Greedo Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 Chce wymienic olej w moim motocyklu razem z filtrem oleju. Chce to zrobic tak: rozgrzac silnik, odkrecic srube spustową (czy moge po prostu dekiel od filtra oleju?) i spuscic olej. Pozniej założyc filtr, zakrecic i zalac nowym olejem. Był lany lotos 10W40 semisynthetic. Cos jeszcze powinienem wiedziec przy wymianie? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 Przecież Ryży opowiadał w Jednośladzie jak się to robi :-). Ale dobra, odpowiem na konkretne zapytania: 1. musisz odkręcić zarówno śrubę spustową, jak też te 3 od filtra (potem zamontuj odpowiednio sprenżynkę dociskającą filtr !!). 2. silnika nie musisz rozgrzewać. To mit, z czasów jak się jeździło na selektolu, i wraz z olejem wypadało pół kilograma syfu. Teraz jest to niepotrzebne, dodatkowo można sobie poparzyć paluchy. O oleju była gadka nie raz. Do tego konkretnego motocykla ja bym dał mineralny, ale motocyklowy , o lepkości 20w50. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 Ja do swojego GSa wlałem teraz przy wymianie Motula właśnie 20 W 50 i moim zdaniem jest lepiej niz było (10 W 40). To jest jednak już stary silnik i gęstszego oleju weźmie mniej. Mi teraz bierze ok. 200 ml na 1000, a przedtem brał ok. 400 ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 28 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 Z jednej strony max na co mnie stac to bedzie lotos.... klasa to bodajże J wiec chyba nie taka niska? Co do stosowania samochodowego - Adam M. robil test oleju samochodowego w swoim motocyklu i zadnych niepokojących zmian nie zauwazył - pozostaje mi zawierzenie w jego doswiadczenie z olejem samochodowym... Pozatym silnik w moim motocyklu nie kreci sie wiecej jak ok 6-7 tysiecy bo jest zablokowany, wiec nie potrzebuje oleju do jakis wysilonych silnikow... tak mie sie wydaje :) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Róbta co chceta :-). A jeśli chodzi o klasę jakościową, chyba miałeś na myśli SJ. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 29 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Róbta co chceta :-). A jeśli chodzi o klasę jakościową, chyba miałeś na myśli SJ. Pozdro, Paweł Tak, SJ :) Powiedz mi w takim razie jaki olej najlepiej tam zalac poza tym lotosem? GS za duzo go wciąga zebym mogl dolewac jakis za 40 zł... Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kudlaty Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Witam Ja mialem kiedys GS 550.. zalewalem Aralem mineralnym 20w50 .. nie byl zbytnio drogi...dawalo rade... po zalaniu olejem samochodowym sprzeglo zaczelo sie slizgac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Mi na samochodowym oleju biegi zgrzytały przy wrzucaniu bardziej niż normalnie. Sprzęgło także może ślizgać na samochodowym, lub na zimnym sliniku tarcze mogą się bardziej sklejać. Ja za swojego Motula dałem 75 zł za 4 litry, więc moim zdaniem cena w miare atrakcyjna :) Jest ten olej także w katalogu Louisa. To jest Motul 3000. Z czystym sumieniem mogę Ci go polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Mateuszm, to zdecyduj sie czy sprzeglo bedzie sie sklejac, czy slizgac ?Sugestia Pawla, ze 20W50 motocyklowy mineralny jest trafiona w dziesiatke - mozesz miec juz podjechane sprzeglo i taki Lotus o klasie SJ bedzie mial za duzo dodatkow zwiekszajacych poslizg.Jesli cie nie stac na taki olej jak sugeruje Pawel, czyli motocyklowy to jakikolwiek mineralny olej o oznaczeniu 20W50 zadziala w twoim moto. Wazne zeby na opakowaniu NIE bylo napisane `energy conserving` i czym nizsza klasa tym lepiej :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Mateuszm' date=' to zdecyduj sie czy sprzeglo bedzie sie sklejac, czy slizgac ? [/quote'] Nie wiem, wydaje mi się, że jeden olej może powodować sklejanie się tarcz sprzęgłowych, a jeszcze inny ich ślizganie... Zależy od oleju...Sądzę także, że skoro ktoś wymyślił olej motocyklowy, to czymś on się musi różnić od samochodowego i zaleca się stosowanie właśnie motocyklowego w bike`ach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 29 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Ok więc tak: załóżmy ze wiem jaki jest objaw slizgajacego sie sprzegla. Dajmy na to ze u mnie na tym Lotosie sie nie slizga. A teraz pytanie: czy ten konkretny lotos samochodowy klasy SJ 10W40 moze sprawic ze cos mi sie szybciej zużyje? Skrzynia? tłoki? łożyska? Proszę o odpowiedz popartą wyjasnieniem :) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Greedo, nie mam do Ciebie zdrowia już :-) :-). Półsyntetyk nie zepsuje, ale po co go wlewać, skoro na mineralnym oleju silnik będzie go mnej brał, a cenowo wyjdzie na to samo. Mineralne oleje 20W50 i to motocyklowe (klasa jakościowa SG) masz już od 22 zł do 24 zł za litr. A w opakowaniu 5l za 83,50. Chyba to nie tak drogo :-). Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 29 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Greedo' date=' nie mam do Ciebie zdrowia już :-) :-). Półsyntetyk nie zepsuje, ale po co go wlewać, skoro na mineralnym oleju silnik będzie go mnej brał, a cenowo wyjdzie na to samo. Mineralne oleje 20W50 i to motocyklowe (klasa jakościowa SG) masz już od 22 zł do 24 zł za litr. A w opakowaniu 5l za 83,50. Chyba to nie tak drogo :-). Pozdro, Paweł[/quote'] Przepraszam za marudzenie, ale licze kazda złotówke ;) w dodatku ciezko zarobioną :) jaki ten mineral kupic (nazwe pliz)? PS.Dziekuje za informacje :P Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekcb500 Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 jaki ten mineral kupic (nazwe pliz)? Obojietnie jaki tylko zeby był motocyklowy :) Ja wlewam Arala 10w/40 i jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Ceny brałem z Larssona: http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c5&c=18...id=&sid=&idc=90 Masz spory wybór, najtańszy jest Liqui Moly Racing 4T HD, wspomniane już 83,50 za 5l. Jakby co sprawdzony na kursantach w GS500 Tomka Kulika Motul 3000 4T 20W50 za 75 zł za 4l. Otwierałem "Tomkowy" silnik pracujący na tym oleju po przebiegu 50 tys. km (o ile dobrze pamiętam) i nie stwierdziłem nagaru, niepokojącego zużycia panewek, wału, wałków rozrządu itp. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.