Skocz do zawartości

Waga/wzrost a jazda CROSSEM/ENDURO


Rekomendowane odpowiedzi

Ostanio zacząłem zastanawiac się nad specyfiką związaną z jazdą na motocyklu cross, a wagą i wzrostem.

Są tutaj dwa punkty.

Z moim wzrostem pasuję w sam raz na enduraka - ponieważ nie miałbym problemu z opanowaniem motocykla, z drugiej jednak strony waga trochę byłaby przeszkoda, gdyż w każdorazowy podjazd pod górkę osiągałbym zapewne gorsze czasy.

 

Stąd pytanie, jest w ogóle sens nauki, zabawy i przyjemności na cross/enduro, czy lepiej pozostać przy oplastykowanym sprzęcie :D

 

Kolejka sprawa, czy do amatorskiej jazdy - potrzeba minimum 250 cmm czy już swoją wiedzę, światopogląd i przyjemnośc zaspokoje maluszkiem o pojemności 125 ccm.

 

I kolejna sprawa, lepiej zainwestować w nowe (miarę noiwe, 4,5 letnie) enduro czy kichac się z epoką PRL'u ?

 

 

 

z pozdrowieniami BORSUK

 

 

 

 

 

 

z pozdrowieniami BORSUK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam ponad 190 i bujam sie na 12konnej DRce (125ccm 4T) i jakos nie narzekam ze sport nie dla mnie, moim zdaniem to ze jestes starszy i wiekszy nie oznacza ze trzeba od razu jakas ogromna pojemnosc, mam u siebie gosci ktorzy zaczeli sie bawic w enduro to oczywiscie mysla ze trzeba duzy sprzet bo oni juz starzy, no i kupili minimum 600, a goscia w terenie moim sprzetem siedze na tylku bo nie maja pojecia i tym jak jezdzic, moc jest dla nich za duza bo gosc szpanujac jak to sie wyrywa na kolo polecial na bok, bylo to przy rwaniu na kolo, przejechal moze 2 metry. mam w moim miescie ponad 50 letniego goscia ktory pociska na KTM250 i mowi ze to jest za duzo na niego, ale pociska, jak on to mowil przyjechal tylko przedmuchac pajeczyny z rur, maszyna glosna ze masakra, a jak odkrecal manete to lecialo piachu na 5 metrow w tyl ponad.

enduro/cross to nie przecinak i tutaj do dobrej zabawy nie trzeba ogromen pojemnosci, 125ccm maja juz dosc sporo tej mocy i poszarzyc mozna, najlepiej idz w okolicy i berkaj jak to katuja na takich sprzetach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Cie kreci jazda w terenie to nie ma się co zastanawiać, kupuj sprzeta i jazdaaa :D Z tego co wiem nie ważysz 150 kg i jesteś wysportowany więc bedzie ok

 

każdorazowy podjazd pod górkę osiągałbym zapewne gorsze czasy.

a co, chcesz jazdą zarabiać na życie? :mrgreen: daj spokój, sekunda w tą czy tamtą nikomu nie robi chyba dużej różnicy, szczególnie w enduro

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mimo 173 cm daje rade i na wysokich sprzetach i na niskich, ale ciezkich(BMW), widzialem na zawodach jak chlopaczek na 65 cm3- startowal z kastry na piwo:-)) i zajal 2 miejsce:-))).Chodzi tylko o technike jazdy- jestes mniejszy musisz bardziej w zakretach pochylac sprzet a podjazdy pokonywac bardziej dynamicznie bo moto nagle nie zgaslo w "dolku"- Kurowski zreszta tez do "Zyraf" nie nalezy a ma wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejka sprawa' date=' czy do amatorskiej jazdy - potrzeba minimum 250 cmm czy już swoją wiedzę, światopogląd i przyjemnośc zaspokoje maluszkiem o pojemności 125 ccm. [/quote']

Jak nie jezdziles w terenie to na 250cm3 w 2suwie bedzie Ci sie tylko trudniej uczyc. Widzialem juz ludzi ktorzy na poczatek kupowali 250cm3, przejezdzili 1,5 sezonu i nadal raczkowali. Chyba ze kupisz KDX250 bo on ma "tylko"50km, ale charakterystyka nieco spokojniejsza. W 4suwie mozesz juz sobie pozwolic na cos wiecej (nawet 400cm3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do motocrossu raczej nie nadają sie zbyt wysocy ludzie, a przede wszystkim ciężcy. Za to enduro jest bardzo wygodne dla wysokich i silnych bo czasem trzeba gdzieś sie podeprzeć, wyciągnąć motocykl z błota itp, no może dobrym przykładem nie jest Łukasz Kędzierski, ale on jeździ na tyle dobrze że niski wzrost raczej mu tak nie przeszkadza. A jak sie boisz o brak mocy to kup większego czterosuwa bo do enduro to raczej 2t nie są najlepsze ale jeśli już to radze 250, zwłaszcza że ty śmigasz już jakisz czas na motocyklach i duża moc nie będzie dla ciebie takim szokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

joł a teraz wszyscy sie chwalmy ile kto ma i czy sobie radzi ;]

 

No a co. Wygląda że jestem najniższy na forum :mrgreen: 165cm (56kg)często sie glebie,no nawet prawie zawsze ale jest śmiesznie... :twisted:Ale to dlatego ze nie mam kostek i zawsze mi przud na zakręcie usieka :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda że jestem najniższy na forum  165cm

Nie martw sie od naszego wspolnego latania raczej wyzszy od Ciebie sie nie zrobilem :)

często sie glebie,no nawet prawie zawsze ale jest śmiesznie... :twisted:Ale to dlatego ze nie mam kostek i zawsze mi przud na zakręcie usieka

Ja tam jak sie glebne to raz a porzadnie :lol: .

NIe oszukujmy sie- w enduro niski wzrost czasem przeszkadza... Czesto to odczuwam np. gdy jade pomiedzy koleinami wyjezdzaonymi przez jeep'y i potrzebuje sie podeprzec. No ale gleby spowodowane niskim wzrostem wcale nie sa niebezpieczne, bo z reguly odbywaja sie przy niskich predkosciach! Pozatym jak lezy jakies drzewo przewalone to panowie koledzy musza klasc motocykle i przechodzic w kucki a ja sie tylko troche schylam i mam to gleboko w d*pie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...