Skocz do zawartości

TARCZA W JAWA TS 350


JAKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

spoko tylko ze mi brakuje teraz juz tylko przedniego zawieszenia;) takze jakby ktos gdzies miał cos takiego u siebie albo jakis wasz znajomy to piszcie;) napisałęm maila odnosnie tej aukcji czy nie sprzedałby tego na czesci gdyby nie miał licytujacych, mzoe sie uda;) POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wolał zamontować przód razem z półkami od etz, jakoś nie przemawiają do mnie patenty typu: "obejmki z cienkiej blachy" :lol: gdyby półki nie pasowały to mozna najwyzej wymienić tuleje w półce która wchodzi do głowki ramy, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doklasnie....... bo wyobrazam sobie akcje gdy po postawieni na kolo nam zostaje na ziemi i potem jak moze wygladac upadek :| glówką ramy w ziemie :|

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250zł za przodik od etz.. to lekkie przegięcie.. zwłąszcza ze napewno będzie potrzebował remontu ...

 

pozatym pompka w ETZ to tragedia... lepiej szukac czegoś od japoni.. zacisk niech będize zeby nie było dużych kombinaci... Przodik od ETZ może sie dizwacznie zachowywac.. pozatym jawa była by troche wyższa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy oczywiscie od zasobow gotowkowych kupujacego.

Jaki akurat zrobil to wszystko od niewlasciwej strony - wbrew pozorom najtanszym rozwiazaniem bylo kupienie calego kompletnego przodu od MZ z kolem i blotnikiem.

Teraz malo prawdopodobne ze ktos odda mu dobry przod za darmo - to akurat najdrozsza czesc tej inwestycji. W przypadku hamulcow zadne patenty z obejmami do zaciskow nie wchodza w gre - musi byc fabryczna laga z mocowaniem i pasujacym zaciskiem i oryginalne kolo z tarcza od tego zestawu - tylko takie polaczenie bedzie pracowalo i bedzie bezpieczne dla uzytkownika.

Swoja droga zastanawiam sie czesto dlaczego nikt nie probuje doprowadzic oryginalnego hamulca bebnowego Jawy do kultury, co byloby najtanszym rozwiazaniem.

O ile sie orientuje to jest to hamulec z podwojnym rozpieraczem, ktorego teoretyczna skutecznosc jest porownywalna z hamulcem tarczowym, jednotloczkowym stosowanym w MZ, a poza tym hamulec bebnowy jest o wiele skuteczniejszy i bezpieczniejszy w uzytku na mokrym asfalcie od tarczowego. Czy czasem hamulec tarczowy jest niezbedny by motur, a z nim jego wlasciciel byl bardziej `cool`?

Spiesze doniesc ze w Ameryce bebny sa znow cool, a specjalne bebny dla klasycznych wyscigowek ( magnezowe z zeliwnymi wkladkami, podwojne, przewietrzaniem z obu stron kola i poczwornym rozpieraczem ) bez klopotu przekraczaja cene $ 2000 za beben i dzialaja tak samo skutecznie jak najnowsze tarczowe, a o wiele lepiej wygladaja :)

Mielismy na forum watek o tym jak hamulec bebnowy uczynic bardziej skutecznym - proponuje znalezc w archiwum i poczytac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bębny są fajne .. ale trzeba sie przynich bawić .. zdejmowac koło przednie co jakiśczas i sprawdzać szczeki .. no właśnie .. dlatego najlpeiej kupic prozdzik od mz z zaciskiem i kołem .. do tyłu przeszprychowac felge od mz .. i kupić pompke hamulcową z ag-mot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga zastanawiam sie czesto dlaczego nikt nie probuje doprowadzic oryginalnego hamulca bebnowego Jawy do kultury' date=' co byloby najtanszym rozwiazaniem. [/quote']

 

no, do Jawy która waży c.a. 155kg beben to za mało - zastotowałem jakieś tam ulepszane szczęki, i nawet po porządnym dotarciu (500km w mieście) nie były zadawalające.

 

a przy tarczy i dobrej pompce jaką mam teraz u siebie stoppie to nie problem. są naprawde skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amortyzatory od MZ nie pasują do pólek od jawy dolna półka ma za szerokie otwory a górna za wąskię i nie włożysz ich do górnej półki chyba że sporo je stoczysz u jakiegoś ślusarza ale lepiej kupić półki tez od MZ przerabiałem to już i naprawde lepiej kupić te pólki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górna półka musi mieć mniejsze otwory bo inaczej lagi przy dobiciu wyjdą góra. ja mam wcz350 lagi itarcze od mz zrobiłem na tym patencie ponad4000 km i nic się nie dzieje ,a hamulce są naprawde dużo lepsze od bębnowych.Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amortyzatory od MZ nie pasują do pólek od jawy dolna półka ma za szerokie otwory a górna za wąskię i nie włożysz ich do górnej półki chyba że sporo je stoczysz u jakiegoś ślusarza ale lepiej kupić półki tez od MZ przerabiałem to już i naprawde lepiej kupić te pólki

 

 

dabu chcesz powiedziec ze półke od MZ wsadzimy bez najmnieszych problemów, komplikacji i przeróbek do główki od JAWY? i wszystko bedzie grało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no' date=' do Jawy która waży c.a. 155kg beben to za mało - zastotowałem jakieś tam ulepszane szczęki, i nawet po porządnym dotarciu (500km w mieście) nie były zadawalające.

[/quote']

 

Hamulce nie dotra ci sie podczas jazdy w miescie - musisz je wlasnorecznie dotrzec tak aby doprowadzic 90% powierzchni szczek do kontaktu z bebnem - wowczas stoppie tez nie bedzie stanowilo problemu.

A 155 kg Jawy to dalej mniej niz 170 kg mego BSA, ktorej hamulec bebnowy swietnie daje rade.

 

Adam M.

 

[ Dopisane: Poniedziałek 05 Grudzień, 2005 ]

A wymiana przodu powinna byc robiona przez wymiane czy dopasowanie sztycy do glowki ramy, a nie przez pasowanie lag od MZ w polkach jawoskich.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doklasnie....... bo wyobrazam sobie akcje gdy po postawieni na kolo nam zostaje na ziemi i potem jak moze wygladac upadek :| glówką ramy w ziemie :|

 

Zapewniam Cię Veteranos że lag które są u mnie zamocowane [za pomocą obejmek z cienkiej blachy] do półki nie ruszysz nawet z pomocą dżwigu parowego. Nie proponował bym na forum rozwiązań niebezpiecznych .Ja to rozwiązanie sprawdziłem praktycznie.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozwiązanie sprawdziłem praktycznie.Pozdrawiam.

 

nie chcę się klucic ale nie kazdy moze wierzyc i ufac w takie patenty.....

Ja bym sobie nie wierzyl w blaszki :)

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...