MłodyWilk22 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 WitamMoje Suzi 04r. ma 7200 przebiegu i po raz pierwszy bedzie trzeba w nim wymienic olej. Wiem, że ma fabrycznie zalany Motul półsyntetyk 10W/40. Chciałbym by mój motocykl jeździł na najlepszych olejach...W instrukcji zalecają zalać pólsyntetyk zgodny z oznaczeniami 10W/40. Nie chciałbym być mądrzejszy od japońskich inżynierów :-D Ale jesli nie zaszkodziło by to silnikowi to załałbym go syntetykiem który jak wiadomo jest najlepszy...Wiem też, ze nie wolno przechodzic z pólsyntetyka na syntetyka. Jak to naprawde jest :?: I jaką markę uwazacie za najlepszą jeśli chodzi o oleje? Najdroższy to chyba jest Castrol ale czy najlepszy?Proszę o rady fachowców Pozdr ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Mozesz zalac syntetykiem bez jakiegokolwiek problemu, nie ma zadnych przeciwskazan z przejsciem z polsyntetyka. W zwiazku z tym ze jest to olejak to jest to nawet wskazane. Firma nie ma znaczenia, wazne zeby sie trzymal klasy 10W40 / 20W50.Ja osobiscie jezdze na Mobil 1 15W50, majacym bardzo dobra opinie u mnie w Ameryce, natomiast nie jestem pewien czy jest on do dostania w Polsce.Wazne aby syntetyk ktorego wybierzesz nie mial wstawki "energy conserving" na opakowaniu - tego typu oleje maja za duzo dodatkow zwiekszajacych poslizg jak na mozliwosci motocyklowego sprzegla. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 To mam pytanie..Dlaczego fabrycznie został zalany pólsyntetyk?? Z powodów oszczędności firmy czy co??Te silniki sa produkowane od chyba 86r. praktycznie bez zmian i może nie są przystosowane na tak rzadki olej?? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 To znaczy, ktory olej ma byc zadki ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 24 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 No więc teraz to ja juz nic nie wiem 8O Zadzwoniłem najpierw do autoryzowanego serwisu Suzuki ,,Motorland" we Wrocku...Bardzo miły i sprawiający wrażenie wiedzącego co mówi Pan powiedział mi, że oni do Suzuki leją i polecają MOBIL 1 10/W40 z którego będe bardzo zadowolony(skrzynia bedzie chodzic ciszej i w ogóle). I nie wydzi potrzeby w moim przypadku przechodzenbia na pełen syntetyk bo ten motor najlepiej sie czuje na pósyntetyku...Więc już myślałem, że wszystko wiem :DOstatnio w Lubinie też zauwazyłęm serwis Suzki więc z ciekawości podeszłem i sie zapytałem...Kolejeny ,,fachowiec" wysmiał rady Motorlandu twierdząc, ze do mojego Suzuki poleca Castrola ewnt. Shela(co zreszta w Polsce ponoc zaleca sama firma Suzuki). Powiedział tez taką ciekawą rzecz...Że w motocyklach Suzuki fabrycznie leje sie półsyntetyk na okres dotarca, ponieważ pełen syntetyk posiada dodatki teflonu które mają bardzo dobre właściwości antyścierne i na takim oleju motocykl kiepsko sie dotrze. Dopiero po dotarciu motocykla czyli w jego uwazaniu 20-25 tyś km(chyba sporo przesadzaił :D ) przechodzi sie na pełen syntetyk. Niby głupia rzacz, ale ja juz naprawde nie wiem co nalać i jakiej firmy :D Czy choc jeden z nich ma rację?? Pozdrawiam PiotrAcha i wesołych swiąt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Wlej sobie Motula Ester semisyntethic 15 W 50, to taki standardowy lany olej do slinikow chlodzonych powietrzem w wielu warsztatach. Ja go leje, i nie narzekam. W prownaniu z 10 W 40 jest o tyle lepszy, ze praktycznie do zera spadlo zuzycie oleju przy ostrzejszym palowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Wlej sobie Motula Ester semisyntethic 15 W 50 Dokładnie. Dobry olej to tego silnika, ale jak masz więcej kasy, to zalej Motula 300V też o lepkości 15W50. Kosztuje 50 zł za litr. Wiem też, ze nie wolno przechodzic z pólsyntetyka na syntetyka. Brednie. Wszystko zależy od silnika, jego stanu itp. Nie ma takiej zasady samej w sobie. