Skocz do zawartości

POLSKIE MOTOCYKLE


Gość gucio.motocyklista
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A To moja Sucha Elka M06-U z 58r. Pamiatka po dziadku , której nigdy nie sprzedam o :P fotki tuż przed skończeniem restaurowania . Na codzień jeżdzę jednak japońskim motocyklem ale tą maszynke trzymam na specjanle zloty i imprezy przeznaczine dla tych sprzetów .

(fotki troche nie tego . . ale wybaczcie -kiepski aparat i operator aparatu :roll:)

 

http://www.guti81.republika.pl/

 

Trochę danych tech mojej SHL-ki

 

SHL M06U

 

Rok produkcji: 1958

Pojemność skokowa silnika: 149 ccm (150 ccm)

Waga: 108 kg

Moc silnika: 6,5 KM przy 5200 obrotach na minutę

Prędkość maksymalna: 80 km/h

Liczba miejsc: 2

Pojemność zbiornika paliwa: 13,5 l

Liczba przełożeń skrzyni biegów: 3

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam panowie.

Ja bardziej z taką prośbą macie jakieś ciekawe strony o motocyklu WFM M06 w zanadrzu do zaoferowania? Bo ja trochę znalazłem, ale napewno ogladałem takie oblatane i wszem znane. Chciałbym jakieś ciekawe wiadomości. Zdjęcia. Będe wdzieczny. Pozdrawiam wszystkich!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze wypadało by wspomnieć tak wspaniały stary motocykl jakim jest Podkowa 98. Jako że znam go tylko z książek nie będę sie tu wymądrzać. Klikać i czytać każdy umie więc to przykładowe strony

http://www.podkowa98.pl/strony/podkowa/index.htm

http://195.177.196.164/motocykle/po.html

w sieci mozna znaleźc dużo informacji

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawym motocyklem był MOJ 130 8)

Na poczatku 1937 roku zaprezentowano publicznie lekkie motocykle pochodzace z prywatnej fabryki maszyn z Katowic.Już na pierwszy rzut oka widać w budowie tych maszyn silny wpływ niemieckiej techniki motocyklowej.Ramę i przednie zawieszenie wykonano z tłoczonej blachy, zas silnik był roziercona do 130 ccm kopia Sachsa98.Te załozenia dały MOJ-om gwarancję trwałosci pomimo dosć wysokich kosztów wykonania. Podobnie jak większosć polskich wytwórni, motocykli, producent MOJ-ów Gustaw Różycki korzystał z importowanych łożysk.Pozostałe elementy pochodziły z jego fabryki. Było to dosć nietypowe działanie w czasach, gdy reguła nawet, stosowana nawet przez największe firmy, było kupowamie całych podzespołów u specjalizujacych się producentów. Tym niemniej MOJ-e Były motocyklami udanymi i wyprodukowano ich ponad pół tysiaca.

 

Silnik:typ-dwusuwowy, liczba cylindrów-1, pojemnosć-128ccm, moc/obroty-3,5KM/3550 obr/min, masa pojazdu-70kg,pręd.max.-65km/h

 

Niedawno był nawet egzemplarz na allegro ale sporo sobie wlasciciel cenil za ten zabytek...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...