Maniek6r Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Mam pewne obawy o rozrzad w moim sprzecie, od jakiegos m-ca, a moze dluzej slychac dziwne,szybkie cykanie lub tez grzechoczenie w silniku, tak blizej prawej strony bloku silnika, po rozgrzaniu raczej to cichnie. Jedni mowia, ze rozrzad juz sie konczy, natomiast inni ze w Kawach to normalne. Ja jestem raczej przychylny wersji o zuzytym rozrzadzie bo takie zjawisko ma miejsce dopiero od pewnego czasu. Przy jakim przebiegu siada rozrzad, czy to jest uzaleznione tylko od przebiegu, jaka cena naprawy, a raczej wymiany lancuszka i reszty potrzebnych dupereli??? Prosze bardzo o pomoc!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Łańcuszek rozrządu siada gdzieś po 40-50 tyś. Charakterystycznym dzwiękiem jest grzechotanie łańcucszka podczas gwałtownego dodawania gazu i schodzenia z obrotów. Pomimo, że łańcuszek masz z boku bloku cylindrów nie da się go założyć w całości, gdyż przy zębatce na wale masz prowadnice która uniemożiwia ci przełożenie łańcucha. Będziesz musial zakuwać łańcuszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Maniek6r ;) co ty tam znowu chcesz wymieniać :?: Spytaj Pawła i rób u niego :D dorobiz się karty stałego klienta :P pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Spytaj Pawła i rób u niego Dobra rada w tym przypadku bo ... Kolego Maniek :-) - po ostatnim serwisie mówiłem Ci, że masz w motocyklu napinacz rozrządu używany w wyścigach, czyli ręczny, a nie automatyczny, sprzezynowy. Musisz podjechać na naciągnięcie łańcucha. Napisz jaki przebieg ma ten łańcuch, bo wymianę też można brać pod uwagę (ale do tego by było wskazane zmierzenie go na danym odcinku i porównanie z wymiarami nowego). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 25 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 to napisz jak z czasem u Ciebie?? to nierowne wyciagniecie to mi sie kojarzylo od poczatku z lancuchem napedowym. Przebiegu lancucha nie potrafie ocenic, licznikowo jak widziales 20000 ponad, a jak naprawde jest to wie tylko ten motocykl.Mozna szacowac okolo 40000,ale bez nawet 2 procentowej gwarancji. Jestes spec to ocenisz. Nawet te wyscigowe zapedy mej maszyny mi sie podobaja ;) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2005 Paweł w tym motocyklu trzeba koniecznie wymienić napinacz na seryjny.Nie można na codzień używać motocykla z torowym napinaczem, a jeżeli był tak używany to i łańcuszek też jest do wymiany.Zróbcie zdjęcie tego napinacza. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 26 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2005 ale dziwne zeby wsadzac torowy napinacz do seryjnej maszyny?? W ogole jakie sa koszta wymiany, plus sam lancuszek do tego modelu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2005 Piotrze, zdjęcia napinacza nie zrobię, bo nie mam motocykla pod ręką. Ale wygląda on tak, że napinanie odbywa się poprzez wkręcanie śruby idącej w osi napinacza, która jest kontrowana przeciwnakrętką. Z manualnymi napinaczami spotkałem się kilka razy, szczególnie w starszych sprzętach (np. dzisiaj w XJ550), nie tylko sportowych, a wręcz przeciwnie. Wymiana zestawu jest najrosądniejsza, bo nie wiadomo jaki przebieg ma ten łańcuch (dlatego wspomiałem o pomiarze i porównaniu z nowym). Maniek6r, zdzwnońmy się, ustalimy co i jak z terminami. Pozdro, Pawel [ Dopisane: Poniedziałek Wrzesień 26, 2005 9:14 pm ]ale dziwne zeby wsadzac torowy napinacz do seryjnej maszyny?? Mówiłeś mi, ze poprzedni właściciel miał zapędy wyścigowe. Mamy już odpowiedź :-). Sprawdzę dokładnie ceny części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 27 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 Oj Pawel, mylisz mnie z kims, poprzedni wlasciciel raczej mial zapedy do oszustwa, ale o wyscigach nic nie mowil. Uzywal go drogowo,jak ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 Nie myle, spoko ... może chciał się ścigać, zresztą nieważne, może stary napinacz się rozleciał i kupił taki jak jest teraz. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrew Opublikowano 27 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 Wymiana zestawu jest najrosądniejsza' date=' bo nie wiadomo jaki przebieg ma ten łańcuch (dlatego wspomiałem o pomiarze i porównaniu z nowym).[/quote'] Jesli wymienisz napinacz na seryjny i lancuch zostanie poprawnie napiety to nie ma sensu go wymieniac. Z reguly lancuszek rozrzadu wymienia sie w momencie gdy regulacja napinacza sie skonczy i nie jest on juz w stanie go poprawnie naciagnac. A zeby sie nierowno rozciagnal? No coz w ekstremalnych przypadkach mozliwe ale ja jeszcze takiego przypadku nie widzialem.A jesli chcesz sprawdzic wyciagniecie lancuszka to specyfikacja mowi, ze pomiar robisz na dlugosci 20 ogniw i standardowo ma byc 127.0 do 127.36 mm a maksymalnie 128.9 mm. Lancuszek mierzysz w roznych miejscach aby sprawdzic czy nie jest nierowno wyciagniety. Jesli chociaz jeden pomiar wykracza poza specyfikacje to niestety musisz kupic nowy. Pozdro. Cytuj ******************** Triumph Speed Triple :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 27 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 Ponieważ w zeszłym roku na wiosnę miałem ten sam problem w zzr po przebiegu około 50 tys. km - łańcuszek i napinacz, z czego napinacz to koszt rzędu 400- 500 zł (droga zabawa!) i trzeba czekać na sprowadzenie! Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 27 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 wiec mam pytanie do Pawla lub do osob co mialy stycznosc z podobnymi silnikami, czy aby napewno w moim sprzecie jest ten torowy napinacz i czy jest koniecznosc jego wymiany na automatyczny?? lub tez w przypadku gdyby napinacz okazal sie normalny, to czy jest koniecznosc jego wymiany na nowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Na początek proponuję wymienić napinasz na seryjny, zobaczymy jak się to będzie zachowywać. Automatyczny napinacz nie pozostawia wątpliwości - jak nie daje rady, to objawy sa słyszalne. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 widzialem juz jednak koszta tego napinacza i jeden kolo powiedzial ze mozna znalezc ladna uzywke,bo to prosta czesc.Co o tym myslisz, bo w pazdzierniku chcialbym jeszcze wykorzystac moja Niunie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.