Skocz do zawartości

Orlen Lubro


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się czy wymienic olej w Suzuki GS400 na wlasnie taki. Nie wiem jaki to olej - napisane ma SF/CC 20W50. Czy ktoś moglby się wypowiedziec na temat tego oleju? Opłaca się zmieniać na Orlenowy Lubro? Na etykiecie ma napisane ze uszczelnia luzy w starszych silnikach. Z tego co wiem teraz jest w silniku Lotos 10W40.

 

PS. szukałem w archiwum i o tym oleju nie ma nic

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to zalane do malacza z mocno wyjechanym silnikiem. Po zalaniu lubro potrafi zgasic kontrolke przy kreceniu rozrusznikiem ,ale jak sie rozgrzeje mocno to i tak lipa i sie swieci :| No i dalej kopci na niebiesko 10 razy mocniej niz Chart na docieraniu :-D Zaleta ze tanie i nawet troche rozpuszcza syf po selektolu. Raz tez wlalem do skrzyni w charcie i po pierwszej jezdzie wylalem bo sie wziol spienil i wszystko do kitu pracowalo.

Ja bym zalal do moto cos lepszego :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w SUZUKI MOTOR POLSKA czy dopuszcza ten olej.

 

Raczej nie bo już nawet do mojej katany z 82 musiał być SG... a tu masz SF więc to co nada się do malucha przy 4000 obr to niekoniecznie sprawdzi sie w GSie przy 8000...

Jak już tyle bierze to weź jakiś gęstszy motocyklowy typu 20W50 zawsze zużycie spadnie a więcej jak 20 pln/litr nie zapłacisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w SUZUKI MOTOR POLSKA czy dopuszcza ten olej.

 

Raczej nie bo już nawet do mojej katany z 82 musiał być SG... a tu masz SF więc to co nada się do malucha przy 4000 obr to niekoniecznie sprawdzi sie w GSie przy 8000...

Jak już tyle bierze to weź jakiś gęstszy motocyklowy typu 20W50 zawsze zużycie spadnie a więcej jak 20 pln/litr nie zapłacisz

 

Z tym ze ja nim nie wykreciłem chyba nawet 6 tysiecy obr/min... jezdze raczej spokojnie. Chodzi mi w zasadzie o to, co znaczy klasa oleju? Czym sie rózni SJ od SF?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałam a oczywiście się na tym nie znam to:

 

Jakość oleju określają kolejne litery alfabetu, np. SA, SB, SC itd. lub CA, CB itd. Im niższa litera alfabetu, tym niższa klasa jakości oleju. Np:

 

 

SE - olej przeznaczony do silników z lat '72-'80

SG - olej przeznaczony do silników prod. po roku '89 (z katalizatorem spalin)

CE - olej przeznaczony do diesel'i prod. po roku '83

CF-4 - olej przeznaczony do wysokoobrotowych silników z turbodoładowaniem prod. po '90r.

 

czyli wynika z tego, że olej oznaczony SJ jest lepszej jakości niż ten oznaczony SF.

 

Informacje ze stronki: http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

 

Paweł, jeżeli napisałam bzdury - proszę o wyrzucenie posta :) ( uczymy się na błędach ;) )

 

Pozdrawiam

Dori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki. Orientuje sie ktos, gdzie mozna zalatwic taka naklejke na katamaran, jaka Dori ma w podpisie???

 

Apropos - oleje samochodowe nie nadaja sie do motocykli. Jesli masz jakis w miare mlody motocykl, to lepiej nie oszczedzac na oleju. Jak duzo bierze, to kupuj jakis tani, ale koniecznie motocyklowy. Na stacjach benz. takich nie ma (raczej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr nie powtarzaj tych bzdur bo mnie o zawal przyprawisz.

Greedo ile ci bierze GS na 1000 km ?

 

Adam M.

 

Jakies 0,7 litra. Samochodowy sie nie nadaje do silnika w motocyklu? Ktory ja krece nie wyzej niz 6 tysiecy? Pozatym młody nie jest - ma 28 lat

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr nie powtarzaj tych bzdur bo mnie o zawal przyprawisz.

Greedo ile ci bierze GS na 1000 km ?

 

Adam M.

 

Jakies 0,7 litra. Samochodowy sie nie nadaje do silnika w motocyklu? Ktory ja krece nie wyzej niz 6 tysiecy? Pozatym młody nie jest - ma 28 lat

 

Znajdź wątek Adama M. o stosowaniu samochodowego Mobila 1 i będziesz wszystko wiedział...:)

 

Ja wcześniej też spokojnie w katanie stosowałem samochodowe i teraz też chciałem ale Paweł powiedział żeby jednak motocyklowy... :oops:

 

ale akurat leję pełny syntetyk 10W50 motocyklowy za 18 pln/litr ;)

 

Tak BTW w olejach klasy wyższej niż SH stosuje się dodatki obniżające tarcie co może choć nie musi wpływać na ślizganie się sprzęgła - z tego co pamiętam nawet w lokomotywie Adama póki się nie rozgrzeje taki poślizg wystepuje...

