Gość brys Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Moment 576Nm przy 2tys.A g. prawda... Ten silnik uruchamia się przy wyższych obrotach... Inaczej by się poprostu zapalił...W artykule są jeszcze inne bzdety typu: i przetłoczyć 1200kg powietrza na sekundę.(chodzi o silnik). Chciałbym tylko sprostować - silnik śmigłowca Mi-8 (o mocy 1500hp' date=' spalający 425 litrów nafty na godzinę) przetłacza zdaje się 7kg powietrza na sekunde, więc jak taki malutki alisonek (moc znacie, spalanie około 100l/h) może nagle tłoczyć ponad tone powietrza? :P Dokładne dane dotyczące obrotów i powietrza postaram się zdobyć jak mój ojciec się obudzi bo niemam pamięci do liczb :) [ [i']Dopisane: 25-10-2005, 16:35[/i] ]Obroty przy których uruchamia się silnik Allison 250C 20J (bo taki właśnie jest w jedynym policyjnym Bell'u w Polsce) to 18% obrotów nominalnych - daje ponad 9000rpm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 zdaje się 7kg powietrza na sekunde no właśnie "zdaje się" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Niepamiętam czy to równo 7 czy może 7,5... Niech by było i 27 (ale nie jest) - i tak jest znacznie mniej niż podano... 2000 rpm też jest błędne więc nieufam już temu artykułowi.Jeśli niewierzysz to sam sobie policz jaka to obiętość - dla ułatwienia przyjmij gęstość powietrza 1,3kg/m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Wytłumaczcie mi jaka jest różnica w działaniu silnika odrzutowego jak w F 16, a turbiną gazową jak w MTT, bo na moje oko podobne to jest. Przede wszystkim różni się zasadą działania. W silniku odrzutowym napęd daje to, że "odpychasz się" od powietrza, które cię otacza. W szkole była omawiana zasada zachowania pędu. Jeśli wyrzucisz za siebie (do tyłu) gazy o jakiejs masie to motocykl musi pojechać do przodu z taką prędkością, aby pęd całego układu był zachowany (masa gazow * prędkość gazów = masa motocykla * prędkość motocykla). Oczywiście to największe możliwe uproszczenie.W silniku turbinowym (stosowanym nie tylko w helikopterach, ale również np. na statkach) gazy spalinowe napędzają wiatrak (turbinę właśnie) i z tego wiatraka za pomocą przekładni napęd podany jest na koło (motocykla).Różnica zatem znaczna. A co do ilości przetłaczanego powietrza to coś mi się nie zgadza. Weźmy 1 m3 powietrza, który waży 1,23 kg (dla ułatwienia rachunków 1,2 kg). Zatem 1200 kg na sekundę daje nam 1000 m3 powietrza! Nie podano średnicy turbiny, ale jeśli nawet wynosi 30 cm (czyli promień 0,15 m) to pole powierzchni przekroju turbiny ma 0,0675 m2. Aby przepłynęło 1000 m3 powietrza na sekundę to prędkość powietrza musiałaby wynosić ponad 14800 m/s. To jest 43,5 Macha (prędkość dźwięku w powietrzu ok 340 m/s)!!!Nie uwzględniłem tu rozszerzalności powietrza, ogrzania go do temperatury 2000 st. C, sprężenia w komorze spalania itd więc rachunek jest bardzo uproszony, ale orientacyjnie taka musiałaby być prędkość wpadającego "do motocykla" powietrza. A jeżeli komora spalania ma mniejszą średnicę (co jest moim zdaniem niemal pewne) to prędkość jeszcze musi wzrosnąć.Coś mi się wydaje, że ten tekst zawiera bajki na Prima Aprilis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Ja to najwięcej widziałem, zeby sie silnik do 16000rpm wkręcał. A gdzie tam do >22000 8O Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Może nie motocykla ale ciekawe trwaja prace nad nowym silnikiem odrzutowym 400 000obr/min :) Były też kiedyś silniki rotacyjne(obiło mi sie to gdzieś o uszy) któr wykręcały 100 000obr/min :P Pozatym silniki w bolidach formuły 1 :D(tam własnie stosowany jest inny rozrząd) Może ktoś nam o nim opowie:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 trwaja prace nad nowym silnikiem odrzutowym 400 000obr/min raczej nieprędko doczekamy się jego montażu w motocyklu............ciekawe jakie łożyska w nim zastosują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 W silniku turbinowym (stosowanym nie tylko w helikopterach, ale również np. na statkach)I oczywiście w samolotach :D A co do ilości przetłaczanego powietrza to coś mi się nie zgadza. (...) Coś mi się wydaje, że ten tekst zawiera bajki na Prima Aprilis.Jakbym już o tym pisał ;) Coś mi się wydaje że to niepowinno być 1200kg tylko 1200g (1,2kg)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 z tego co wiem :P To ma sie pojawić nowy rodzaj łożysk :D Z materiałów kompozytowych są juz wstępne prace:) Jedyne co ich zatrzymuje to konstrukcja sprezarki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 z tego co wiem Very Happy To ma sie pojawić nowy rodzaj łożysk Smile Z materiałów kompozytowych są juz wstępne prace:) Jedyne co ich zatrzymuje to konstrukcja sprezarki Rzuć linka chętnie poczytam o tym cudzie techniki.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Pozatym silniki w bolidach formuły 1 (tam własnie stosowany jest inny rozrząd) Co masz na myśli mówiąc o innym rozrządzie - to w F1 nie ma wałków ?? Magnetycznie otwierane są zawory czy jak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 magnetycznie otwierają sie w prszaku jesli sobie kupisz takie udogodnienie :D Tu sa sterowane wałkami za to nie ma spręzyn tylko poduszki powietrzne:) Nie mam linka ;) Takie nowinki są czasem przedstawione na telewizji w bibliotece na długich przerwach D: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adik Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Moment 576Nm przy 2tys.A g. prawda... Ten silnik uruchamia się przy wyższych obrotach... Inaczej by się poprostu zapalił... Co ty chlopie gadasz?? Silniki turbinowe maja najwiekszy moment obr, przy 0 RPM. Jakbys nie wiedzial w nich nie ma walu. Jest tylko turbina napedzana przez gazy spalinowe. I nie wciskaj kitu czlowieku bo jak widze niektorzy za bardzo wierza w Twoje glupoty.. poznaj prawa mechaniki i pogadamy :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 co nie przeczy ze posiadajadużą prędkość rozruchową:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Co ty chlopie gadasz?? Silniki turbinowe maja najwiekszy moment obr' date=' przy 0 RPM. Jakbys nie wiedzial w nich nie ma walu. Jest tylko turbina napedzana przez gazy spalinowe. I nie wciskaj kitu czlowieku bo jak widze niektorzy za bardzo wierza w Twoje glupoty.. poznaj prawa mechaniki i pogadamy[/quote']Więc czemu tamten osiąga największy moment przy 2000rpm a nie 0?? ;)Po głębszym zastanowieniu doszedłem do wnoisku, że te niskie obroty musiały byś mierzone nie na wale sprężarki, tylko tej drugiej turbiny, z której odbierany jest napęd (o ile mi wiadomo silnik śmigłowca składa się z dwuch częsci - piersza to sprężarka, komora spalania i turbina, a druga to turbina odbierająca energię gazów z cześci pierwszej, przy czym wały obu sekcji są niezależne) Przyznaję się bez bicia, że czasem szybciej napiszę niz pomyślę i wychodzą problemy :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.