Skocz do zawartości

JINLUN - Made in China


voti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, miałem okazję poznać Lefthand'ego i jego nowy nabytek. Osobiście uważam,że ten sprzęt to jeden z lepiej wykonanych (skręconcych) motocykli. Naprawdę bardzo porządnie wykonana konstrukcja (chociaż jak porządnie to wyjdzie w praniu podczas kilku kkm :biggrin: ). W każdym razie sprawia wrażenie bardzo porządnej. Jak przyszedłem do salonu do podszedłem najpierw do virażki bo wyglądała dużo mniej okazale i myślałem, że to jest ten keeway - dopiero Lefthandy wyprowadził mnie z błędu :biggrin: :) . Co do ciężaru motocykla to wydawał mi się znacznie lżejszy od mojej JL-ki no mówię wam jak piórko (a przecież waga obu moto bardzo zbliżona). Biegi wchodzą idealnie bez żadnych szarpnięć czy przeskakiwania i jest podobnie jak u mnie, że jeśli dojeżdzam do np świateł i przełączam biegi tak że chcę dojść do luzu to jeszcze podczas jazdy wrzucam z dwójki na neutral i wchodzi to bardzo ładnie (jak moto stoi to już trudniej przejść z jedynki lub dwójki na neutral). Z cech które mi się rzuciły podczas jazdy: cholernie mocny nożny hamulec - po lekkim dotknięciu staje praktycznie w miejscu - trzeba na niego bardzo uważać (w moim nożny hamuje tylko chyba w mojej świadomości :biggrin: ). Koło przednie w Keewayu jest dużo cieńsze niż u mnie. Lagi dość miękkie, ale ładnie amortyzują.

Z wad, które mnie by mocno przeszkadzały:

- jak dla mnie motocykl trochę za krótki - nogi mam mocniej podkurczone niż w moim

- kierownica za mocno powyginana - wygląda trochę mało poważnie i przy skręcie zawadza się końcówkami o kolana

- akumulator upchany pod siedzeniem kierowcy razem z elektroniką i mnóstwem przewodów - aby się dostać do akumulatora trzeba odkręcać dwie śruby do mocowania kanapy.

- jak dla mnie za cichy tłumik (ale Lefthandy o tym już wspominał)

- brak gmoli i owiewki i sakw - ale to już niedługo pewnie będzie dołożone :)

 

Lefthandy a apropos targowania to właściciel (swoją drogą bardzo sympatyczny i znający się na rzeczy gość) miał ci dorzucić kominiarkę - zapomniałem o tym wspomnieć przed wyjazdem :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to znowu ja motorek sprawuje sie fajnusno i wogule fajnie sie jezdzi ale zrobilem juz 370km i pora na wymiane sokow w silniku (olej mam na mysli).... Jezeli ktos sie orientuje jaki mozna by tam olejek mu wlac bo nie posiadam ksiazki serwisowej i wogule niewiem czy istniala a jezeli tak to ja jej niemam:/ i rozchodzi sie pytanie tego typu Jaki mu tam olej wlac bo silnik jest na docieraniu i jezeli ktos sie zna lub wie cos o chinczykach to prosil bym o odpowiedz???? :)

Dziekuje i zycze szerokiej drogi :) :) a takze bezpiecznej :)

 

Według zaleceń mechaników serwisujących tego typu sprzęty po wylaniu tego chińskiego minerała możesz spokojnie wlać półsyntetyk castrola 10w40 lub syntetyk (też castrola) 10w50 - zależy od upodobań oczywiście do sliników z mokrym sprzęgłem. Dobrze jest też w nakrętce od spuszczania oleju umieścić (przykleic?) mały magnes neodymowy aby zatrzymywał ci drobne opiłki metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według zaleceń mechaników serwisujących tego typu sprzęty po wylaniu tego chińskiego minerała możesz spokojnie wlać półsyntetyk castrola 10w40 lub syntetyk (też castrola) 10w50

 

Tylko nie Castrol. Z doświadczenia własnego i kolegów wiem, że Castrol półsyntetyk powoduje sklejanie tarcz sprzęgła przy rozgrzanym silniku i utrudnia zmianę biegów (sprawdzone w china-moto). W praktyce wygląda to tak, że na zimnym silniku biegi zmienia sie bezproblemowo, ale w miarę wzrostu temp. silnika i oleju, zmiana biegów odbywa się z większymi oporami. Sam podchodziłem kiedyś sceptycznie do opinii o tym oleju, ale w ubiegłym roku byłem zmuszony do szybkiej zmiany oleju i nie było na stanie innego, tylko ten Castrol. Początkowo było super, lecz w miarę nagrzewania się silnika zmiana biegów odbywała się coraz bardziej topornie.

