Skocz do zawartości

Luz tłok-cylinder po remoncie


marknt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie wczoraj odebrałem cylinder po tulejowaniu do starego tłoka .

przymierzam , mierze średnicówką na spoko w domu i co , luzy sięgają 0,3 mm , patrząc pod światło przy włożonym tłoku też są prześwity , co o tym sądzić , już się zagotowałem , chyba jutro pójdę reklamować . Czy taki luz jest dopuszczalny ??? I jeszcze jedno , czy na zamku pierścienia luz 0,4 mm to też nie za dużo.

[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam, z tego co się orientuję to luz tłoka zależy od jego średnicy i rodzaju chłodzenia silnika, na ogół luz montażowy tłok/cylinder to 0,04 mm a luz na zamkach pierścienia ok. 0,2 mm.

 

Ja mam podobny problem, wiem że 0,8 mm luzu to graniczne zużycie a mój motocykl ma od 0,8 do 1 i poza tym brak progów na tulei cylindra, w związky z tym mam pytanie czy sama wymiana pierścieni pomoże czy też trzeba robić szlif, model motocykla to "gienek" 250 chłodzony powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marknt jesteś pewnien ,ze 0,3 a nie 0,03?

jaka to średnicówka? zegarowa? tam każda kreska jest co 0,01 mm no i czy dobrze zmierzyłeś tłok? producent tłoków podaje gdzie mierzyć średnicę i na pewno nie jest to denko tylko w określonej odległości poniżej pierścieni i najczęściej w płaszczyźnie prostopadłej do sworznia tłokowego

co to za motocykl? jaki to slinik? 2T? 4T? weteran, czy moze coś nowego? najlepiej poszukaj danych fabrycznych

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz domierzyłem bez nerwów , jest luz (0,1 mm) , na przekątnej sworzeń -przód cylindra , na prostopadłej do sworznia jest 0,05. U góry tłoka 0,2 , ale była dorabiana tuleja , więc tłok został stary , a na zamkach 0,4 mm. To jednak chyba za dużo .

Mierzyłem jak pisałeś w poprzednim poście. Co do manuala to trochę za dużo , i znowu się wk....am , na tego fachowca , może nie potrzebnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jezeli pasujesz cylinder ze starym tlokiem to musisz sie liczyc z tym, ze nie jest on nowy. CO za tym idzie nie ma zachowanych wymiarow, w jednym miejscu bedziesz mial luz wiekszy w innym mniejszy, dziwi mnie tylko czemu masz taki luz na pierscieniach :roll: Posiadasz nowe oryginalne czy tez dorabiane na zamowienie? O ile rozni sie srednica cylindra od nominalu...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim jaki to silnik ?

Jezeli to japonia chlodzona powietrzem to powinienes robic pomiary na1/4 wysokosci tloka od konca plaszcza tloka w osi sworznia i prostopadle i potem zrobic 6 pomiarow cylindra w obu plaszczyznach na dole , w srodku i na gorze tulei. Jezeli luz wynikajacy z roznicy miedzy jakimkolwiek pomiarem tloka a pomiarem cylindra przekracza 0.12 mm to jest zle, ale okolo 0.1 to tez jest dosc luzno.

Przerwe na pierscieniach wlozonych w cyl badasz wpychajac kazdy z nich tlokiem, tak by byly ustawione poziomo w stosunku do tulei.

Zwykle wielkosc graniczna przerwy to jest 0.7 mm, tzn jesli jest przekroczona to pierscienie do wymiany. 0.4 byloby w tym przypadku OK.

W silnikach chlodzonych plynem tolerancje beda o 1/3 ciasniejsze.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik KLR250' date=' 4T , chłodzony cieczą.[/quote']

to masz za duże luzy

a dlaczego nie kupiłeś nowego tłoka i nie zrobiłeś szlifu pod niego? tuleja była juz 'skończona'?

tłok do tego sprzeta nie powinien być drogi, a samo przeszlifowanie tulei tak samo

miałbyś znacznie mniej problemów

teraz zostaje poskładać silnik i jeździć jak jest, albo zrobić to jak powinno być, zima siezaczyna, bieraj kasę i na wiosnę będziesz miał enduraka jak znalazł :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wczoraj odebrałem cylinder po tulejowaniu do starego tłoka .  

przymierzam , mierze średnicówką na spoko w domu i co , luzy sięgają 0,3 mm , patrząc pod światło przy włożonym tłoku też są prześwity , co o tym sądzić , już się zagotowałem , chyba jutro pójdę reklamować . Czy taki luz jest dopuszczalny ??? I jeszcze jedno , czy na zamku pierścienia luz 0,4 mm to też nie za dużo.

Dla KLR 250,podobnie zrezta jak dla inych jednocylindrów enduro luz tłok cylinder na poziomie 0.02-0.03 (fabryka).W zamku 0.15 do 0.35. Jeśli mierzysz średnice tłoka w jego płaszczu ,czyli mniej więcej 15 mm od końca i takie luzy Ci wychodzą to jest 10 razy za duzo :P. Jeśli mierzysz w poblizu pierścieni to żle mierzysz bo nie uwzględniasz zbierzności w stożek tłoka. By może fachura ,który to robił wzioł pod uwage nowy tłok a nie twój "zorany".

A swoja droga to dziwny remont, zawyczaj wystarczy wymienic tłok + szlif tuleii.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...