Skocz do zawartości

JINLUN - Made in China


voti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co do silikonu to w motorzacyjnym koloru grafitowego mój nazywa sie reinzosil.. est to silikon do uszczelniania silników podczas składania bloków.

 

Jeżeli codzi o doginanie czujnika to ja bym tylko uważał z wigananiem bo ten drut niestety ale nie jest typowym drutem.. w elastyczności to bardziej przypomina żeliwo.. mi juz dwa razy pękł ten drucik od pływaka w tym samym miejscu- znam przyczyne, dziury w wawie ale nie zmienia to faktu że sie nie odgiął tylko złamał..

 

A co do czujnika to nie używaj brońboże zwykłego silikonu bo luca napisal silikon i nie wiem co miał a myśli :clap:... a jeżeli czujnik zaczął nagle ciec a nigdy nie ciekł to cięzko stwierdzić uszczelka czy czujnik.

 

A propos czy ktos wie jaki czujnik od innego moto by pasował do jelonka ??

 

Ponowne dzięki :) (taki już kulturany jestem :) ). Nie wiem czy nagle tak się zrobiło ale wydaje mi się że od początku jak go kupiłem od poprzedniego właściciela to on tak już miał - tylko zazwyczaj było mało paliwa i jak stał na nóżce bocznej to całe paliwo było z lewej strony baku - jak mu dałem podkładke pod tą nóżkę to raczej śmierdziało benzyną i były te pocenia się.

Co do czujnika to próbowałeś dzwonić już do Rometa w tej kwestii?

Edytowane przez CJT7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowne dzięki :) (taki już kulturany jestem :) ). Co do czujnika to próbowałeś dzwonić już do Rometa w tej kwestii?

Wiesz ten czujnik puki co to sobie zrobiłem i narazie sie trzyma chodź wyjecha lem z domu od tej pory ze dwa razy.. jednakże wolał bym jakiś inny czujnik niż orginalny z rometa dlatego bo okazuje sie on wielkim gównem skoro juz drugi raz w tym samym miejscu pękł, także wolał bym jakiś zamiennik, jak niebedzie wyjscia kupie orginał

 

p.s. jak jz bedziesz rozbierał to please zrób fote to porównamy czy oby one są takie same i od rometa można brać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę opiszcie dokładnie jak to jest z waszymi wydechami nawierconymi domowym sposobem - jak długie wiertło 13, żeby przewiercić się przez te wszystkie komory, jak z dzwiękiem, mocą i kolankami. Chcę to zrobić bo jak i tak je wymienię to i tak wolę to wczęśniej na nich przećwiczyć z czystej ciekawości.

widze, że się nie chciało przeczytać całego tematu :) A czasem warto w wolnych chwilach postudiować trochę historii :clap:

Na temat tłumików już było i to dosyć sporo. To jak z tyłu tłumiki wyglądają z nawierceniami to chyba już widziałeś na zdjęciu, które zamieściłem w moim sprzęcie. Co do przewiercenia to ja mam przwiercone przez 3 przegrody. Dwie pierwsze 18mm a ostatnia (od tyłu licząc) 8 albo 12mm (już nie pamiętam).

Wystarczy jednak przewiercić dwie a trzeciej można nie ruszać bo to nic nie daje a może popsuć pracę silnika.

Wiertła miałem zwykłe i do nich poprzyspawywałem największe gwoździe jakie mi się udało kupić.

Wierteł musisz mieć kilka bo odrazu nie wywiercisz dużego otworu.

Najpierw ostrzysz jednego gwoździa i punktujesz przegrodę na środku, potem kolejno wiertła (ja miałem 6mm, potem 8 lub 12mm i w końcu 18mm). Przewiercenie przez przegrody daje głośniejszy dzwięk a zrobienie otworów w tylnej zaślepce poprawia basy.