W chwili obecnej jestem przed wymianą oleju, i na pewno nie będzie to Castrol, tylko Mobil 10W-40.

Tak przy okazji polecam preparat WD-40. Sprawdza przy czyszczeniu chromów, szprych, felg i jednocześnie je konserwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli drugą rurę wydechową? Tak myślałem!!! Pamiętasz CJT7 mówiłem, że ta druga rura od strony siedzenia jest niedokręcona. A to po prostu jest atrapa... Czyli można ją normalnie zdjąć?

Co Ty chcesz zdjąć? :eek:

Drugi wydech nie jest żadną atrapą.

Atrapą jest tylko kolektor wydechowy od tylnego cylindra (ten chromowany).

Od tylnego gara wychodzi kolektor i schodzi w dół pod spód moto, dalej biegnie do dolnego wydechu,

a z dolnego do górnego.

Jest to tzw. połączenie wydechów.

Jeżeli myślisz, że górny wydech to atrapa, to przystaw rękę i zobacz, czy lecą tam spaliny.

Glebnij się pod motocykl i obejrzyj go sobie dokładnie, zanim go zaczniesz rozbierać. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luca, wymień opony.

 

Tu są pierwsze zdjęcióweczki mojego motorku zrobione jeszcze w salonie w trakcie odbioru. Folder: "Rude Bettie" vs. Virago 250

Nie sprawia - on jest lekki!!! :eek: Jak go chowałem do schowka to po prostu go podniosłem i przesunąłem pod ścianę.

Masz na myśli drugą rurę wydechową? Tak myślałem!!! Pamiętasz CJT7 mówiłem, że ta druga rura od strony siedzenia jest niedokręcona. A to po prostu jest atrapa... Czyli można ją normalnie zdjąć?

Dwa pytanka: Jaka benzynę lać? Zwykłą orlenowską 95 czy V-power 100?

I czy gmole od JL 150 będą pasowały do mojego sprzęta?

 

Mnie się wydawało że ta rura jest jednak przymocowana tak samo jak ta z przodu.... :wink:

Co do benzynki to lejesz oczywiście najtańszą 95 - to w końcu chińskie moto i wszystko wytrzyma :bigrazz: .

JL 150 ma chyba taką samą ramę jak JL250 czyli pojedyńcza rura idąca od kierownicy do silnika. U ciebie idą dwie cieńsze rozgałęziające się na dole więc problem ten sam co ci mówiłem z mocowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt z nich nie ma kat. A więc im nie dam nawet powąchać. :wink:

Luca, Na jakiej benzynie jeździsz?

Na zwykłej. Nie rozpieszczam Jelonka bo i tak nie czuć różnicy, przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Jest to tzw. połączenie wydechów.

Raczej bym to nazwał rozdwojeniem wydechu, bo z dwóch garnków idzie do jednej rury a potem rozdzielane jest na dwa tłumiki.

