Skocz do zawartości

Jak nasmarować tłoczki hamulcowe?


Adam Paweł
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

darek - musisz popracować nad wyrażaniem swoich myśli w piśmie' date=' interpunkcją i swoją wiedzą o mechanice. Daj sobie na luz, przeczytaj parę książek i nie zmuszaj się do radzenia. To ma być poradnik, a nie pamiętnik z pisania bzdur na forum.[/quote']

Po co kur.a pokazujiesz ze jestes kozakiem jak nic na temat nie napisales i zapewne nie wiesz , a tak na marginesie jaką ty wiedze posiadasz ? :D Nie zebym sie chwalil ale koncze szkole mechaniczna , niejiedna ksiażke oblatałem i w warsztacie pracuje 3rok ;) Można i wymienic bez wymiany plynu ale po co dwa razy ta sama robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bycie mistrzem w pisaniu najdłuższych zdań złożonych nie oznacza, że trzeba koniecznie się wypowiadać. Ja dyplom technika mechaniki zrobiłem już parę lat temu, ale nie w tym rzecz, bo nie mam w zwyczaju się licytować.

 

Wymiana klocków i płynu to dwie sprawy, które nie są ze sobą powiązane.

 

Nie zawsze ujmowanie płynu jest konieczne, zwłaszcza jeżeli wcześniej płynu się nie dolewało. Jeśli tłoczek stawia opór to wystarczy wcisnąć go używając małego ścisku stolarskiego. Jeśli ktoś wcześniej nie wiedział co to mechanika to trudno go nakłaniać, żeby sam odpowietrzał sobie układ hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widze ze temat jaki Vlaad zalozyl o poradach w mechanice ogolnej mial sens - trzeba opracowac jakis system udzielania porad pytajacym, specjalnie nowym na forum.

Na razie wydaje mi sie ze w wypadku tego typu sporow moderator powinien wkroczyc z prosba o wyjasnienie sprawy do ktoregos z `mechanikow`.

 

Adam M.

PS. Ja w ogole nie zagladnalem do tematu uznajac to za sprawe oczywista.

Niestety byl to blad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, prywatne "wyjazdy" co do swojej praktyki i wykształcenia sobie darujcie. A co do tematu - odkręcania odpowietrzników itp nie jest konieczne do wciśnięcia tłoczków, bo układ działa w dwie strony i przy sprawnej pompie. Dwa - zawsze się staram doprowadzić "mobilość" tłoczków do takij formy, by dało się je wciskać palcami.

 

Panowie (to ogólnie) - więcej konkretów, mniej przepychanek, chociaż w tym dziale. Syf to mamy już w polityce :-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Reasumując - jak się zmienia klocki to powinno zmienić się płyn.

Chyba, że jest to enduro, gdzie klocki zmienia się kilka razy w sezonie, wówczas nie ma sensu za każdym razem zmieniać płynu.

Radzę raz na sezon mieć zmieniony płyn hamulcowy, niezależnie w jakim stanie są klocki.

A jak ktoś chce zostać przy starym płynie to: do wymiany klocków nie jest potrzebne ani spuszczanie płynu hamulcowego, ani (w większości przypadków) nawet zdejmowanie zacisku.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...