bartek20 BSA A65 Opublikowano 21 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 Sie macie ludziki!! Mam niemały problem z moją staruszką (BSA A65)mianowicie palą mi się żarówki... pierwsze co to regulator tylko że to cacko regulatora nie ma a tylko diodę Zenera. pierwsze 2 tys. km nie było problemu ale ostatnio z japończykami jeżdżę i trzeba trochę ponad norme jej dawać... Macie jakieś propozycję na ten temat?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 nie wiem jaka to dioda zennera, ale z reguly one nie wytrzymuja zbyt duzego napiecia, tak wiec jak jezdzisz na duzych obrotach to najprawdopodobniej powstalo zbyt duze napiecie i dioda chyba sie spalila i teraz nic ci nie reguluje tzn ile pradnica da tyle masz w instalacji. Radzilbym poszukac jakiegos elektronicznego regulatora, bo spieprzy sie cos (z akumulatorem wlacznie).Ta dioda zennera to oryginal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2005 zmienic diode badz jak sugerowano wyzej zalozyc regulator...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Przede wszystkim sprawdz ladowanie voltomierzem na klemach aku, jak ci rosnie z obrotami w sposob nieograniczony to znaczy ze dioda poszla, ale jesli nie to musza byc inne przyczyny.Moja ogranicza dosc zdecydowanie - trzeba wejsc na dobre 4 tys obrotow aby dostac te 13.5 V i to jest juz 2 generacja jednofazowego Lucasa ( altka ) - ty jak sadze masz pierwsza.W japonczykach dla porownanaia 13.5 V to masz na wolnych obrotach. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 23 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 ona ostatnio to w ogóle jakoś marudzi, przerywa (tak jakby prąd szedł na światła a nie dochodził do cewek...) trzeba będzie w zimę posiedzieć przy staruszce. są jakieś zamienniki tych diód czy trzeba będzie kombinować oryginalną?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 A w ogóle to jak była podłączona ta dioda zenera : rónolegle czy szeregowo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 A sprawdziles to napiecie ?Jak nie masz miernika to podjedz to elektryka samochodowego - trwa 5 min.Problemy z kiepska praca silnika moga nie miec nic wspolnego z ladowaniem, tylko np z wypaleniem / zanieczyszczeniem / rozluznieniem stykow przerywaczy, padem kondensatora czy zanieczyszczeniem gaznikow.Dlatego ja np ciesze sie ze mam Boyera zamiast mechanicznego zaplonu - przynajmniej jeden slaby punkt odchodzi, a jesli chodzi o ladowanie to regulator elektroniczny juz lezy na stole i czeka ( chociaz wydaje sie ze moje ladowanie dziala na razie OK.)Dioda Zenera podlaczona jest w instalacji rownolegle. Adam M. [ Dopisane: Piątek 23 Wrzesień, 2005 ]Na razie najpowazniejszy problem mam ze swoim przednim widelcem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 ja już uciekam na studia a sprawy elektryki pozostawiem już mojemu tacie(elektrykowi) i nauczycielowi zarazem. Moje maleństwo będzie bezpieczne w jego rękach ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.