Taki zabieg jest chyba tylko dla poprawy wyglądu, no ale Chińczyki chyba nie zastanawiali się zbytnio, tylko kopiowali Virago tak jak leci, śrubka w śrubkę :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lefthandy czy ja też mam takie alufelgi jak BMW po 7 tuningu?Ja mam dokładnie takie samo moto i nawet w tym samym kolorze.Pisałem już że rzeczywiście do tego typu motocykla pasują jedynie szprychowane koła ale te ze zdaje się frezowanego aluminium też ostatecznie mogą być.Po prostu mi to jakoś szczególnie nie przeszkadza.Obejrzałem również z wielką przyjemnością twoje zdjęcia Supershadowa i Virówki 250.Z tą wyższością Supershadowa to ja bym jednak był bardzo powściągliwy.To że ma trochę więcej chromów niż Virówka to jeszcze o niczym nie świadczy i jest sprawą gustu.Większe znaczenie ma trwałość.A to Virówka już udowodniła na przestrzeni wielu ostatnich lat.Jak będzie z Supershadowem będziemy mieli okazje się przekonać.Jak dla mnie Supershadow oraz inne klony Virago 250 to najciekawsze i najładniejsze motocykle robione w Chinach.A masa 149 kg jest praktycznie taka sama jak u protoplasty.Virago 535 są aż o około 50 kg cięższe.Dzięki temu osiągi nie są podobno aż tak znacząco gorsze niż w "większym bracie".250 jest raczej dla młodych początkujących motocyklistów,dla ludzi o niespecjalnie wysokim wzroście oraz dla amazonek.Widziałem na zdjęciach że jesteście chłopami raczej słusznego wzrostu i dlatego możecie czuć się trochę jak na motorynce:)Ja ze swoim wzrostem(175)czuję się na tym bardzo dobrze i nie wyglądam jak dryblas na pierdzibżdęku.A co do wachy to leję jak chcą w instrukcji bezołowiową.A 95 dlatego że tańsza i może się nie znam ale nie chcę na dotarciu lać zbyt "mocnej"benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) A 95 dlatego że tańsza i może się nie znam ale nie chcę na dotarciu lać zbyt "mocnej"benzyny.

 

Panowie, o benzynie już tu chyba coś było na forum. Któryś z magazynów motoryzacyjnych robił nawet testy lejąc różne benzyny do baku tego samego samochodu. Oto cytat z Auto Świata:

 

(...) Obiegowa opinia jest taka, że tankowanie droższej benzyny 98 okt. może poprawić osiągi auta, które normalnie jeździ na benzynie 95-oktanowej. Nic bardziej błędnego! Paliwo o wyższej liczbie oktanowej charakteryzuje się mniejszą prędkością spalania - przez to silnik bez regulacji zapłonu ma mniejszą moc. (...)

 

Link do całego artykułu, w którym podają też patenty, co wlać żeby latało jak Hayabusa :clap:

 

http://www.auto-swiat.pl/wydania,artykul/_...,Artykul-12400/

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

Tak, ale tam chodzi o jakieś wynalazki do wyścigówek, nitro itp.

A mi o zwykłą benzynkę ze stacji pod blokiem.

 

"Wyjątkiem są nowoczesne paliwa klasy premium, które zawierają w sobie dodatek związków o sporej zawartości tlenu. Spadek mocy wynikający z wyższej liczby oktanowej jest kompensowany wyższą wartością opałową."

 

Czyli, że bardziej grzeje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale tam chodzi o jakieś wynalazki do wyścigówek, nitro itp.

A mi o zwykłą benzynkę ze stacji pod blokiem.

 

 

"Pod blokiem" to lej 95, będzie w sam raz. Z 98 będzie tylko gorzej. Benzyny klasy "premium" (to nie to samo co 98!) mogą, ale nie muszą trochę poprawić osiągi. Generalnie większy problem u nas polega na tym, żeby benzyna nie była "chrzczona" itp.

 

Pozdro

Edytowane przez Yans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,jakie swiece stosujesz,masz moze to juz sprawdzone, jesli mozesz podaj parametry swiec,Szerokiej drogi, pozdrowienia na trasie :biggrin: :icon_mrgreen:

Świece mam oryginalne i nawet nie wiem co to za świece bo tam nie zaglądam.

Pracują dobrze to ich nie ruszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowarke zakupiłem i spiesze dodać że ma 3 lata gwarancji, więc chyba nie będzie to jakies G. Dodatkowo były torby na bak z mapnikiem za 14.99zł(takie małe akurat do naszych sprzętów), a także "WALKIE-TALKIE" coś ala CB-radio dla motocyklistów za 129 zł. Oczywiście wszystko zakupiłem jak maniak. Jeszcze nie wiem jak działa radio - bo nie mam z kim sprawdzić :banghead: , ale opis działania jest interesujący :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luca czy jakby coś trzeba było kupić to można liczyć na pomoc? Oczywiście po kosztach moich.

