Skocz do zawartości

"stożek" w dwusuwach?


madras30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

przecież przy zakładaniu filtra nie obcinamy żadnego krućca, nie skracamy łącznika gaźnika z cylindrem itp. długość kanału pozostaje niezmienna

 

ale zmienia się długość od gaźnika to filtra powietrza a to też ma wpływ na długość kanału ssącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam cz 350 i założyłem stożek bezpośrednio na gaźnik. Wywaliłem całą puszkę z oryginalnym filtrem i dorobiłem w jej miejscu obudowę do elektryki i akumulatora. Moto wygląda lepiej (wg. mnie i paru innych którzy widzieli) a co do pracy silnika to przesunął się maksymalny moment obrotowy w niższy zakres obrotów, (wyraźnie odczuwalne) i dźwięk jest lepszy(jak dla mnie, a to przecież mój motocykl). Poza tym wypolerowałem kanały w cylindrach . Przerobiłem ją trochę w stylu cafe racer. Jest mała szyba, kierownica od jakiegoś anglika typu cafe racer. Dla nie wtajemniczonych to trzecia fotka u góry forum to cafe racer.Pozdrawiam wszystkich posiadaczy dwutaktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w sprawie tych filtrów. Jak Ci się dusi na wysokich obrotach to musisz podnieść poziom paliwa w gaźniku( w Simsonach podnosi się o około 2mm) i podnieść iglicę i będzie działać. Też miałem taki problem. Jak zastosowałem te wskazówki to zaczęło wreszcie dobrze działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) z tym polerwoaniem kanalow to bylbym bardzo ostrozny a juz na pewno nie powiekszalbym ich...  

4) polerowanie walu nie wiem czy cos daje... wedlug mnie nie ale moge sie mylic..

 

Polerka kanałów to jeden z podstawowych zabiegów, jesli chodzi o rasowanie, czy tez raczej usprawnianie dwusuwów. Przy okazji też i powiększanie, ale nie " od sasa do lasa".

Polerowanie wału daje łatwiejszy przepływ mieszanki przez komorę korbową; przy okazji nalezy to samo zrobić z sama komorą.

Zdecydowanym na przeróbki polecam, jak koledzy wyżej, artykuły Tomasza Sałka ze Świata Motocykli.

A co do idei stożkowego filtra w dwusuwie, to zdecydowanie mówimy NIE. Daje mniejsze opory przepływu, pewnie dlatego że nie jest tak gęsty, jak filtr powiedzmy papierowy . Czyli będzie moto ssało syf straszliwy, i za parę tysięcy kilosków po prostu trzeba będzie robic remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie dlatego że nie jest tak gęsty

 

no właśnie pewnie. A poza tym są przecież dostępne tuningowe filtry papierowe :banghead: ;) ;) :P W moim simsonie kr51/1 jest filtr powietrza zrobiony z siateczki metalowej, czyli podobnie jak w niektórych filtrach tuningowych, i po prawie 35 000 km nie stwierdziłem żadnych nadmiernych śladów zużycia

Czyli będzie moto ssało syf straszliwy

 

nie zgadzam się. dobry filtr = dobre oczyszczanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry filtr, to piankowy filtr, i najlepiej nasączany olejem. Spytaj kogokolwiek z zawodników, czy to torowych ścigantów, czy offroadowców, co myślą na temat stożka za 30 zł. Na temat stożka w ogóle.

Jeszcze raz stwierdzę, że żadnej "kupy stożkowej" nie należy zakładać - usprawnienie moto to nie założenie błyskotki, ale dobrze ustawiony zapłon, zgrany cylinder z karterami czy gaźnikiem, dobre łożyska na wale.

 

Pozdrawiam, i niech moc będzie .... w moto :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...