Gość Anonymous Opublikowano 24 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2003 Witam wszystkich, mam pytanie: gdzies przeczytalem ,ze do Junaka pasuje gaznik od Jawy 350. W zwiazku z tym ,ze moj gazniczek od Junaka szlak trafil, postanowilem skorzystac z tej informacji i zalozyc gaznik z Jawki. Niestety za diabla nie moge go wyregulowac - (odpala i zaraz gasnie). Pytanie - czy ktos ma doswiadczenie w tym temacie - bylbym wdzieczny za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_10 Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 Ja próbowałem kiedyś założyć gaźnik od CZ 175. Nie miałem wolnych obrotów, tylko cały czas szalenie wysokie. Przyczyną był za niski poziom paliwa, w efekcie za uboga mieszanka, a to u Ciebie wygląda na jeszcze uboższą. Kumple zakładali grube podkładki pod komorę pływakową, a ja po prostu go wywaliłem i wróciłem do wyświechtanego we wszystkie strony pegaza. Spróbuj wymienić przepustnicę lub ten walec, który wchodzi w przepustnicę i siedzi w nim dysza od wolnych obrotów. Jeśli masz duży luż na przepustnicy to możesz podnieśc poziom paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 Dzieki za podpowiedz, sprobujemy - zobaczymy co z tego wyniknie. Dam znac co i jak. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepcio Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 Ja w Junaku mam jawoski gaznik i jest oki bez zbednego kombinowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 6 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2003 byl taki moment w produkcji junaka, to znaczy zdazylo sie to wtedy, gdy skanczyla sie umowa na dostarczenie amali, i jeszcze nie bylo pegazow, ze zastosowano w motocyklach jikowy - te z pionowa komora plywakowa z boku korpusu,wyczytalem o tym w jakims motorze starym chyba, a takze bylo to gdzies w danych technicznych, w jakims poradniku motocyklisty etc.sam sprobowalem tez z tym gaznikiem, i rzeczywiscie zajebiscie trudno bylo go ustawic - duzo zalezalo od zastosowanej dyszy wolnych obrotow. na jednej /oznaczenie chyba 55/w ogole nie udalo sie nic zrobic, a na drugiej 45 - jakos to zaczelo chodzic. ale to byla meka.proby z tym gaznikiem przeprowadzalem gdzies tak po 10-letnim stazu z junakiem , czyli nie moge powiedziec , ze sie dopiero uczylem.jikowa nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 1 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2003 Witam Mam pytanie do tych co już jeżdżą na dobrze wyregulowanym gaźniku z Javy. Jakie macie dysze w swoich gaźnikach, bo ja kupiłem 3 sztuki i w jednym brakowało dyszy, a w pozostałych są inne poszczególne dysze :? (gaźniki są fabrycznie nowe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 17 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2003 Czesc! Jakis rok temu takze nabylem gaznik od Jawy 350, ale nijak nie da sie go u mnie wyregulowac, jakos dziwnie na nim chodzi, lepiej na wlaczonym ssaniu, inaczej nie ma wolnych obrotow takich jak powinny byc lub wrecz gasnie zaraz od srednich obrotow.Probowalem juz roznych ustawien i nic, najlepiej silnik chodzi, gdy w akcie desperacji naciolem na iglicy dodatkowy rowek ( podnoszacy iglice jeszcze wyzej - zanczy sie wzbogacenie mieszanki ) . Ale tak nie zamierzaklem jezdzic ( i tak do niczego... ) i wrocilem do pegaza, ktory sie sprawuje niezle, i nie mam zamiaru teraz cos w tym temaciekombinowac... Cos jest nie tak z tym moim Jikovem... Ma ktos jakis sposob??? Sprawdze symbol dyszy jak znajde czas ... sesja... i podam, moze faktycznie tu tkwi problem...Randy, na tych gaznikach silnik dobrze pracuje? PozdrawiamWulkan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 18 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2003 Witam Ja też podam te wymiary dysz jak znajdę chwile czasu. Co do tego czy Junak dobrze chodzi na tym gaźniku to powiem tylko tyle, w mojej okolicy jeżdżą conajmniej dwa z takimi gaźnikami i sprawują się dobrze. Dodam jeszcze, że jeżeli sam T. Sałek polecał ten gaźnik w jednym ze swoich artykułów o Junaku to znaczy, że musi on działać i sprawować się dobrze :P . Szkoda, że nie podał jak go wyregulować i jakie dysze zastosować. Ja jak mówiłem mam 3 nowiuteńkie takie gaźniki i jeden stary i niekompletny i w każdym z nich coniektóre dysze różnią się między sobą... :? Gaźniki pójdą do 3 silników, które obecnie mam w remoncie i dlatego chciałem się dowiedzieć o tych dyszach od kogoś kto już na tym gaźniku jeździ i dobrze mu się spisuje Junak. Jeszcze jedna rzecz, jeżeli będziecie odpowiadać to proszę także o podanie jaki jest zastosowany tłok w silniku, którego gaźnik opisujecie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 Nie będę tworzył nowego tematu i tu zapytam o Jaśkowego Pegaza. Wymieniam pływak i zastanawiam się jak ustawić prawidłowo poziom paliwa w komorze pływakowej? Wiem, że poziom powinien być 8mm powyżej osi/śruby mocującej