Jak jadę do rodzinki w Bieszczady to wtedy odbijam trochę w bok i czasem zaglądam do Rometa. Jak coś będzie trzeba to mogę zapytać przy okazji.

Równie dobrze możesz osobiście dzwonić do Rometa jak cos potrzebujesz bo wysyłkowo też sprzedają i jak mają na stanie daną część to nie ma problemu.

 

Ładowarke zakupiłem i spiesze dodać że ma 3 lata gwarancji, więc chyba nie będzie to jakies G. Dodatkowo były torby na bak z mapnikiem za 14.99zł(takie małe akurat do naszych sprzętów), a także "WALKIE-TALKIE" coś ala CB-radio dla motocyklistów za 129 zł. Oczywiście wszystko zakupiłem jak maniak. Jeszcze nie wiem jak działa radio - bo nie mam z kim sprawdzić :banghead: , ale opis działania jest interesujący :icon_biggrin:

Ładowarka jest świetna bo mam identyczną już rok czasu i faktycznie utrzymuje akumulator przez okres zimowy w idealnym stanie.

Co do krótkofalówki to myślałem, że są dwie w zestawie a jest tylko jedna i nie kupiłem bo dwie trochę za drogo dla nie.

Jedna niestety do niczego się nie przyda w rzeczywistości, bo mało prawdopodobne, że kogoś spotkasz w eterze na moto.

Jak masz dwie to wtedy można dać drugą pasażerowi i spokojnie rozmawiasz podczas jazdy lub jak jedzie się w dwa motorki to też jest komunikacja.

Jedna jest raczej po nic i jak już zainwestowałeś wypada dokupić drugą.

 

P.S.

Na naszej wyprawie Południową Stroną jak by każdy miał cos takiego to była by niezła jazda :crossy:

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie forum działa!(ale nadal z oporem)Zrobiłem przegląd serwisowy swojego moto i muszę powiedzieć,że jestem pod wrażeniem.Nie było żadnej lipy typu wpis do książeczki serwisowej i "pa,pa" jak gdzieś tam wyczytałem o przeglądzie Rometa.Serwisant zasuwał jak mały samochodzik i w 2 godziny zamknął temat.Najwięcej czasu zajęło mu dostanie się do filtra oleju,bo jak się okazało aby się do niego dostać trzeba w tym motocyklu wyjąć gaznik i poluzować silnik w ramie.W Virago 250 chyba nie ma z tym takiego problemu.Co prawda było troszeczkę brudu w filtrze ale nie przeżyłem żadnej traumy przy zlaniu oleju.Nie widziałem w nim żadnych opiłków.Twierdził,że raczej nie jest to olej mineralny ale aby to ocenić trzeba by było zrobić badania laboratoryjne.Wlał Castrola 10W40 bo podobno taki olej zaleca dystrybutor.Zrobiłem na nim już około 300 km i nie stwierdziłem żadnych problemów ze zmianą biegów czy sprzęgłem.Sprawdził dokręcenie śrub i tylko jedną trzeba było trochę dokręcić.Łańcuch trzeba było jednak naciągnąć bo się sporo poluzował.I coś czuję że będę musiał zmienić go na jakiś porządniejszy bo żeby przy 400 km. tak się poluzował:(Nasmarował też wszystkie linki i miejsca tego wymagające.Ogólnie narzekał na jakość skuterów i quadów innych chińskich marek.Stał tam na warsztacie jakiś skuter z przebiegiem ponad 5000 km.do kapitalnego remontu,oraz kilka małych quadów.Wszystko mniej znanych chińskich producentów.Marek nie widziałem bo były porozbierane.Twierdził,że jak robił kapitalkę skutera Keewaya to przy ponad 40 000 km.Oprócz tego na razie nie ma jeszcze na sklepie nowych motocykli Keewaya bo podobno są problemy przez EURO-3.A co do tych większych niż 250ccm.pojemności nowych chińskich motocykli to twierdził,że jak zacznie je produkować pewna chińska marka to oznacza,że nie będą warte uwagi...Jak wspomniałem nie spodziewałem się tak profesjonalnego przeglądu tylko jakiegoś bardziej sztukanckiego załatwienia tematu.Również zaskoczyło mnie to,że na każde pytanie udzielał fachowej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...