Shipp ma krótsze tłumiki od moich i u niego bardziej pierdzi a u mnie bardziej dudni o ile można opisać te dzwięki. Oba są przyjemne dla ucha i oczywiście każdy z nas woli swoje :)

Ty masz najprawdopodobniej takie tłumiki jak u mnie to i dzwięk będziesz miał podobny.

Mimo wszystko z całkowicie pustych wydechów dzwięk jest jeszcze lepszy niż u mnie, czy u shippa, ale mi było szkoda odcinać takie piękne rury.

Co do przebarwień na tłumikach to jak do tej pory wszystko jak w oryginale i na mocy nic nie stracił, a nawet mi się wydaje, że zyskał.

 

P.S.

Wiertło jakieś 40cm

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CJT7. może jestem monotematyczny z tym miernikiem, ale skoro jest linijka z diód to może zamiast diodek zrobić jakiś mostek, i do niego podłączyć miernik?

.....

 

Cinek, sorki ale nie załapałem twojego toku rozumowania - co ma linijka z diodami LED wspólnego z mostkiem rezystancyjnym? :clap:

 

widze, że się nie chciało przeczytać całego tematu :) A czasem warto w wolnych chwilach postudiować trochę historii :)

Na temat tłumików już było i to dosyć sporo. To jak z tyłu tłumiki wyglądają z nawierceniami to chyba już widziałeś na zdjęciu, które zamieściłem w moim sprzęcie. Co do przewiercenia to ja mam przwiercone przez 3 przegrody. Dwie pierwsze 18mm a ostatnia (od tyłu licząc) 8 albo 12mm (już nie pamiętam).

Wystarczy jednak przewiercić dwie a trzeciej można nie ruszać bo to nic nie daje a może popsuć pracę silnika.

Wiertła miałem zwykłe i do nich poprzyspawywałem największe gwoździe jakie mi się udało kupić.

Wierteł musisz mieć kilka bo odrazu nie wywiercisz dużego otworu.

Najpierw ostrzysz jednego gwoździa i punktujesz przegrodę na środku, potem kolejno wiertła (ja miałem 6mm, potem 8 lub 12mm i w końcu 18mm). Przewiercenie przez przegrody daje głośniejszy dzwięk a zrobienie otworów w tylnej zaślepce poprawia basy.

Shipp ma krótsze tłumiki od moich i u niego bardziej pierdzi a u mnie bardziej dudni o ile można opisać te dzwięki. Oba są przyjemne dla ucha i oczywiście każdy z nas woli swoje :)

Ty masz najprawdopodobniej takie tłumiki jak u mnie to i dzwięk będziesz miał podobny.

Mimo wszystko z całkowicie pustych wydechów dzwięk jest jeszcze lepszy niż u mnie, czy u shippa, ale mi było szkoda odcinać takie piękne rury.

Co do przebarwień na tłumikach to jak do tej pory wszystko jak w oryginale i na mocy nic nie stracił, a nawet mi się wydaje, że zyskał.

 

P.S.

Wiertło jakieś 40cm

 

 

Luca dzięki za powtórkę - sorry ale myślałem że nie było w tym forum więcej szczegółów niż znalazłem a przekopywanie się przez prawie 2500 odpowiedzi przerasta mnie. Rozumiem że punktowałeś wkładając gwóźdź poprzez tę środkową dziurę? I z tego co tu napisałeś mogę zacząć eksperymenty od nawiercenie tych dziur (wiertło 8mm) dookoła tej środkowej (na samym końcu)? Jeszcze raz wielkie dzięki. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luca dzięki za powtórkę - sorry ale myślałem że nie było w tym forum więcej szczegółów niż znalazłem a przekopywanie się przez prawie 2500 odpowiedzi przerasta mnie. Rozumiem że punktowałeś wkładając gwóźdź poprzez tę środkową dziurę? I z tego co tu napisałeś mogę zacząć eksperymenty od nawiercenie tych dziur (wiertło 8mm) dookoła tej środkowej (na samym końcu)? Jeszcze raz wielkie dzięki. :notworthy:

No to do dzieła :buttrock:

