blaz-88 Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Cześć. Wymyśliłem osttnio jak zbudować podgrzewanie powietrza ssanego przez motor(dwusuwa).Tylko że nie jestem pewny czy to w jakimś stopniu polepszy jego osiągi. Jeśli ktoś wie coś na ten temat, to proszę bardzo sie wypowiadać. Jeśli to miało by jakiś sens mugłbym przedstawić dokładnie jak takie cos zbudować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Wymysl lepiej cos co by ochladzalo to powietrze, bo tak pogorszysz a nie polepszysz osiagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miaziu Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 właśnie , czym zimniejsze i czystrze powietrze tym lepsze osiągi ( benzyna powinna być ciepła ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr7557 Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Ja znam patent na ogrzanie bęzyny... Wężyk od paliwa puszczasz miedzianą rurką wokół cylindra. Działa dopiero kiedy motor się zagrzeje. Ale zastanawia mnie coś innego. Widziałem fajny tunning do malucha. Chodzi tu o magnetyzery powietrza i bęzyny. O ile mi wiedomo działa to tak że powietrze jest elektryzowane ujemnie a benzyna dodatnio co powoduje lepsze wymieszanie sie mieszanki, a co za tym idzie większą moc wybuchu, mniejsze spalanie itd. Może zastosować by to w motocyklu :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Blaz88 chyba cos sie Tobie pomyliło, chodzi by do cylindra dochodziło jak najchłodniejsze powietrze, a nie jak najcieplejasze, po to są stosowane np. intercoolery.Piotr7557 zapomnij o tych magnetyzerach, praktyka z teorią tutaj ma bardzo mało wspólnego. Jakby to działało to ludzie by masowao magnetyzery montowali, a tak to... wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Witam. zimne powietrze w tym przypadku sie na niewiele zda ponieważ jest to silnik zasilany gaznikowo co sie równa słabemu rozpyleniu paliwa Zimne powietrze bedzie powodowac skraplanie sie benzynki w kolektorze ssacym inaczej mówiąc naruszenie struktury mieszanki=słaby wracając do tematu podgrzane powietrze tez nie jest za dobre ponieważ silnik bedzie słaby wiadomo czym cieplejsze tym wieksza objetośc czym wieksza objetośc tym mniej do zassa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 najwyraźniej chodziło koledze o elininacje jazdy na ssaniu czy nierówności pracy na dopiero uruchomionym silniku :-) jesli juz to zobacz blaz-88 jak to w przypadku powietrza zrobiono np w renaulcie 19 z silnikiem E6 J- (pomysł sam! choc to całkiem inna beczka..)nie powinno sie hamowac myśli technicznych! dlatego b.-88 kombinuj a może cos z tego wyjdzie? jeśli tak to zamieść koniecznie uwagi i spostrzeżenia z chęcią foto! moze to będzie ciekawa" instalacja" a może przestroga dla innych ....:-) nie trać wiary mirek [ Dopisane: 13-11-2005, 14:41 ]próbę eliminacji znaczy się :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Im zimniejsze powietrze tym mniejsza objetosc zajmuje. Wiec gdy silnik zassa goracego pow to w objetosci bedzie stosunkowo mniej tlenu niz w powietrzu chlodnym, gdzie przy takiej samej objetosci znajduje sie wiecej tlenu. Po to sa coolery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Zimniejsze powietrze jest "cięższe" i gęstsze, a co za tym idzie więcej jest tlenu. Idą dalej miszanka będzie lepiej spalana. Przynajmniej na moje oko tak to wygląda. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 jesli juz to zobacz blaz-88 jak to w przypadku powietrza zrobiono np w renaulcie 19 z silnikiem E6 J- (pomysł sam! choc to całkiem inna beczka..) Czyli jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 Tylko ze coolery powietrza maja uzasadnione zastosowanie w turbo dieslach. Tam powietrze za sprezarka jest dosc znacznie podgrzane. W coolerze sie chlodzi aby w jednostce objetosci bylo jak najwiecej tlenu. A paliwo jest dostarczane osobno, nie z powietrzem.No i paliwo jest dosc mocno "rozdrobnione" po wtrysnieciu wiec odparowuje bardzo szybko.A co do ogrzewania paliwa, nie wiem jak w renault jest ale sa takie gazniki co sa ogrzewane plynem chlodniczym (plyn przelatuje przez gaznik kanalami i ogrzewa wstepnie paliwo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dabu Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 tak też jest w niktórych volkswagenach tam jest ogrzewany płynem chłodniczym kolektor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 tak też jest w niktórych volkswagenach tam jest ogrzewany płynem chłodniczym kolektor A to nie chodzi o wychładzanie kolektora/gaźnika? :roll: Bo pęd powietrza wrzelatując z dużą szybkością wychładza te elemanty? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 A co do ogrzewania paliwa, nie wiem jak w renault jest ale sa takie gazniki co sa ogrzewane plynem chlodniczym (plyn przelatuje przez gaznik kanalami i ogrzewa wstepnie paliwo).Yamaha Dt125r tak ma, ale sluzy to przedewszystkim temu aby krysztalki lodu w zime nie osadzaly sie w gazniku (moto sie wtedy nie wkreca na obroty, nie rowno pracuje i nie trzyma obrotow) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 tak też jest w niktórych volkswagenach tam jest ogrzewany płynem chłodniczym kolektor Nie tylko w volkswagenie. Umożliwia to spalanie uboższej mieszanki dzieki dokładnemu odparowaniu i wymieszaniu. Z podobnego powodu kolektory ssące są porowate a nie gładkie - mieszanka przepływa wtedy turbulentnie a nie laminarnie. Dzięki tym mini turbulencjom jeszcze dokładniej miesza sie paliwo z powietrzem, obniża się spalanie, niestety kosztem osiągów. Nie wygładza się również kanałów w układzie chłodzenia. Woda musi podlegać zawirowaniom żeby ciepło sie rozeszło, tak jak mieszamy zupę w garnku przy gotowaniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.