybkie (z dobrym momentem obrotowym) i przede wszystkim w miarę tanie. Komfortowe zawieszenie, dużo miejsca dla załogi i bagażu. Minusem jest konieczność częstej regulacji (kontroli) luzów zaworowych, sprzęgło wytrzymuje do ok. 30 tys. km, ale nie jest drogie w wymianie. Większym problemem może być skrzynia biegów - zdarza się, że pada 2gi i 3ci bieg - obiawy są takie, że przy przyspieszaniu jest efekt wypadania na luz i to trzeba sprawdzić. Inna sprawa to kwestia wypadkowości - często jest tak, że jeśli moto miało dzwona to rama nie pęka, tylko "się skraca" zmiejszając rozstaw osi (czego nie widać gołym okiem). Trzeba się upewnić, że jest OK, można zdjąć owiewki i sprawdzić czy nie są ponaciągane na mocowaniach. Poza tym lubi pękać "sam z siebie" stelaż zegarów, jest to typowe dla 9tek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, dzięki A!ntek ! A własnie, zacząłeś mówić, że wymiana sprzęgła nie jest droga, masz na myśli jakąś konkretną sumę?

Kurde, z tego co tu piszecie Panowie wynika mi, że Dziewiątki to dobre moto, w sumie wcześniej nie interesowałem się nimi, ale kumpel ma zamiar kupić, tzn kupi na 99.9% więc się dowiaduję, bo u niego netu brak. Dzięki serdeczne, i może ktoś ma coś jeszcze do dodania?

Pozdrawiam, Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło to ok. 5 stówek, przy czym wymiana jest prosta, a części dostępne od ręki. Do 9tki nie namawiam, sam preferuję bedziej usportowione sprzęty, acz modele 2002-2003 wyglądają świeżo. Nie można na pewno powiedzieć, że model ZX9R nie jest godny polecenia. Dziewiątka to rozsądny wybór (oczywiście nie mówię o modelach starszych niż 1998, bo to kibel).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście nie mówię o modelach starszych niż 1998, bo to kibel

super opinia az mnie serce zabolalo

 

Do tego zobacz dokladnie stan plastikow - przedniego blotnika przy srubach a takze tylnich pod siedzeniem pasazera przy srubach - jesli motocykl byl mocno gumowany to przy gwaltownym opadaniu na ziemie te miejsca beda popekane albo poklejone,

Poza tym lancuszek alternatora lubi sie wyciagac, jesli po odpaleniu uslyszysz charczenie ktore maleje po zapaleniu swiatel i cichnie jesli wlaczysz dlugie to znaczy ze jest on juz dobrze naciagniety a wymiana zwiazana jest z rozebraniem calego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...