 

Co do przekopywania się przez temat to nie musisz całego na raz, ale czasem warto sobie po dwie strony (dziennie) poczytać jak ciężko mieli pierwsi oblatywacze chińszczyzny :icon_twisted: , teraz to luzik... :icon_rolleyes:

 

A gdzie się podział shipp, czyżby jeszcze nie wydobrzał po zlocie ;)

Wszyscy z niecierpliwością czekają na prezentację :bigrazz:

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to do dzieła :flesje:

 

Co do przekopywania się przez temat to nie musisz całego na raz, ale czasem warto sobie po dwie strony (dziennie) poczytać jak ciężko mieli pierwsi oblatywacze chińszczyzny :bigrazz: , teraz to luzik... ;)

 

...

 

 

Luca, spoko - ten wątek śledziłem od samego początku - rok? - tylko sie nie uaktywniałem, bo nie miałem nic sensownego do powiedzenia - tak samo jak śledziłem wątek chińszczyzny na kingwayu (tam był gość który ten motocykl zakupił chyba jako jeden z pierwszych -przerobił w nim prawie wszystko - łącznie z lampką - chyba na baku - powiadamiającą, że komórka mu dzwoni :flesje: - niestety nie pamietam nawet NICKA tego człowieka) tam jednak forum zamkneli, a to się dzielnie trzyma :crossy: :clap: . Co pewien czas lubie wrócić do poprzednich postów - szczególnie tych pierwszych :lalag: ale cofając się (jeśli chodzi o tłumiki) znalazłem ten dość szczegółowy opis przeróbki więc uznałem, że wcześniej musiał być ten temat po łebkach traktowany i dalej już nie szukałem.

 

Pozdrawiam,

Tomek

 

....

A gdzie się podział shipp, czyżby jeszcze nie wydobrzał po zlocie :flesje:

Wszyscy z niecierpliwością czekają na prezentację :eek:

 

No właśnie przepadł jak kamień w wodę. Może Andrzej coś wie na ten temat... ;) :crossy: :crossy:

Edytowane przez CJT7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o tego gościa co założył w nim radio + głosniki, stopke centralną, tylny kufer, lampe przednią, ciężarkiw manetkach i rozebrał cały silnik chyba ?? to wiem o kogo chodzi :)

 

Tak to chyba ten. Pamietam jak doradzał że można przednią lampę plastikową zamienić na porządną metalową za kilka złoty (od Ursusa czy coś w tym rodzaju). Cholernie rzeczowy człowiek a ja nie wydryukowałem sobie jego postów i teraz kicha :clap: . Mam tylko zdjęcia jego motocykla (jak go sprzedawał) i potem jak usuneli forum na kingwayu to jakoś urwał się ten kontakt.

Overkill jak masz namiary na człowieka to podaj jakieś szczegóły (oczywiście za zgodą właściciela :banghead: ), gdyż miał on raczej duże doświadczenie z chińszczyzną i w wielu sytuacjach mógłby nas wspomóc :evil:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to chyba ten. Pamietam jak doradzał że można przednią lampę plastikową zamienić na porządną metalową za kilka złoty (od Ursusa czy coś w tym rodzaju). Cholernie rzeczowy człowiek a ja nie wydryukowałem sobie jego postów i teraz kicha :clap: . Mam tylko zdjęcia jego motocykla (jak go sprzedawał) i potem jak usuneli forum na kingwayu to jakoś urwał się ten kontakt.

Overkill jak masz namiary na człowieka to podaj jakieś szczegóły (oczywiście za zgodą właściciela :banghead: ), gdyż miał on raczej duże doświadczenie z chińszczyzną i w wielu sytuacjach mógłby nas wspomóc :evil:.

 

Nie wiem czy moge dawać jego namiary bo mam jego email.. a jeżeli chodzi o jego porady to mam chyba wszystkie u siebie na kompie bo z nim mailowałem troche :) Chodź dawno nie pisałem nic... facet był rzeczowy i dobrze sie znał na rzeczy..

