Skocz do zawartości

Cewka zapłonowa do Urala


Misza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam po długiej nieobecności :).

Mam poważny problem. Posypała mi sie cewka zaplonowa w uralcu i ni cholery nigdzie nie moge dostac oryginalnej. Czytalem kiedys na forum że można wstawic cewkę od jakiegoś samochodu ( z reszta n ie raz widzialem takie cewki w ruskach na zlotach). Przez ostatnią godzine przeszukuję cale forum w poszukiwaniu posta o tej cewce ale nic nie znalazłem. Wie ktoś może od czego mógłbym zamontować ?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rowniez mam od malucha tylko ta wieksza z tradycyjna obudowa. Sa tez takie male (jakby tranformatorowe). Ja nie chcialem tej malej bo brzydko wyglada. Z tymi cewkami od malucha jest tak ze niby trzeba dac opornik w szereg, bo plynie za duzy prad. Maluch ma cos takiego ze jak krecisz rozrusznikiem to cewka jest bezposrednio podlaczona do zasilania, a jak juz zapalisz to prad plynie przez dodatkowy opornik (drut oporowy) w celu zmniejszenia pradu. One maja cos takieg zeby latwiej zapalic, jak masz slaby akumulator. Ja osobiscie nie mam zalozonego tego opornika i ural chodzi tak juz niepamietam dobrze ale chyba z 7 lat. Trzeba tylko uwazac zeby nadarmo nie wlaczac zaplonu jak masz moto zgaszone bo plynie cos okolo 6A . Styki mi sie tez nie wypalaja, ale moze to przez to ze sa starej produkcji. No i nie obawiam sie ze jak mam slaby akumulator to nie odpale.

 

[ Dopisane: 28-09-2005, 19:39 ]

Co do oryginalnej cewki to widzialem niedawno na allegro. Gosciu chcial nie pamietam ale 10 czy 15zl, a i tak nikt nie chcial kupic :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

 

Pozwólcie, że powrócę do tego interesującego tematu:)

 

Mam u siebie w Uralu cewkę od Malca - tą nową, małą. Instalację zrobiłem skrupulatnie wg schematu, stacyjkę zaadoptowałem z C-360 i wszystko byłoby git, ale...

 

systematycznie co jakieś 500 km pali mi się regulator, czy to mechaniczny czy elektroniczny. Możliwe, że to przez tą cewkę? Miał ktoś kiedyś do czynienia z tym dziwnym zjawiskiem?

 

Akumulator mam 11Ah, a pobór prądu przy włączonym zapłonie 5A!! Wg mnie trochę dużo!

 

Mam zamiar kupić teraz cewkę maluchowską tradycyjną (tzn okrągłą)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 5A nie powinien sie palic regulator. Te pobor (5A) jest prawdopodobnie jak silnik stoi w miejscu, przerywacze zwarte. Jak go odpalisz to na obrotach takiego pradu juz chyba nie bedzie. Moze cos z ta stacyjka? A bezpieczniki sie nie pala? A regulator napiecia jest odpowiedni do pradnicy/alternatora - nie wiem co masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, prąd po zapaleniu jest normalny

 

Raczej wykluczam stacyjkę, może tylko być bardziej podatna na wilgoć. Regulator i alternator mam zawsze oryginalny od ruska 12V.

 

Kwestia w tym, że nie mam bezpieczników, ale już zakładam:)

 

A może przekroje kabli są nieodpowiednie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jedną z przyczyn może byc to że te ruskie są tandetne. Ale bez przegladu instalacji się nie obejdzie. Dla instalacji 12V typowa wartośc prądu to 3 - 3,5A z elektronicznym zapłonem. Ja przerobiłem alternator Urala na 9 diód i założyłem regler od Poloneza Żuka, można kupic w wielu sklepach moto w Polsce za ok.15 zł więc jest tańszy i bardziej dostępny od oryginału. I sprawuje się bez zarzutu. Trzeba tylko uważac bo niektóre reglery są przekaźnikowe i nie lubią dużych pradów. Palą się juz przy 2-3 A /np. te od malucha są delikatne/. Sprawdź voltomierzem napięcie ładowania na zaciskach reglera na obrotach średnich i dużych. Powinien odciąc przy 13,8 - 14,5 V. Naprawdę duże znaczenie ma dokładnośc połączeń wszystkich kabelków. Pomaga w tym drobny papier ścierny, lutownica, czasem też WD-40. Aha i bezpieczniki przydają się czasem, przynajmniej jeden. Polecam.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naturze występują dwa rodzaje cewek zapłonowych: do zapłonu klasycznego (przerywacowego) i elektronicznego. I tych dwóch rodzajów cewek NIE WOLNO ZAMIENIAĆ!!!

Różnią się one opornością uzwojenia pierwotnego: 2,8 - 3,3 oma dla zapłony klasycznego i 0,5 - 1,2 oma dla elektronicznego. Oprócz tego cewki różnią ilością wyjść wysokiego napięcia (jedno dla zapłonu z rozdzielaczem, dwu dla bezrozdzielaczowych), budową wewnętrzną (olejowe i suche). Prawidłowo dobrana cewka będzie pracować bez wzgledu na to czy jest od motocykla, samochodu, łodzi podwodnej...

Osobną sprawą jest jakość wykonania połączeń i stanu instalacji elektrycznej. Najczęściej komentarzem jest: ciszej nad tą trumną. Przed chwilą wyczytałem w któryms poście, że ktoś ma instalację BEZ bezpieczników. Zapytam krótko: debil???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli juz chodzi o cewki maluchowskie to sa odmiany:

- dla ukladu z rozdzielaczem - rez. uzw. pierw. normalna okolo 3,3 oma

- dla ukladu bezrozdzielaczowego - rez. uzw. pierw. normalna okolo 3,3 oma

- oraz dwa rodzaje cewek o zmniejszonej opornosci do okolo 1.4 oma dla ukladu bezrozdzielaczowego z przerywaczem oraz elektronika.

 

trzy z nich to cewki w obudowie z alu, w srodku olej a jedna to cewka "sucha" -podobna do zwyklego transformatora.

I w klasycznym ukladzie wcale nie musi byc cewka o normalnej rezystancji na uzwojeniu pierwotnym, lecz wtedy wystepuje wraz z drutem oporowym (1,7 oma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...