Pawel Opublikowano 27 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2005 Ja bym się ze wstydu spalił, jakbym zastosował pomarańczowy silikon. Dla mnie to porażka, jeśli chodzi o względy estetyczne. Używam czarnego, albo szarego przeznaczonego specjalnie do łączenie połówek silnika czy misek olejowych w samochodach (w wielu przypadkach aluminiowe miski olejowe są skręcane właśnie na taki specyfik). Inna sprawa - trzeba wiedzieć, jak się to uzywa - dwie podstawowe zasady - nie przesadzać z ilością, bo i tak uszczelnia to, co jest pomiędzy warstwami, a nie cały syf, który wystaje na boki, po drugie - odtłuszczenie powierzchnii. Silikon nie jest narzędziem dla papraków, tylko bardzo pomocnym środkiem stosowanym nawet w fabrycznie składanych silnikach. Wszystko zależy od jego jakości i formy uzycia. A co do ceny 300 zł za komplet uszczelek - dużo i mało. Jest tam uszczelka pod głowicę, pod cylindry, uszczelniacze zaworowe, uszczelnienie wydechu i kilka innych, których nie da się zastąpić domowymi sposobami. Oczywiście, jak ktoś chce 1 uszczelkę pokrywy sprzęgła, to można ją sobie wyciąć. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 Jeszcze słówko o tanim materiale na uszczelki kartonowe (nie pod głowicę!).Z moich obserwacji i to nie tylko w stosunku do silników motocyklowych, wynika, że doskonałym materiałem na uszczelki jest papier z map nawigacyjnych. Najlepiej nadaje się ten z map Admiralicji Brytyjskiej (nie amerykański, bo dużo cieńszy i mniej odporny na wilgoć). Na statku zwykle mechanik robiący często uszczelki bywa w dobrej komitywie z II oficerem nawigacyjnym (który kasuje zużyte mapy).Papier na mapy nawigacyjne jest odpowiednio gruby, bardzo odporny na wilgoć, niemal wcale niekurczliwy i nie rozłazi się po nasączeniu olejem.Na wybrzeżu można dość łatwo za darmo dostać ze dwa arkusze starej mapy niezdatnej już do nawigacji i idealnej na uszczelki. Jeśli kto potrzebujący z okolic Trójmiasta to mogę podpowiedzieć gdzie można dostać taką starą mapkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 300 zlotych za komplet uszczelek to nie duzo w porownaniu do 1500-1800 zl za komplet uszczelek do KZ 1300- z czego sama pod glowice 780 zl.Jesli chodzi o poprawki - poprawialismy pewna kultowa fabryke- bowiem jej oryginalne uszczelki to porazka- najpierw zaczal lac tylny cylinder(po 3500km) - zrobilismy tyl- po 500 km, zaczal przedni lac, wiec trzeba bylo przedni robic.Material na uszczelki nie przekraczal 2-3mm+ delikatkie jak zwykle silikon- firmy Yamaha(160 zl za 400ml). Narazie zdalo egzamin, a nawiniete 12000 km. Pozdr. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 Używam czarnego, albo szarego przeznaczonego specjalnie do łączenie połówek silnika czy misek olejowych w samochodach (w wielu przypadkach aluminiowe miski olejowe są skręcane właśnie na taki specyfik). Pawel zdradź tajemnicę jakiej firmy silikonu używasz i gdzie to można kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 Jutro podam Ci wszystkie dane (opis, cena itp), nie chce mi się teraz zapylać do warsztatu (zimmno, godzina 23:11 :-)). Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marzier Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 Zainteresował mnie temat uszczelek w silnikach 4t, :P Bardzo interesująco brzmiały propozycje jak wykonać je metodą, że tak sie wyrażę "chałupniczą" :lapad: Ja osobiście jestem zwolennikiem silników 2t (crosowych) w których uszczelka silikonowa odgrywa olbrzymie znaczenie, szczególnie na łączeniu karterów silnika. Ale informacje tu uzyskane okazały sie bardzo rzeczowe i na pewno sie przydadzą jak wejdę w 4t!Pozdro dla wszystkich ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pałlo Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Też się podłącze pod temat dorabiania uszczelek. Oczywiście nie wszystkie można dorabiać. Należy poszukać materiału o grubości 0.5 mm firmy Klingeryt ( odradzam stosowanie do motocykli materiału o nazwie GAMBIT) i mając w domu skaner większość pokryw można poprostu zeskanować powierzchnię i nadrukować na materiale. Sposób szybki i skuteczny z wyjątkiem dużych pokryw.Stosowanie silikonu jest ostatecznością. A na to to nie wpadłem... a co do dużych pokryw to ... duży skaner.. albo poprostu zrobić xero (tylko nie wszyscy chcą kserować na grubszym materiale).. Dzieki za udostępnienie pomysłu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marknt Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 my używamy z kumplami ( z którymi jeżdzę) tylko silikonów (niektórym ,nie zależy , używają czerwonego silikonu i tak moto jest jest cały czas w błocie).Ale na uszczelki nadają się świetnie duże kalendarze o takiej specyficzniej budowie struktury papieru , jak preszpan , spróbujcie zbadać jak macie możliwość . Wypróbowane , extra. Ale na skan jak P. Dudek to super. Ja jednak starą metodą na lekki młotek odbijam kształt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.