 

Co do jego przeróbek to pozwolił mi to wsadzić na strone tylko abym podpisał że to jego.. gość sie nazywał chyba tdpocz i miał na imie Tomek ;)

 

pozatym jak wpiszesz jego nicka w google to wyskakuje adres [email protected] :)

 

a jak chcesz znaleźć forum kingwaya to wejdź na strone archive.org.. to jest archiwum wszystkich stron internetowych na świecie - bez jaj :) wpisz napszykład onet pl i wybierz date 1996r ;) i zobaczysz co było na stronce w tym roku tak samo mozesz zrobić z każdą inną chodźby tego forum lub stron które juz nie istnieją a adres pamietasz

Edytowane przez overkill
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy moge dawać jego namiary bo mam jego email.. a jeżeli chodzi o jego porady to mam chyba wszystkie u siebie na kompie bo z nim mailowałem troche :clap: Chodź dawno nie pisałem nic... facet był rzeczowy i dobrze sie znał na rzeczy..

 

Co do jego przeróbek to pozwolił mi to wsadzić na strone tylko abym podpisał że to jego.. gość sie nazywał chyba tdpocz i miał na imie Tomek :)

 

pozatym jak wpiszesz jego nicka w google to wyskakuje adres [email protected] ;)

 

a jak chcesz znaleźć forum kingwaya to wejdź na strone archive.org.. to jest archiwum wszystkich stron internetowych na świecie - bez jaj :) wpisz napszykład onet pl i wybierz date 1996r :) i zobaczysz co było na stronce w tym roku tak samo mozesz zrobić z każdą inną chodźby tego forum lub stron które juz nie istnieją a adres pamietasz

 

Dzięki, tak teraz sobie przypomniałem ten nick - dokładnie tdpocz. :banghead: Ciekawe czym teraz pomyka? A może pamiętasz od czego on dawał tę lampę metalową na przód?

 

W googlach znalazłem go w tym forum: forum i z tego co widzę jeżdzi burgman 400 :evil:

Edytowane przez CJT7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to chyba ten. Pamietam jak doradzał że można przednią lampę plastikową zamienić na porządną metalową za kilka złoty (od Ursusa czy coś w tym rodzaju). Cholernie rzeczowy człowiek a ja nie wydryukowałem sobie jego postów i teraz kicha :clap: . Mam tylko zdjęcia jego motocykla (jak go sprzedawał) i potem jak usuneli forum na kingwayu to jakoś urwał się ten kontakt.

Overkill jak masz namiary na człowieka to podaj jakieś szczegóły (oczywiście za zgodą właściciela :banghead: ), gdyż miał on raczej duże doświadczenie z chińszczyzną i w wielu sytuacjach mógłby nas wspomóc :evil:.

Przecież tamto forum możesz spokojnie przeglądać pod TYM linkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Będę uważał. ;)

Shipp pomęczę cię trochę jeśli chodzi o wydechy (innych mających w tej kwestii doświadczenie również :) ) Chcę zrobić te "nawierty" tylko nie mam w tej kwestii żadnego doświadczenia a znajomy motonita-mechanik powiedział, że lepiej sprawdzić rozmiary tłumików i kupić gotowe puste wydechy na giełdzie (w Warszawie na Wyścigach będzie taka 15-16 września - polecam). Znowu na youtube były pokazane takie ukośnie obcięte z niezłym efektem dźwiękowym. Znowu na tym forum znalazłem informacje (chyba w shadowkach :lalag:), że takie nawiercanie powoduje nieznaczny spadek mocy (u nas i tak juz niewielki) i zażółcenie sie kolanek (wzrost temperatury).

 

Proszę opiszcie dokładnie jak to jest z waszymi wydechami nawierconymi domowym sposobem - jak długie wiertło 13, żeby przewiercić się przez te wszystkie komory, jak z dzwiękiem, mocą i kolankami. Chcę to zrobić bo jak i tak je wymienię to i tak wolę to wczęśniej na nich przećwiczyć z czystej ciekawości.

