Skocz do zawartości

ROZRZAD W KAWASAKI ZX-6R Z 6 ROKU!!!


Maniek6r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewne obawy o rozrzad w moim sprzecie, od jakiegos m-ca, a moze dluzej slychac dziwne,szybkie cykanie lub tez grzechoczenie w silniku, tak blizej prawej strony bloku silnika, po rozgrzaniu raczej to cichnie. Jedni mowia, ze rozrzad juz sie konczy, natomiast inni ze w Kawach to normalne. Ja jestem raczej przychylny wersji o zuzytym rozrzadzie bo takie zjawisko ma miejsce dopiero od pewnego czasu. Przy jakim przebiegu siada rozrzad, czy to jest uzaleznione tylko od przebiegu, jaka cena naprawy, a raczej wymiany lancuszka i reszty potrzebnych dupereli??? Prosze bardzo o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuszek rozrządu siada gdzieś po 40-50 tyś. Charakterystycznym dzwiękiem jest grzechotanie łańcucszka podczas gwałtownego dodawania gazu i schodzenia z obrotów. Pomimo, że łańcuszek masz z boku bloku cylindrów nie da się go założyć w całości, gdyż przy zębatce na wale masz prowadnice która uniemożiwia ci przełożenie łańcucha. Będziesz musial zakuwać łańcuszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytaj Pawła i rób u niego

 

Dobra rada w tym przypadku bo ... Kolego Maniek :-) - po ostatnim serwisie mówiłem Ci, że masz w motocyklu napinacz rozrządu używany w wyścigach, czyli ręczny, a nie automatyczny, sprzezynowy. Musisz podjechać na naciągnięcie łańcucha. Napisz jaki przebieg ma ten łańcuch, bo wymianę też można brać pod uwagę (ale do tego by było wskazane zmierzenie go na danym odcinku i porównanie z wymiarami nowego).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to napisz jak z czasem u Ciebie?? to nierowne wyciagniecie to mi sie kojarzylo od poczatku z lancuchem napedowym. Przebiegu lancucha nie potrafie ocenic, licznikowo jak widziales 20000 ponad, a jak naprawde jest to wie tylko ten motocykl.Mozna szacowac okolo 40000,ale bez nawet 2 procentowej gwarancji. Jestes spec to ocenisz. Nawet te wyscigowe zapedy mej maszyny mi sie podobaja ;) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł w tym motocyklu trzeba koniecznie wymienić napinacz na seryjny.

Nie można na codzień używać motocykla z torowym napinaczem, a jeżeli był tak używany to i łańcuszek też jest do wymiany.

Zróbcie zdjęcie tego napinacza.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, zdjęcia napinacza nie zrobię, bo nie mam motocykla pod ręką. Ale wygląda on tak, że napinanie odbywa się poprzez wkręcanie śruby idącej w osi napinacza, która jest kontrowana przeciwnakrętką.

 

Z manualnymi napinaczami spotkałem się kilka razy, szczególnie w starszych sprzętach (np. dzisiaj w XJ550), nie tylko sportowych, a wręcz przeciwnie. Wymiana zestawu jest najrosądniejsza, bo nie wiadomo jaki przebieg ma ten łańcuch (dlatego wspomiałem o pomiarze i porównaniu z nowym).

 

Maniek6r, zdzwnońmy się, ustalimy co i jak z terminami.

 

Pozdro, Pawel

 

[ Dopisane: Poniedziałek Wrzesień 26, 2005 9:14 pm ]

ale dziwne zeby wsadzac torowy napinacz do seryjnej maszyny??

 

Mówiłeś mi, ze poprzedni właściciel miał zapędy wyścigowe. Mamy już odpowiedź :-). Sprawdzę dokładnie ceny części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana zestawu jest najrosądniejsza' date=' bo nie wiadomo jaki przebieg ma ten łańcuch (dlatego wspomiałem o pomiarze i porównaniu z nowym).[/quote']

 

Jesli wymienisz napinacz na seryjny i lancuch zostanie poprawnie napiety to nie ma sensu go wymieniac. Z reguly lancuszek rozrzadu wymienia sie w momencie gdy regulacja napinacza sie skonczy i nie jest on juz w stanie go poprawnie naciagnac. A zeby sie nierowno rozciagnal? No coz w ekstremalnych przypadkach mozliwe ale ja jeszcze takiego przypadku nie widzialem.

A jesli chcesz sprawdzic wyciagniecie lancuszka to specyfikacja mowi, ze pomiar robisz na dlugosci 20 ogniw i standardowo ma byc 127.0 do 127.36 mm a maksymalnie 128.9 mm. Lancuszek mierzysz w roznych miejscach aby sprawdzic czy nie jest nierowno wyciagniety. Jesli chociaz jeden pomiar wykracza poza specyfikacje to niestety musisz kupic nowy.

 

Pozdro.

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w zeszłym roku na wiosnę miałem ten sam problem w zzr po przebiegu około 50 tys. km - łańcuszek i napinacz, z czego napinacz to koszt rzędu 400- 500 zł (droga zabawa!) i trzeba czekać na sprowadzenie!

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec mam pytanie do Pawla lub do osob co mialy stycznosc z podobnymi silnikami, czy aby napewno w moim sprzecie jest ten torowy napinacz i czy jest koniecznosc jego wymiany na automatyczny?? lub tez w przypadku gdyby napinacz okazal sie normalny, to czy jest koniecznosc jego wymiany na nowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...