obudowę, tylko jak to ustawić 8O . Czy pozostaje tylko metoda prób i błędów z wyginaniem popychacza zaworu iglicowego? Czy nowy pływak/popychacz powinien być już dobrze ustawiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 Sposoby sa dwa. Możesz dorwać gdzieś śrubę 31 i dorobić do niej króciec do którego podłączysz przeźroczysty wężyk który po odkręceniu kranika na zasadzie naczyń połączonych pokaże Ci pozom paliwa. Albo drugie wyjcie ( prostsze ale mniej dokładne)Wykręcasz komorę pływakowa wraz z gaźnikiem zaznaczasz wymagany poziom paliwa na zewnątrz komory pływakowej , na króciec komory zakładasz nowy wężyk, a potem całość powoli wkładasz pionowo ( tak jak na widoku B-B ) do naczynia z benzyną dmuchając jednocześnie przez wężyk ( dlatego musi być nowy) w momencie kiedy iglica zamknie zawór i nie możesz już przecisnąć powietrza , patrzysz jak głęboko zanurzyłeś komorę pływakowa w paliwie. Powinien on się mniej więcej pokryć że znakiem który wcześniej zaznaczyłeś Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 DZIĘKIRysunek malina... i tak to można działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 31 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2003 To jak będzie z tymi dyszami :?: :?: Napisze ktoś w końcu na jakich jeździ czy będe musiał sam się bawić :?: :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 23 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2003 Jednak musiałem bawić sie sam :( Tak więc zakupiłem jakiś czas temu 3 gaźnik do Jawy TS 350. We wszystkich były takie same dysze, zaczynając od głównej: 107, 75, 45. Niedawno doprowadził mnie do szału mój Pegaz który spisywał się jak dotąd dobrze i postanowiłem założyć tego Jikova. Maszyna odpaliła na "rys" i mile zaskoczyła mnie równą pracą bez żadnych parsknięć z gaźnika co w Pegazie miało miejsce cały czas pod koniec jego żywota w moim Junku. Wchodzenie na obroty było bardzo szybkie, bez żadnego zadławienia, to samo było z powrotem do wolnych obrotów. Żaden Pegaz nie jest w stanie spowodować tak dobrej pracy silnika, nawet nowy :!: Przekonałem się o tym korzystając z okazji którą stworzył mi mój znajomy dopadając na motobazarze w Łodzi fabrycznie nowego Pegaza...Gaźnik ten owszem pracował ładnie i równo na wolnych obrotach jednak jak mówiłem nie jest w stanie dorównać Jikov'owi pod względem wkręcania silnika na obroty i odwrotnie.Wracając do Jikov'a, miałem następujący problem, otóż wielkości dysz które mam w tych gaźnikach okazały się za duże i mieszanaka była za bogata, motocykl mimo opisanych osiągów dymił na czarno. Długo czekałem na Wasze odpowiedzi o wielkości dysz na których jeździcie ale się nie doczekałem :x , może w końcu napiszecie...Miałem jeszcze niekompletny gaźnik wyglądający identycznie i postanowiłem sprawdzić jakie ma dysze, no i okazało się że są inne 8O ...Zaczynając od głównej: 92, 72, 40. Główna miała inny gwint i mniejsze gabaryty niż te zakupione przeze mnie dlatego nie byłem w stanie jej wymienić ale pozostałe dwie wymieniłem, obniżyłem maksymalnie iglice i problem zbyt bogatej mieszanki został w znacznym stopniu rozwiązany :D .Musze jeszcze gdzieś dopaść tą główną mniejsza i dopasować ją do gaźnika bo motocykl po spuszczeniu z gazu strzela w pusty tłumik z wielkim hukiem :lol: . Teraz coś o osiągach, mój Junaczek to przeróbka z tylnym kołem 15" i oponą 140/80 z oryginalną zębatką i 22 zębną zebatką zdawczą (ta przy silniku), ogólne przełożenia odpowiadają więc oryginalnemu Junakowi na zębatce 21 zębów. Oryginalny Junak na zębatce 21 ma dłuższe biegi ale przyspiesza wolniej w stosunku do 20 natomiast mój ma długie biegi i przyspiesza jak oryginał na 20 :!: Tłok mam oczywiście od FSO 1500, zawory mają wagę po 90 gram, są polerowane i mają korygowane krawędzie. V-max'a jeszcze nie sprawdziłem bo licznika nie mam 8) ale niedługo zrobie to jadąc z Hondą Black Widow a następnie dla porównania z Suzuki Marauder.Podsumowując, gaźnik nadaje się do Junaka i nie ma większych problemów z jego wyregulowaniem. Nie wiem natomiast jak będzie się zachowywał przy oryginalnym tłoku ale niedługo to sprawdze i opisze. Pozdrawiam i ponownie zachęcam do opisania Waszych doświadczeń z tymi gaźnikami :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 23 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2003 Aha :!: zapomniałem o filtrze powietrza, musiałem założyć stożkowy z powodu małych oporów przepływu. Jak tylko podłączyłem gaźnik elastycznym przewodem do oryginalnego filtra Junaka to nie dało się jeździć, silnik był zalewany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepcio Opublikowano 24 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2003 Aha zapomniałem silnik z takim gaznikime staje się bardzie j czuły na ustawienia zapłonu występują kłopoty z wysokimi obrotami ,ale wszystko jest do zrobienia.Pozdrawiam 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.