W tłumikach są 3 przegrody. Wiertło około 40cm długości. Przewiercasz się przez 2 przegrody w każdym tłumiku. Trzecią zostaw całą, żeby nie zmieniać parametrów pracy układu wydechowego i nie będzie trzeba niczego regulować /ale i tak po przewierceniu 2 przegród dobrze jest zsymchronizować gaźnik/. Po przewierceniu środka, zabierasz się za tył. Wiertło 8mm /większe nie wejdzie/ i jedziesz wokoło "dziury z tyłu tłumika w "gwiazdkę". I to wszystko. Rozwiercenie przegród spowoduje, że wydech stanie się głośniejszy a zewnętrzne dziurki nadadzą głośnemu dźwiękowi pięknych basów. Niech Luca albo Andrzej się wypowiedzą, bo mnie słyszeli. Jak dla mnie jest wporzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tak teraz sobie przypomniałem ten nick - dokładnie tdpocz. :lalag: Ciekawe czym teraz pomyka? A może pamiętasz od czego on dawał tę lampę metalową na przód?

 

W googlach znalazłem go w tym forum: forum i z tego co widzę jeżdzi burgman 400 :)

 

Co do lamp to prosze cytacik Pana tdpocz:

"Druga moja rada to zmiana wkładu lampy.Światła są fatalne przekonasz się.Nie dość , ze symetryczne (homolagacja-hahaha )to jeszcze przy włączonych światłach mijania na środku drogi będziesz miał ciemny placek.Włącz sobie światła w garażu czy w piwnicy i przyglądnij się im.Na małych odległościach nie jest to takie sraszne, minimalne , ale zobaczysz w nocy.Nie wspomnę , że cała lampa jest palstikowa.Ale spokojnie jest na to sposób.Idź do sklepu z cięściami do ciągników i zakup sobie wkład lampy do Ursusa.Nie śmiej się, tak tak do Ursusa.Koszt takiego wkładu to uwaga 17 zł plus zarówka R2 40/45 W i światła będziesz miał pierwsza klasa.Wkład pasuje idealnie.Jest cały metalowy i szkło jest szkłem.Jedyne co stracisz po wymianie wkładu to brak możliwości regulacji wysokości światła srubą regulacyjną w lampie.Będziesz to musiał zrobić cała lampą, a tam jest duża możłiwość przesuwania.Z resztą tego nie robi się codziennie.Nie mam teraz czasu , ale jak bedziesz zainteresowany napiszę Ci dikładnie jaki to wkład lampy i jak to zrobić.Nie wspomniałem , że żarówki jakie tam pasują to także H4 czyli 55/60 W. Tu jednak zależy od prądu ładowania.Żarówki dostaniesz na każdej stacji i sklepie w cenie 3 zł tzn te R2.Narazie zmykam do roboty.Nie zwlekaj tylko do dzielała.to dokłądnie 25 minut roboty plus odrobiba poskiliny. Spokojnie , zero śladów przeróbki z zewnątrz."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest do zrobienia :wink:

Jeśli jeden gościu posadził tył Junaka na kole od syrenki, to i Jelonka da się ubrać w grubszy laczek :biggrin:

 

Słuszność - koleś (dawno temu) w cągu jednego dnia oszprychował koło z syrenki i założył na Junaka.

 

P.S.

Zachomikowałem fotki

http://chomikuj.pl/JARD

Edytowane przez JARD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak patrze na te foty to gdyby jelonkowi dodali z 5 cm grubszą opone to by wyglądał zajebiście !!

Jak na pojemność 250cc to Jelonek i tak ma zarąbiście szeroką oponę z tyłu. Popatrzcie na MZ albo nawet na Hondy, czy Kawy, wszystko z tyłu ma cinkie oponki a Jelonek ma czym mielić :)

 

P.S. Jeden rozmiar szersza powinna spokojnie wejść ;)

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...