Skocz do zawartości

Intruder M800


slawek w321
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

odswiezam temat z pytaniem glownie do pepe

 

przejezdziles juz pare tys na m800 - powiedz jak sprawuje Ci sie skrzynia biegow? Zapinaniu poszczegolnych biegow towarzyszy klik (zwlaszcza z 1 na 2)? czy skrzynia jest ogolnie glosniejsza czy cichsza? zdaza Ci sie wyskakiwanie biegow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

od niedawna jestem posiadaczem M800 i u mnie trochę słychać jak się zmienia ale to zależy od obrotów :notworthy: najlepiej lekko ruszyć z 1 i od razu 2 wrzucać. Jeździcie na wszystkich biegach czy jakiś omijacie??

 

Jaka jest różnica między wersją europejską a amerykańską ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja ujeżdżam M800 od około miesiąca.

Zrobiłem nim ponad 1,5 tys km i moje spostrzeżenia są takie, że faktycznie skrzynia jest dość głośna (tzn. przełączanie biegów odbywa się raczej dość głośno), ale za to precyzyjna - nie ma problemu z wbiciem jakiegokolwiek biegu - nic nie wyskakuje itp. (a nie we wszystkich sprzętach jest tak dobrze :icon_rolleyes: )

 

Da się jednak ciszej przełączać biegi (zwłaszcza w górę) gdy zrobisz to zdecydowanie i szybko. Ładnie wchodzą i jakby ciszej.

 

Ja mam inny nazwijmy to "problem" - chodzi o to, że często nie mogę trafić po zmianie biegu na wyższy we właściwe odkręcenie gazu i często zdarza się, że jest szarpnięcie po zmianie (raz za mało odkręcę i od razu jest efekt hamujący, a raz za dużo i jest szarpnięcie do przodu).

Ale to chyba dlatego, że to mój pierwszy cruiser, pierwszy V2 i pierwszy kardan - to pewnie dlatego :flesje:

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny nazwijmy to "problem" - chodzi o to, że często nie mogę trafić po zmianie biegu na wyższy we właściwe odkręcenie gazu i często zdarza się, że jest szarpnięcie po zmianie (raz za mało odkręcę i od razu jest efekt hamujący, a raz za dużo i jest szarpnięcie do przodu).

Ale to chyba dlatego, że to mój pierwszy cruiser, pierwszy V2 i pierwszy kardan - to pewnie dlatego :wink:

 

Kwestia praktyki. Da się zmienić bieg cicho i tak płynnie, że głowa pasażerki nie drgnie :biggrin: Ja po roku jazdy do tego etapu jeszcze nie doszedłem, ale od czasu do czasu uda mi się :lalag:

 

Polecam:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...l=przegaz%F3wka

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny nazwijmy to "problem" - chodzi o to, że często nie mogę trafić po zmianie biegu na wyższy we właściwe odkręcenie gazu

 

IMHO za długo wysprzęglasz. przygotuj nogę do zmiany biegu, zmieniaj nie wciskając klamki do końca, szybko i zdecydowanie (ale nie "kopnięciem", znaczy z wyczuciem). jest też odpowiedni temat bodajże Tomka Kulika na forum

jsz

 

ps. z przegazówką wymienioną w poście wyżej ten problem nie ma nic wspólnego

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od miesiąca mniej więcej poganiam po wawie Volusią VL800 - technicznie zdaje się, że jest to dokładnie to samo a różnice sa jedynie w image'u :)

Przeciskanie się przez korki jest może trochę trudniejsze niż w przypadku mojego byłego skuterka 50ccm ale nie jest źle. Temat szarpania przy zmanie biegów moim zdaniem jest tylko kwestia wyczucia - mi zdarza się praktycznie tylko podczas zmiany w dół. Silnik V2 ma po prostu dość mocny efekt hamowania przy odpuszczeniu gazu i w przypadku gdy wskoczysz na zbyt niski bieg w stosunku do aktualnej prędkości (czyli będziesz miał de facto za mało odkręconą manetkę), może dość mocno przyhamować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO za długo wysprzęglasz. przygotuj nogę do zmiany biegu, zmieniaj nie wciskając klamki do końca, szybko i zdecydowanie (ale nie "kopnięciem", znaczy z wyczuciem). jest też odpowiedni temat bodajże Tomka Kulika na forum

jsz

 

ps. z przegazówką wymienioną w poście wyżej ten problem nie ma nic wspólnego

 

Tak też mi się wydaje, że jak zmieniam biegi szybciej to wszystko idzie płynnie :smile:

 

 

 

A tak z innej beczki - zawsze chciałem mieć choppera/cruisera właśnie ze względu na te serducho spod znaku V2 ;)

Do tej pory jeździłem różnistymi sprzętami (głównie dość już leciwymi) ale żaden z nich nie "chodził dołem" tak pięknie... :smile:

 

Dzisiaj na przykład, dojechałem do skrzyżowania, zredukowałem jak mi się wydawało do 2-ki i skręcam sobie spokojnie. Powoli dodaje gazu, na zegarze jakieś 20 km/h, silniczek pracuje równo, nic nie szarpie. Słychać przyjemne basowe "bulgotanie" z wydechów.

Wjechałem w osiedlową uliczkę, więc jadę sobie dalej spokojnie 30-40 km/h. Następne skrzyżowanie, hamuję trochę silnikiem, skręcam, odkręcam gaz i spokojnie nabieram prędkości.

Dopiero po dłuższej chwili zorientowałem się, że cały czas od pierwszego skrzyżowania jechałem na 3-ce :crossy:

Natomiast sprzętem mojego kumpla (CBF600) to się nie da spokojnie zejść na 2-ce do 30 km/h żeby nie czuć było stukania i szarpania - motór dopomina się redukcji na 1-kę....

 

A tutaj : zwalniasz, dodajesz gazu i odjeżdżasz - bez problemu... :wink: A to przecież "tylko" 69Nm... Aż slina cieknie jak pomyślę sobie o VZR1800 :notworthy: :icon_mrgreen:

Edytowane przez goramo

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

korzystałem z nowego M-800 jeden sezon. generalnie jestem zadowolony i śmiem twierdzić ze stuki i tz szarpanie to tylko kwestia wprawy...po paru miesiącach praktycznie nie odczuwam takich dolegliwości...a narazie czeka w garażu do marca kiedy da sie ponownie wyruszyć w trase..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to skrzynia lubi agresywną jazdę. Nie lubi jak obchodzi się z nią jak z dzieckiem wszystko musi być zdecydowane i wykonane w odpowiednim momencie. Ja dla lansu na 5 biegu jeździłem ok 50 km/h i jak jakieś fajne dupy szły to dodawałem gazu :biggrin: Każda się obejrzała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...