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Zaczynacie straszyc z tymi olejami... :D A co ja mam powiedziec: moja Zuzi ma przebieg w granicach 60.000.Konsumpcja oleju w dopuszczalnych granicach - czyli jakies 400-500ml na cykl wymiany. Przyszly olej (ktory juz dostalem) to Castrol R1 10W50 syntetyk. Mam sie bac czy tez moge spokojnie zalac? Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 A czego masz sie bac ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Motorland Wrocław i Baranieccy -Jelenia Góra, Lubin, Wrocław, to bezpośredni konkurenci rynkowi, a do dego towarzysko nie przepadający za sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c00l Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 niemam zbytniego dosswiadczenie z mototrami ale mam dosc duze z silnikami samochodowymymi a z tego co wiem to silniki 4 suwuw sa identyczne jak w samochodach a tam sie nie przechodzi z gestszego oleju na zadszy z powoduw takich ze ze zadsze wyplukuja nagaray i wszystkie osady i nieraz przez to traci sie cisninie oleju ale poprawcie mnei jezelki sie myle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 25 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 ze zadsze wyplukuja nagaray i wszystkie osady i nieraz przez to traci sie cisninie oleju ale poprawcie mnei jezelki sie myle dokładnie tak i mozna rozszczelnić silnik przez takie działanie...tzn tak słyszałem od wielu ludzi, ale czy to prawda...Gdybym wiedział jaka jest prawda to nie zadawałbym tego pyatana :D Kazdy mówi inaczej ale gdzie lezy prawda o olejach :?: zajc napisał:Wlej sobie Motula Ester semisyntethic 15 W 50 Dokładnie. Dobry olej to tego silnika, ale jak masz więcej kasy, to zalej Motula 300V też o lepkości 15W50. Kosztuje 50 zł za litr. A w manulau(HAYNES-a) jaki udało mi się sciągnąć do jajka w wesji ang. mam takie zalecenia co do oleju:OIL TYPE: API grade SF or SG OLI VISCOSITY: SAE 10W40 Także sprawa się komplikuje :D Może ktoś zna stronke z opisanymi olejami gdzie pisze jak to naprawdę z nimi jest i jak nalezy postępowac... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 niemam zbytniego dosswiadczenie z mototrami ale mam dosc duze z silnikami samochodowymymi a z tego co wiem to silniki 4 suwuw sa identyczne jak w samochodach a tam sie nie przechodzi z gestszego oleju na zadszy z powoduw takich ze ze zadsze wyplukuja nagaray i wszystkie osady i nieraz przez to traci sie cisninie oleju ale poprawcie mnei jezelki sie mylejakie nagary w 2 letnim motocyklu z przebiegiem 7 tys km????Olej syntetyczny moze byc grozny dla zaniedbanego, 20 letniego silnika z przebiegiem 150 tys km, ale nie dla nowego silnika!Co do lepkosci olejow. Ze wzgledu na wysokie temperatury zewnetrzne latem ,oraz wieksza na nie podatnosc silnika chlodzonego powietrzem niz ciecza, powinienes nawet zalac olej o wiekszej lepkosci niz 10 W 40 :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 25 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 To ze strony Castrola:Czy do każdego silnika dobry jest olej syntetyczny? Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na kiepskiej jakości oleju silnikowym, gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika Ale fakt, faktem, ze to tyczy się starych silników tak jak napisał Zajc. W moim napewno tego nagaru jeszcze nie ma:) Przyszly olej (ktory juz dostalem) to Castrol R1 10W50 syntetyk. Mam sie bac czy tez moge spokojnie zalac? To zależy jaki olej lałeś wczesniej. Bo jeśli jeździłeś na mineralnym to ja po przeczytaniu powyższego bym się bał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 A czego masz sie bac ??? Adam M. Wczesniej nie balem sie niczego, ale jak kolega ma watpliwosci (po rozmowie z serwisem) co do silnika o przebiegu 7.000 km - to co dopiero ma powiedziec moj silnik (60.000) Moze wiec inaczej: czy zalanie syntetyka 10W50 nie wywola jakiejs "rewolucji" w takim silniku? PS> wyciekow z silnika nie ma - jedynie w jednym miejscu uszczelka pod prawym deklem delikatnie poci sie po dluzszej i ostrzejszej jezdzie. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.