Skocz do zawartości

Różnice w olejach - skutki w eksploatacji maszyny.


Tomek Kulik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A teraz konkretne pytanie: kiedy opłaca się lać tańszy olej mineralny, a kiedy nie wolno oszczędzać i trzeba lać syntetyk, mimo np. identycznych oznaczeń lepkościowych. [/b]

Z góry dziękuję. Kulik.

Uważam że o ile syntetyk poradził by sobie równie dobrze w silniku Twojej Suzi, to minerał przy jeździe ekstremalnej na ZX12R juz niekoniecznie :biggrin:

 

Syntetyk jest sztucznym wytworem o konkretnie potrzebnych parametrach i okreslonych wymaganiach.. Baza mineralna niestety nie pozwoli na osiągnięcie tak wysokich parametrów jak syntetyczna.

Moje prywatne zdanie:

Syntetyk ma znacznie lepsze parametry i nadaje się w zasadzie do każdego typu silnika, tylko że silniki nie zawsze potrzebują tak "wypasionych" parametrów.

Potrzeba więc trochę zdrowego rozsądku i podstawowej wiedzy w temacie a z dobraniem oleju nie bedzie kłopotu.

Edytowane przez Avalon

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viperPL ma 100% racji .

Na opakowaniu jest nadruk "TEHNOSYNTHESE"

czyli wyprodukowano w technologii syntetycznej a ze względów marketingowych nie podano ile procent jest tego syntetyku.

Na opakowaniach 4 litrowych jest dodatkowa wielojęzyczna naklejka i w tekscie polskim napisały "syntetyczny" i tutaj potwierdza się trzeci rodzaj prawdy w/g ks.Tischnera czyli:

1.szczera prawda

2.święta prawda

3.gówno prawda

Motul 300V na etykiecie ma madruk 100% syntetyczny.

A tak na marginesie to dodatkowo za nadrukiem TEHNOSYNTHESE jest w kółeczku literka "R" i teraz właściwie to HGW o co chodzi z tym olejem.

 

Wlasnie

na poczatku roku kupilem motula 5100 10w/40 jako polsyntetyk a ostatnio olej pod ta sama nazwa motul 5100 juz jako syntetyk WTF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka - Motul 5100 ESTER 15w50 - zgodnie z tym co producent podaje na etykiecie jest olejem SYNTETYCZNYM

Sam leję ten olej do XJ i kupowałem go jako półsystetyczny, tak był opisywany w Necie.

Na stronie www.motul.pl producent umieścił go w kategorii 4T/Półsyntetyki

Pozdro

Edytowane przez Kaszpir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam, to chodzi o sformułowanie "wyprodukowany w oparciu o tchnologię produkcji oleju syntetycznego" umieszczaną przez któregoś producenta na półsyntetykach, zaś "wyprodukowany w technologi oleju syntetycznego" na syntetykach.

 

To tak jak "aromat identyczny z naturalnym" w batonikach (i nie tylko, oczywiście), jak ktoś lubi... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze biora do tlumaczenia ludzi nie majacych pojecia o czym czytaja i wzwiazku z tym proponuje Piotrek zebys wyslal im swoje CV czy jak to sie tam po posku nazywa celem dodatkowego zatrudnienia w tlumaczeniu tekstow technicznych z niemieckiego na polski :buttrock:

Odpowiadajac na pytanie Tomka ja widze to raczej jako problem ekonomiczny a nie techniczny, np w swoich starych pojazdach uzywam syntetykow glownie z powodu lepszego trzymania parametrow w ekstremalnych temperaturach. W ten sposob staram sie ulatwic silnikom zycie podczas zimowych startow w temp przekraczajacych czesto - 30C, jak rowniez podczas jazdy w korkach latem w temp przekraczajacej + 40C. Drugi powod to zabezpieczenie silnikow przed zuzywaniem sie, ale to mozna osiagnac kupujac tani olej mineralny i wymieniajac go co 2 tys km.

Wydaje mi sie ze syntetyk niezbedny jest w nowych motocyklach sportowych uzywanych wyczynowo do wyscigow czy stuntu, w twojej sytuacji przy GS500 i pracy jaka wykonuje nie ma znaczenia jakiego oleju uzywasz, tyle ze okres miedzy zmianami bedzie sie wydluzal lub skracal w zaleznosci od rodzaju zastosowanego oleju.

Kazdemu kto chce swoj silnik motocyklowy utrzymywac w jak najlepszym stanie i miec jak najdluzsze okresy miedzyremontowe polece oczywiscie olej syntetyczny, ale do normalnej jazdy i przy wymianie motocykli co kilka lat nie jest to konieczne.

Jeszcze jedno Tomku - w twojej sytuacji sprobowal bym z mineralnym 10W40 aby ulatwic prace sprzegla na zimnym silniku, albo staral sie znalezc tani olej o wiekszym zakresie temperatur 5 / 15W50.

Chyba Midland, uzywany przez Marlewa jest takim tanim syntetykiem i pamietam ze jego cena byla dosyc blisko twego mineralnego.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...