lukasz-aprilia Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Macie może dane fabryczne jaka powinna być orientacyjna droga hamowania wspolczesnych motocykli? Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fisher Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Witam,Też chętnie poczytam na ten temat. Pozdrowienia :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Suzuki SV 650 droga hamowania ze 100km/h 39,8m. Test z motocykla z grudnia 2004. Wydawalo mi sie ze motocykl szybciej sie zatrzymuje. Pozdrawaiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Suzuki SV 650 droga hamowania ze 100km/h 39' date='8m. Test z motocykla z grudnia 2004. Wydawalo mi sie ze motocykl szybciej sie zatrzymuje. Pozdrawaiam ;)[/quote'] No wlasnie... Troche poszperalem po sieci i ze szczatkowych danych wynika, ze wspolczesne motocykle hamuja wlasnie w granicach 40m z setki. Az tak zle chyba nie jest, bo klasa srednia samochodow ma okolo 45metrow. A moje pytanie wynikalo nie tylko z ciekawosci, ale z potrzeb redakcyjnych. Szykuje sie nam test przewodow hamulcowych w stalowym oplocie i jutro musze zrobic pomiary drogi hamowania mojej Suzi na dotychczasowych (oryginalnych, po przebiegu 75.000km) przewodach. Mam nadzieje, ze starczy mi tasmy, aby zmierzyc moje hamowanie... :-D Oczywiscie podam wam te wyniki oraz pozniejsze - po zalozeniu stalflexow (model racingowy, z podwojnym przewodem bezposrednio od pompki bez uzywania trojnika :D ). I jeszcze jedna sprawa: orientuje sie ktos co wskazuje pomiar na Stacji Diagnostycznej po zahamowaniu na tych rolkach (lub blaszce)? Jak to sie ma do motocykli? Bedac wiosna po nowy wpis do dowodu gosc kazal mi na tym przyhamowac, ale raczej bylo to badanie pro-forma. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 to ja muszę ćwiczyć/wyczuć moto jeszcze bo jak wczoraj sobie zahamowałem +/- z setki (nie działa mi przedkościomierz ;) ) z mlodszym bratem to zatrzymalem się daaaaleko za 40metrami... :? na klamce było jeszcze dużo do naciśnięcia, ale bałem się zablokowania koła, a pozatym zawieszenie na nierównościach dobijało mi [z hukiem] do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fisher Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 to ja muszę ćwiczyć/wyczuć moto jeszcze bo jak wczoraj sobie zahamowałem +/- z setki (nie działa mi przedkościomierz ;) ) z mlodszym bratem to zatrzymalem się daaaaleko za 40metrami... :? na klamce było jeszcze dużo do naciśnięcia' date=' ale bałem się zablokowania koła, a pozatym zawieszenie na nierównościach dobijało mi [z hukiem'] do końca Na wertepach 100-ką, z młodszym bratem? To nie było rozsądne! :!: :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan123 Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Policjant, który wlepil mi mandat, po tym jak się nie wyrobiłem przed zajeżdżającym mi droge autobusem, twierdził, ze policyjną Yamahą (diversion 900) wyhamuje z 50km/h na 8m ( ze 100 powinien wyhamować na 32m - wg jego mniemania). Tak sobie wykombinował, że musiałem jechać dużo szybciej i dlatego się nie zmieściałem za skręcającym autobusem - mój ślad hamowania miał jakieś 5-6m. Jak go poprosilem o demonstrację, to się wycofał, że z miarką nie sprawdzał ;) Swoją drogą będę wdzieczny jak ktoś ma dane dla Hondy 1100 XX, albo X 11 (takim hamowałem) - myślę, że powinny byc bardzo zbliżone - może mi się w sądzie przyda.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 ja tylko dodam że bmw m3 hamuje od 100 do 0na 32.6m wiec wiekszość motocykli poprostu wkomponuje się w jego tył :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baron Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 A myślałem, że ścigi hamują dużo lepiej niż 40 metrów... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Kil|vov, moim zdaniem żeby maksymalnie skrócic droge hamowania trzeba najpierw pocwiczyc stoppie żeby wyczuc kiedy odrywa sie tylne koło . czasami przy nauce zdarzają sie uslizgi i ich kontrolowania tez sie w pewnym stopniu przez to nauczysz kiedys w motocyklu było porównanie drogi hamowania kilku moto z 200 km/h. sv-ka była z tego co pamietam w czołówce a chyba cebra 900 miała tylko o metr wiecej niż jakies tam porsche ;) opisywałem to na forum i może tam sa dokładniejsze wyniki, ale wyszło cos koło 150 metrów z 200 km/h (pod doswiadczonym motocyklistą)a z x11 sie smiali, że natew spadochron mu nie pomoże :D Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 klasa srednia samochodow ma okolo 45metrowŚrednia chińskiej produkcji' date=' albo z zeszłego wieku ;) 43m w klasie nowych kompaktów (a więc niższa średnia) to wynik uchodzący za mizerny. Natomiast wynik średni to 41m (Opel Astra, Ford Focus...). Różnica polega na tym, że autem byle matoł potrafi zahamować na takim dystansie (ABS), a na motocyklu trzeba bardzo dużo ćwiczyć, żeby dojść do takiego wyniku (chyba, że moto ma ABS, ale to jeszcze rzadkość).ja tylko dodam że bmw m3 hamuje od 100 do 0na 32.6m Taaaa.... Zakładając że po 32,6 samo M3 wkompnuje się w tył bardzo ciężkiego pojazdu :DDroga hamowania najnowszego M3 na torach testowych w Niemczech wyniosła niecałe 36m. Czyli na polskich drogach będzie z 38-40m, zakładając że po drodze nie będzie dużych dziur :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salata123 Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Ja hamowałem RT 125 z 100km/h do 0km/h na bdb. asfalcie, gdzie już wczesniej goście z TVN'a turbo testowali droge hamowania tjuningowanego czarnego nissana... Wychodziło mi zawsze w granicach 33m... ale i tak wszyscy gadają że to lipa jakas ;) - nie wiem może panowie z TVN'a źle namalowali linie 8O - ale rennnult megane 2 na dosc znacznych 17" oponach hamowała o jakies 3 - 5m dalej niz ja... Hamowanie P+T nic nie dawało, wyniki były takie same. Jedynie co dawało to uslizgi tylnego koła. Przewody w stalowym oplocie, jedna tarcza, 2tłoczkowy zacisk. Tyle na ten temat :mrgreen: Mam to nagrane na filmie 8) Ale i tak nie było chetnego żeby pojehać tam razem i na własne oczy zobaczyć :mrgreen: ps. trzeba by było z miarka tam pojechać i jeszce raz linie zaznaczyc bo po 2 (?) latach już z nich nic nie zostało (dlatego też wyniki "renówki" podaje "około"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoradzio Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Różnica polega na tym' date=' że autem byle matoł potrafi zahamować na takim dystansie (ABS)[/quote']Sam ABS w swoim dzialaniu nie skraca drogi hamowania, moze nawet ewentualnie wydłużyc ( np podczas hamowania na pofałdowanej drodze )ABS zapobiega blokowaniu kół i sprawia że mozemy pojazdem sterowac i to jest jego funkcja :!: :idea:Mam Sv 03r i czasami też śmigam MEGANE 2 ten samochod ma tak zaj****te hamulce ze SV nie ma szans.... sprawdziłem. POZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Ja wiem jak działa ABS...Chodzi o to, że kiepski kierowca nie potrafi hamować na granicy przyczepności bez ABSu. To potrafią tylko ludzie, którzy są w jakiś sposób pasjonatami motoryzacji (i to nie wszyscy). Z ABSem każdy może się zatrzymać na tych 43m. A bez ABSu da radę tylko 10-20% kierowców (taki mój prywatny szacunek z dużą granicą błędu). W jenośladach ta proporcja jest jeszcze mniej korzystna, bo motocyklistów którzy choć w teorii znają prawidłową technikę hamowania jest jak na lekarstwo. ABS + system zapobiegający unoszeniu tylnego koła załatwia sprawę, ale mało które moto to ma. ps. Jak założyłem go mojego Golfa IV nowe micheliny, to nawet na mokrym hamuje to tak, że można zwrócić ostatni posiłek od przeciążeń ;) Z drugiej strony ćwiczenia awaryjnego hamowania na moto dały rezultat taki, że mam problem z utrzymaniem się w siodle po depnięciu w hamulce :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUZIPOWER Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Mój znajomy był świadkiem jak koleś na R1 z szacowanej prędkości 200 (było słychać podciągnięcie na 3 biegach) zatrzymał się na odległości 2 metrów... :cry: a tak na serio to mnie zdziwiliście z tymi danymi ! ktoś może się wypowiedzieć o nowych plastikach (np. 1000 RR) niebawem przetestuje u siebie jak to wychodzi ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.