Skocz do zawartości

[help] filtr powietrza K&N w B12 - problem


Bandzior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Któregos pieknego sobotniego popołudnia wybrałem sie do berlina celem ulepszenia i tak niezłej Suzy GSF1200. Łupem padł m.in. filtr powietrza K&N. Czytałem wiele dywagacji na temat sensowności stosowania tychże filtrów, ale już się zdecydowałem i kupiłem, więc do rzeczy.

 

Pytanie raczej do mechaników, choć może ktoś równiez miał podobne problemy. Motocykl został wyregulowany (gaźniki) wraz z nowym filtrem (bez zmiany dysz, iglic i ich położenia). Wyłącznie mieszanka, pływaki i synchro. Po odkręceniu gazu w jeździe próbnej pojawiło się wyrażne szarpnięcie do tyłu, jakby zadławienie, po czym Bandit rwie do przodu jak opętany :) Ma to miejsce po hamowaniu silnikiem lub jeździe ze stałą predkoscią obrotową w pełnym wachlarzu predkości, nie ma natomiast problemu przy ciągłym przyspieszaniu. Na starym filtrze jest ok, a jak stwierdził "spec-mechanik": filtr K&N trzeba nasączyć (mimo iż fabrycznie naśączony).

 

Tak tez uczyniłem w dniu dzisiejszym. Filtr wysechł (ok 1,5 godz w temp. pokojowej, zamiast zalecanych 20 min) i... jest jeszcze gorzej!! Motocykl nie jedzie prawie w ogóle. Stary filtr: znów Ok, choć jakby na zimnym się ksztusił/dławił (czyżby część nasączacza dostała się do gaźników?)

 

Co robić? Znajomy sugeruje podnieść iglice o jeden ząbek. A mnie nie do śmiechu dalej 'eksperymentować' i szlak powoli trafia, bo z super pracującego motocykla, chcąc polepszyć-pogarszam.

 

Help :!: :P :?: z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy filtrach o mniejszych oporach przepływu maleje podciśnienie w gaźnikach i związku z tym mniejsza ilość paliwa dostaje się do silnika.

Możesz na wstępie spróbować wyciągnąć iglice do góry. Tyle że da to efekt w średnim zakresie obrotów.

Przy obrotach bliskich maksymalnych wydatek paliwa jest determinowany tylko i wyłącznie przez dysze główne.

Tak więc jeżeli nie będziesz zadowolony z mocy maksymalnej , można spróbowac załozyć dysze większe o 10% od standardowych.

Tyle że najlepiej będzie jeżeli dostroisz to na hamowni. Tam efekt uzyskasz najszybciej i będzie on najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pipcyk dobrze gada 8) gazniki stozkowe to typowe konfuzory, czyli dysze w ktorych kosztem predkosci wzrasta cisnienie gazow, w naszym przypadku powietrza, w rezultacie osiagamy nizsze podcisnienie. Koniec koncow musimy podniesc iglice badz zwiekszyc dysze :lol: Nie zaklada sie filtrow sportowych tylko po to zeby ladnie wygladaly, w koncu czyms to stadko konikow nakarmic trzeba...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma K&N jak również BMC robi filtry do motocykli w różnych wersjach i na to trzeba zwrócić uwagę.

Podstawowym jest filtr zamienny czyli zastępujący papierowy wkład i w tym wykonaniu silnik bez dodatkowych regulacji powinien pracować poprawnie czasami tylko zwiększa się dziura w gazie.

Drugą wersją wykonania są filtry sportowe do danego typu motocykla i z nimi jest większy problem bo równolegle należy do gaźników założyć zestaw DynaJet Stage 1 do 3.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowym jest filtr zamienny czyli zastępujący papierowy wkład i w tym wykonaniu silnik bez dodatkowych regulacji powinien pracować poprawnie czasami tylko zwiększa się dziura w gazie

własnie taki filtr założyłem, dziura (?przepaść) powstała 'w gazie' była na tyle niebezpieczna, że uniemożliwiała sprawne przyspieszanie/wyprzedzanie.

 

nie udało się takze podnieść na koło :| więc takie efekty uboczne, związana z zakładaniem filtra, mijałyby się kompletnie z celem.

 

to co dzieje się po nasączeniu filtra,przerosło moją wyobraźnię i wszelkie granice :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandzior - zacznę od końca. Najprawdopodnobniej za dużo nasączyłes filtry. Nowe K&N sa gotowe do montażu. nie trzeba nic z nimi robic (na opakownaiu powiniwen być napis factory preoiled - czy jakoś tak). A jaki masz wydech w motocyklu? Oryginalny?

 

I jeszcze jedno

 

Po odkręceniu gazu w jeździe próbnej pojawiło się wyrażne szarpnięcie do tyłu, jakby zadławienie, po czym Bandit rwie do przodu jak opętany Ma to miejsce po hamowaniu silnikiem lub jeździe ze stałą predkoscią obrotową w pełnym wachlarzu predkości

 

Kiedy on się dławi? Przy przyśpieszaniu? Czy przy hamowaniu silnikiem? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandzior - zacznę od końca. Najprawdopodnobniej za dużo nasączyłes filtry. Nowe K&N sa gotowe do montażu. nie trzeba nic z nimi robic (na opakownaiu powiniwen być napis factory preoiled - czy jakoś tak). A jaki masz wydech w motocyklu? Oryginalny?

wydech BOS' date='owalny,z aluminium. kolanka fabryczne (czyli wymieniona pucha z kawałkiem rury). dane z hamowni przed zakupem 116 KM :)

 

problemy 'z dziurą w gazie' były przed dodatkowym nasączaniem filtra. "specjalista" stwierdził,że za słabo nasączony (bo w stanach to dają dodatkowy mały pojemnik do nasączenia) - stąd kolejne objawy po nasączeniu :P

 

Kiedy on się dławi? Przy przyśpieszaniu? Czy przy hamowaniu silnikiem?

dławi się podczas przyspieszania,lecz najbardziej odczuwalne jest to w przejściu po hamowaniu silnikiem:

gaz zamknięty --> odkecenie na pół gwizdka --> czkawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zapytam jeszcze raz. Mam w SRADzie 750 na wtrysku włozoną wkładkę K&N w wersji postawowej i do tego dedykowany przelotowy kompletny układ wydechowy. Czy wtrysk paliwa przy takich kombinacjach elimniuje jakieś dodatkowe czynności serwisowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odstawiłem motocykl ponownie do serwisu jako reklamacje i okazało się co następuje:

 

"specjalista" wyregulował gaźniki Bandita WVA9 (model 2001) według ustawień dla wcześniejszej wersji (<2000). dziś odebrałem motocykl, wszystko pięknie gra i buczy, "dziura" się zminimalizowała, a po rozgrzaniu silnika jest prawie niewyczuwalna. jeśli będzie mi to przeszkadzać, to zgodnie z sugestiami - podniosę iglice. jednak dopiero za jakiś czas,gdyż przez te kilka dni abstynencji "wygłodniałem" i chcę nadrobić zaległości :-D

 

w tym miejscu dziękuję Wam wszystkim za jakże cenne rady i uwagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...