Szczerze mówiąc ja też raz do b12 nalałem 3,5 l półsyntetycznego orlenowskiego samochodowego 10W40 i jakoś sprzęgło się nie ślizgało

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...er=asc&start=50

 

No wiec prześledziłem temat. Wynika z niego ze olej motocyklowy różni sie od samochodowego tylko etykietą na butelce i jest to sciema marketingowa. Zastanawia mnie tylko, czy Orlen tej klasy (SF) powoduje szybsze zużycie np sprzegla, skrzyni itp. czy moge go bez większych obaw wymienić?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze ja nim nie wykreciłem chyba nawet 6 tysiecy obr/min... jezdze raczej spokojnie

I tutaj tkwi najważniejszy błąd w eksploatacji motocykli japońskich!!!!

Co znaczy według Ciebie spokojna jazda ? z tekstu wynika wyraźnie że nie kręcisz silnika i w ten sposób go niszczysz bo film olejowy nie będzie się tworzył samoistnie czy siłą Twojej woli tylko podczas kręcenia silnika w okolicach maksymalnego ciśnienia podawanego przez pompę olejową Twojego silnika. Można jezdzić spokojnie czyli w miarę wolno ale nie na wolnych obrotach tylko na niskim biegu i wtedy stosowanie oleju o bardzo słabych parametrach niszczy silnik.

Ktoś z przedmówców podaje przykład malucha ale nie wie że gdyby nowy maluch przez chwilę dostał na panewki wału ciśnienie rzędu 6 atm to po kilku minutach stop łożyskowy tychże panewek spłynie wraz z olejem do miski olejowej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w takich moto nie ma zaworu upustowego za pompa oleju ? I nie jest tak ze pompa uzyskuje max cisnienie juz na dosc niskich obrotach walu korbowego a na wyzszych cisnienie jest regulowane zaworem ? Pytam z ciekawosci i nie chce podwazac postu Piotra Dudka

 

Pozdrawiam Sputnick

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim GS 400 ma wal i wszystko inne :)) lozyskowane na lozyskach tocznych i spokojnie wytrzyma jazde na niskich obrotach przy wyzszym biegu, chociaz oczywiscie powinno sie go wykrecac wyzej zeby jakas moc z niego wyciagnac. Najprawdopodobnie ma juz wszystko rowno podjechane czyli zarowno prowadnice i ich uszczelniacze jak i pierscienie. Jezeli nie planujesz robic remontu to kazdy olej sie nada, tylko trzeba go czesto wymieniac.

Ja oczywiscie zawsze bede jezdzil na syntetyku, bo zabezpiecza on moje silniki przed zuzyciem o wiele lepiej niz cokolwiek innego - przede wszystkim zabezpiecza przed utrata sprezania przez zapieczenie pierscieni w rowkach, nie mowiac o lepszym filmie olejowym w ciezkich warunkach ( nie zmywa sie tak latwo jak reszta ).

Jak mozesz dostac tani syntetyk jak Marlew ( 18 zl/l ) to jest najlepszy wybor. Jak nie to wszystko mozesz lac, ale wymiany co 3 tys km. ( sposob amerykanski - kupuja najtanszy olej w Walmart i zmieniaja co 1000 mil, tak samo zreszta kurierzy motocyklowi w Anglii ).

Wracajac na chwile do problemu olejow syntetycznych samochodowych w motocyklach to tak jak sprzeglo jest na ostatnich nogach to samochodowy syntetyk z duza domieszka dodatkow `poslizgowych` pomoze mu zaczac sie slizgac, tak samo jak w nieszczelnym silniku syntetyk latwiej przesaczy sie przez nieszczelnosci niz mineral, ale gdy wszystko jest w porzadku to nic sie po prostu nie dzieje.

W moim motocyklu sprzeglo jest wzmocnione zeby przeniesc na asfalt te 130 KM w porownaniu z fabrycznymi 110 i nigdy nie bylo problemow z poslizgiem na syntetyku, cieknie tylko wtedy gdy popelnie omylke przy uszczelnieniu, czy uszczelniacz sie zuzyje i to tyle.

Do Marlewa - ja nie mam poslizgu tylko odwrotnie - sprzeglo mi ciagnie przez pierwsze 10 min, poki olej sie nie rozgrzeje - czyli jedziesz na wcisnietym sprzegle, chcesz czy nie chcesz ;)))

Powinienem jezdzic na 10W30, a nie 15W50 ale uzywam ten ostatni z uwagi na lepsze zachowanie w wysokich temperaturach np w korku w downtown, a tutaj korki w temperaturze 35+ to regula latem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...